Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Belgische seinen

Gestart door perk, 12 januari 2020, 16:26:56 PM

perk

Geïnspireerd door het 3D printed model dat ze bij de club (De Pijl Vilvoorde) hadden gemaakt ben ik zelf aan de slag gegaan met een nieuw ontwerp, totaal gebaseerd op zelf genomen afmetingen in Muizen en omgeving van een modern sein, wat aardig lukte.   Echter het paste niet bij de episode III baan die we in gedachten hadden.

Dus aan de hand van PDF's op de Tassignon website, een aantal foto's en eigen genomen afmetingen heb ik een nieuw ontwerp gemaakt.

Dit is dus H0 schaal, helemaal geprint met Prusa Mk3s in 9 stukken.

Aansturing is met Arduino, dit demo standje gebruikt gewoon een Nano maar op de baan komt een Mega + Uno in serieel daisy chain voor 17 seinen aan te sturen.
SoftPWM en timers zijn gebruikt voor zachte overgangen en makkelijk afregelen.   (geen delay functies buiten in de opstart test)
Het doel is integratie met iTrain via DCC en CS2.


gardevil

Knap wezk.

Stl files beschikbaar?
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

perk


perk

Citaat van: gardevil op 12 januari 2020, 16:31:21 PM
Knap wezk.

Stl files beschikbaar?

ik heb nog geen account op Thingiverse ofzo.   Ik moet het nog eens bekijken met de club hoe we dit best aanpakken.   

svvander

Hola, mooi werk. En vooral de aansturing interesseert me heel erg.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

gardevil

Citaat van: perk op 12 januari 2020, 16:38:51 PM
Citaat van: gardevil op 12 januari 2020, 16:31:21 PM
Knap wezk.

Stl files beschikbaar?

ik heb nog geen account op Thingiverse ofzo.   Ik moet het nog eens bekijken met de club hoe we dit best aanpakken.
Als je ze wil delen, mag je ze me ook emailen.  ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

bellejt

idem hier .Kunnen mijn maat en ik zijn 3D printer eens testen .Ik zou wel de kapjes over de lampen wat inkorten.Lijkt me nogal lang uitgevallen.
ik maakte mijn seintjes zelf uit messingplaat en kleefde het patroon er gewoon op uit geprint papier.Had netjes aflijning van de witte baan.

PS: je kan ze ook delen via wetransfer.

jodo

knap handwerk en goede maatverhoudingen !

hapkin

Ziet er idd goed uit
ik wil de files ook wel


Geert

Knap werk, staat ook op mijn to do lijstje.

Wel geen 3D print.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

perk

de kapjes lijken nogal lang inderdaad, dit is een stukje van het sein dat ik niet zelf kon meten maar heb moeten schatten.
door de lengte ervan reflecteert de LED nogal erg ook.

dit is versie 1 die echt helemaal gemaakt is, ik heb ondertussen al een 2 tal aanpassingen gedaan naar de passing toe.

P.

bellejt

als je een kortbij foto wil van een sein kan ik je dat gerust opsturen

perk

als je foto's hebt, graag dan aub.

ik denk er aan om versie 2 te maken en dan ergens de files te zetten (zodra ik zeker ben dat het in orde is).


bellejt

ik zet ze deze avond op wetransfer als je me een mailtje stuurt met je email adres.Er staan hier in mijn buurt seinen en bovenleiding genoeg :)

perk

email net gedaan.

Ik vind dit ontwerp wel echt op de rand van wat mijn printer en de slicer software aankunnen.   Vele afmetingen zijn zo gekozen omdat de printer juist nog die wanddikte aankon, vaak na veel testen en opnieuw aanpassen gevonden.

de veiligheidskooi is niet zo makkelijk te printen, daar krijg ik veel stringing in.   Het trukje met de aansteker om dit weg te halen resulteerd meestal in een gesmolten kooi  ;D
Het is gewoon heel fijn werk...

Patrick