Het is misschien een wat 'overkill', maar dit zou u ook kunnen bereiken met een Arduino. Er staan verschillende schetsen op het internet, die vrijelijk te gebruiken zijn. Bij de chinees zijn Arduino's te bestellen voor een paar euro, de software van Arduino is open source platform en dus gratis, net als de schetsen. Op de ubuis zijn er verschillende filmpjes te vinden hoe de schakeling te bouwen en de schets naar believen aan te passen.
Zelf werk in nu twee jaar met Arduino en gebruik er ook 1 als keerlusmodule. De kennis hiervan komt allemaal van het internet en is dus gewoon in gebruik genomen.
LED's licht laten geven op batterijen zou ik bij voorkeur 3,0 V gebruiken in serie geschakeld met een weerstand van 150 Ohm voor een LED van 3 mm en een weerstand van 100 Ohm voor een LED van 5 mm. Dit omdat de stroombehoefte van de led respectievelijk 10 en 20 mA zijn.
@ Geert: de topicstarter geeft aan:
Veel kennis over electronica heb ik niet (wel een beetje basis), en een tekening van een schakeling nabouwen met de nodige componenten lukt me wel
, dus dan is een panklare tekening wel gemakkelijk.