Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Hornby 2020

Gestart door PeterVG, 08 januari 2020, 16:11:24 PM

Brunel

Maar goed, tot zeker eind van dit jaar verandert er niks volgens het akkoord dat Johnson heeft gesloten.

ronny-vdv

#16
Ik vind het heel leuk dat de VSOE-rijtuigen op de markt komen.
Maar, toch één vraag, kloppen de draaistellen wel uit die periode?
De draaistellen die er nu onder zitten zijn van een ander type zodat ze hogere snelheden kunnen halen.





Kan je mij iemand meer info bezorgen?

Bedankt,

Mvg,

ronny-vdv

ATBtrein

ohla, zie ik daar iets interessant verschijnen bij Arnold in schaal N

Is er iemand die iets weet over de voortgang van de 2 locs reeks 77 van Hobbytrain?

Laat maar komen!
 

celtjan

Betreft de door Hornby aangekondigde 'advies' prijzen':
Als 00 rijder, toch zelf al veel over Het Kanaal aangekocht.
Nog nooit die werkelijke adiesprijzen betaalt, en dit bij verschilende grote handelszaken.
(Hattons en Rails of Sheffield zijn zowat de 'hofleveransiers' van de BMB 00 Modulebaan group)
En voor wat de Franse Meuk betreft, zijn er ook wel Franse zaken die onder die adviesprijzen gaan.

Ik wens geenzins die adviesprijzen te betalen (kijk en vergelijk!, maar dan moet je wel bereid zijn om er jouw tijd in te steken)
Op vlak van het visuele vind ik het idd overdreven duur.
Maar over de rij kwaliteiten van de moderne Jouef "HJ" range ben ik super tevreden.
Op de Forumbanen rijden m'n "Sybic's" 67***'en keurig uuuuren hun rondjes zonder ongewenste ontkoppelingen of ontsporingen.

Nu ja, ik neem gewoon wat ik lust. De rest laat ik wel in de schappen liggen voor een ander...

Gr,
Jan(tje)

Boemeltrein

Gevonden op het Duitse Wagon-Lits forum:

Zoals bij het Bar-rijtuig, dat al enige tijd bekend is en ooit verkrijgbaar was bij Rivarossi. Het origineel was gebaseerd op een restauratiewagen, maar het model is gebaseerd op een Pullman type Flèche d'Or, en nu zijn twee van de drie restauratiewagens van de VSOE gereproduceerd. De 4141 is correct gebaseerd op een Pullman Côte d'Azur, de 4110 is helaas gebaseerd op een Flèche d'Or-rijtuig, maar het zou een 9-vleugelige Étoile du Nord moeten zijn.

Uitwendig zijn de rijtuigen gemodelleerd naar het uiterlijk in tijdperk IV/V, uit de tijd voor hun nieuwe draaistellen: Witte wielbanden en zwanenhalzen, donkere strepen over de raamband, op de 4110 blauw omlijste ovale ramen. Met alle andere VSOE-typische veranderingen is geen rekening gehouden: