Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MFX compat. met DCC?

Gestart door DasBert33, 02 oktober 2006, 18:50:33 PM

DasBert33

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Codekrakers!
Weten jullie dat zoiets proberen (mfx 'unlocken' in de ECOS) PURE PIRATERIJ is?
Ik zou daar maar mooi met m'n pollen afblijven en er vooral niet in het publiek over spreken (als je zoiets priv? zou willen doen om je te oefenen in het bestuderen van software).
Desassembleren (het omzetten van machinetaal in programmeertaal) van software is strafbaar.
Wat hebben jullie de laatste tijd verdorie?
Is nu alle 'gezond verstand' aan het wegkwijnen?
Grappen en grollen kunnen wel, maar dit soort zever hebben we echt niet nodig!



Dat is NIET WAAR!!!

Het helpt echt niet van mensen bang te maken met zo'n ongefundeerde post!

Als je er niets van snapt gelieve dan niet te reageren op dit topic!!!

Bert

 

Gerolf

Sorry Bert, maar Tony heeft gelijk.
Unlocken als er een niet-meegedeeld-wachtwoord op staat is hetzelfde als inbreken, kraken, hacken, ... en is dus onwettig.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DasBert33

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Sorry Bert, maar Tony heeft gelijk.
Unlocken als er een niet-meegedeeld-wachtwoord op staat is hetzelfde als inbreken, kraken, hacken, ... en is dus onwettig.



NEEN !

Het is MIJN toestel dus ik kan moeilijk op MIJN toestel 'inbreken' nietwaar?

Het gedeelte waar ik het nu over heb (inloggen, linux in het algemeen) staat trouwens onder GPL, wat wil zeggen dat ESU verplicht is de sourcecode hiervan vrij te geven. De usernames/passwords moeten ze niet geven, maar als die niet ingesteld zijn zoals in het geval van ecos, dan kan niets u tegenhouden om in te loggen!

Ook in de manual van het toestel staat nergens dat het verboden is (proberen) in te loggen.

Dissassembly van sourcecode is niet strafbaar volgens mij zolang je die sourcecode niet vrijgeeft en niet zelf rechtstreeks gebruikt (auteursrecht). Van piraterij is al helemaal geen sprake want piraterij betekent zelf profijt halen van andermans software door die te verkopen, vrij te geven, ... In dit geval gaat het steeds OM ONS EIGEN TOESTEL waar we mee doen wat we willen!!!

Ik zit een beetje in dezelfde sector op mijn werk (embedded linux, grotendeels dezelfde software als op ecos) en al mijn collegas zijn het met me eens: DIT IS NIET ONWETTIG!

Maar ik heb al lang door dat ik hier in dit forum niet veel medewerking mag verwachten dus denk er maar van wat je wil.

Bert


 

DelticPower

citaat:
Maar ik heb al lang door dat ik hier in dit forum niet veel medewerking mag verwachten dus denk er maar van wat je wil.

Bert


Jammer van deze opmerking Bert, in de eerste plaats omdat misschien wel 95 % van de forumleden hier geen kennis van hebben. De gene die gereageert hebben, deden dit ook ter informatie aan jou. Het is nu eenmaal een moeilijke bisnis (Lees maar eens van een computerprogramma de gebruikersovereenkomst) Begrijp dat het voor jou misschien wel een grote uitdaging is om het programma te kraken, maar laat dan de forumleden in hun waarde. Niettemin wens ik je succes.
Groeten van Jan

Gerolf

citaat:
Geplaatst door DasBert33

Dissassembly van sourcecode is niet strafbaar volgens mij zolang je die sourcecode niet vrijgeeft en niet zelf rechtstreeks gebruikt (auteursrecht)...
Maar ik heb al lang door dat ik hier in dit forum niet veel medewerking mag verwachten dus denk er maar van wat je wil.
Stel dat je erin slaagt in jouw eigenste apparaat "in te breken" en dat toestel kan omvormen voor je eigen doel lijkt er me geen probleem, dat lijkt me ook logisch.
Er is wel een probleem op een forum: je kan je bevindingen niet meedelen hier, of die kennis delen, want dan heb je mijns inziens w?l een probleem.
Zodoende, en mogelijk ook omdat er hier niet zoveel assembly-wizards zitten kan je op dit forum inderdaad niet veel verwachten.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DasBert33

citaat:
Geplaatst door DelticPower
Jammer van deze opmerking Bert, in de eerste plaats omdat misschien wel 95 % van de forumleden hier geen kennis van hebben. De gene die gereageert hebben, deden dit ook ter informatie aan jou. Het is nu eenmaal een moeilijke bisnis (Lees maar eens van een computerprogramma de gebruikersovereenkomst) Begrijp dat het voor jou misschien wel een grote uitdaging is om het programma te kraken, maar laat dan de forumleden in hun waarde. Niettemin wens ik je succes.



Je zou voor minder he, als je ziet wat voor beschuldigingen hier heen en weer vliegen. Ik ben verdorie al een crimineel in sommigen hun ogen.

Nog een ding: gebruikersovereenkomsten zijn geen wet. Een heleboel van de dingen die daarin staan zijn misschien wel geldig in Amerika maar zijn compleet waardeloos in Europa/Belgie.

Ik laat deze topic voor wat het is, en zal wel posten moest ik resultaat boeken.

Voor de rest no hard feelings hoor.

Bert
 

Greg

Iemand die het kan unlocken is iemand die zeer handig is met PC en zal het wrs voor zich houden of toch vooral voor zijn ecos of CS houden.
En zo een mensen die dat kunnen zijn erg dun gezaaid.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

INFO

citaat:
Geplaatst door DasBert33

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Sorry Bert, maar Tony heeft gelijk.
Unlocken als er een niet-meegedeeld-wachtwoord op staat is hetzelfde als inbreken, kraken, hacken, ... en is dus onwettig.






Beste DasBert,

Omdat het een strafbaarfeit is wat je hier voorsteld, heb ik er niet eerder een reactie op gegeven.

Ik zou nooit een protocol gebruiken van een device welke niet geheel openbaar is. Kennelijk wil de fabrikant zijn product afschermen tegen ongeoorloofd gebruik. Misschien moet er in de toekomst wel een licencie worden gekocht om software voor deze producten te mogen schrijven en te gebruiken. Dus zolang als het product deze status heeft zal ik er als programmeur geen tijd aan verspillen.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

DasBert33

citaat:
Geplaatst door INFO
Omdat het een strafbaarfeit is wat je hier voorsteld, heb ik er niet eerder een reactie op gegeven.



Aargh.............

 

TrainTechnology

Bon, om nu even deze discussie af te sluiten (of toch om dat te proberen [:D] ):

Voor de techneuten die graag meer informatie willen:
1) Ja, je mag gerust proberen op je eigen ECoS in te loggen
2) Nee, je mag de werkwijze niet publiek maken - dit is strafbaar
3) Als - ik zeg wel als - je erin slaagt om in te loggen, dan wens ik je veel succes met je zoektocht, maar MFX zul je er heus niet "open en bloot" aantreffen. Het MFX-protocol zit net als de andere protocols onder een compiler switch. Met een software upgrade die anders gecompileerd is kun je dit dus gemakkelijk activeren, maar zonder de broncode mag je dat wel vergeten. En reverse engineering zal ook niet helpen, want de desbetreffende code is mooi uitgecompileerd.

Voor de niet-techneuten:
1) Ja, de ECoS is voorbereid op MFX
2) Nee, de ECoS kan niet zomaar via een achterdeurtje voor MFX geactiveerd worden, dit moet door een speciale software upgrade gebeuren. Wanneer die komt, hangt volledig van ESU af - of liever van hun akkoord met M?rklin.
3) Nee, er zijn geen "zwarte versies" van die software in omloop

En nog even voor iedereen: wij testen ondertussen al enkele maanden op de ECoS, en ik heb me zelf ook al even laten verleiden om te proberen "in te breken", bij wijze van test natuurlijk. Niet gelukt, en ik weet ook wat een embedded Linux-systeem is... [:I]

Persoonlijke successen mag je altijd naar mij mailen, ik ben benieuwd [;)]

Groetjes,
Mattias

DasBert33

citaat:
Geplaatst door TrainTechnology

Bon, om nu even deze discussie af te sluiten (of toch om dat te proberen [:D] ):

Voor de techneuten die graag meer informatie willen:
1) Ja, je mag gerust proberen op je eigen ECoS in te loggen
2) Nee, je mag de werkwijze niet publiek maken - dit is strafbaar
3) Als - ik zeg wel als - je erin slaagt om in te loggen, dan wens ik je veel succes met je zoektocht, maar MFX zul je er heus niet "open en bloot" aantreffen. Het MFX-protocol zit net als de andere protocols onder een compiler switch. Met een software upgrade die anders gecompileerd is kun je dit dus gemakkelijk activeren, maar zonder de broncode mag je dat wel vergeten. En reverse engineering zal ook niet helpen, want de desbetreffende code is mooi uitgecompileerd.

Voor de niet-techneuten:
1) Ja, de ECoS is voorbereid op MFX
2) Nee, de ECoS kan niet zomaar via een achterdeurtje voor MFX geactiveerd worden, dit moet door een speciale software upgrade gebeuren. Wanneer die komt, hangt volledig van ESU af - of liever van hun akkoord met M?rklin.
3) Nee, er zijn geen "zwarte versies" van die software in omloop

En nog even voor iedereen: wij testen ondertussen al enkele maanden op de ECoS, en ik heb me zelf ook al even laten verleiden om te proberen "in te breken", bij wijze van test natuurlijk. Niet gelukt, en ik weet ook wat een embedded Linux-systeem is... [:I]

Persoonlijke successen mag je altijd naar mij mailen, ik ben benieuwd [;)]

Groetjes,
Mattias



Bedankt [:)], eindelijk een goed antwoord.

No offence aan alle andere antwoorders trouwens [;)].

Om eerlijk te zijn is dit zeer voor de hand liggend, dat de code niet mee gecompileerd is, maar je weet maar nooit he.

Bert