Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

KATO chassis 11-110

Gestart door Hugo, 01 januari 2020, 09:47:31 AM

Hugo

Ik ben in het bezit gekomen van de nieuwe versie van het KATO chassis. De 11-110. Dit chassis wil ik digitaliseren. Wie kan mij vertellen hoe ik het kapje kan verwijderen om bij de stroomafnemers te komen.
Hugo

Hugo

Alberke

#1
Beste naamgenoot. Kijk eens op de website van KATO, daar staat het uitgelegd.
Update: zal wel zoeken worden!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Hugo

Beste naamgenoot.

Op de verpakking staat een ernstige waarschuwing.
"Open deze locomotief niet voor DCC-bedrijf (analoog adres). Het zal ernstige beschadiging van de locomotief veroorzaken en de garantie teniet doen".
Ik heb op de site van KATO gezocht maar niets kunnen vinden waar een beschrijving op staat hoe het kapje verwijderd kan worden. Lijkt me ook niet logisch gezien deze waarschuwing.
Als jij de link wel hebt gevonden zou ik die graag van je ontvangen.

Hugo


Hugo

Rangeerduivel

Citaat van: Hugo op 02 januari 2020, 00:24:03 AM
Op de verpakking staat een ernstige waarschuwing.
"Open deze locomotief niet voor DCC-bedrijf (analoog adres). Het zal ernstige beschadiging van de locomotief veroorzaken en de garantie teniet doen".
Er zijn er nog die dat beweren, en als je'm dan toch open doet merk je dat je een minderwaardig ding gekocht hebt waar onderdelen in ontbreken... ::)

;)

PietB

Citaat van: Rangeerduivel op 02 januari 2020, 01:35:51 AM
Er zijn er nog die dat beweren, en als je'm dan toch open doet merk je dat je een minderwaardig ding gekocht hebt waar onderdelen in ontbreken... ::)

;)
Niet een echt positieve reaktie Rudy.
Waarschijnlijk ingegeven door onbekendheid met KATO, want inferieur kun je hun producten echt niet noemen.

grt Piet.

Rangeerduivel

Citaat van: PietB op 02 januari 2020, 01:44:49 AM
Citaat van: Rangeerduivel op 02 januari 2020, 01:35:51 AM
Er zijn er nog die dat beweren, en als je'm dan toch open doet merk je dat je een minderwaardig ding gekocht hebt waar onderdelen in ontbreken... ::)

;)

Niet een echt positieve reaktie Rudy.
Waarschijnlijk ingegeven door onbekendheid met KATO,

Ik heb het dan ook niet over Kato, Piet!
Er zijn hier op het forum mensen die mijn bewering wel begrijpen/staven...
En ik heb het niet van horen zeggen hoor! ::)

;)

Hugo

Aan dat gewauwel op het forum heb ik ook niks aan.
KATO maakt beslist goede chassis de 11-103 heb ik al vele malen ingebouwd zonder problemen en functioneert prima.
Waarom die uit de handel is genomen en vervangen door de 11-110 is mij een raadsel.
Als niemand mij kan helpen zal ik zelf wat moeten experimenteren met het risico dat er iets kapot gaat maar het zij dan zo.
Lukt het dan ben ik uiteraard bereid mijn ervaring te delen.

Hugo
Hugo

Rangeerduivel

Citaat van: Hugo op 02 januari 2020, 23:17:33 PM
Aan dat gewauwel op het forum heb ik ook niks aan.
Ondertussen weet Piet wel dat het hier niet om "gewauwel" gaat, en nog sterker, hij is het met mij eens! :o

;)

Hugo

Dankzij Ted Pollet van Dutch 009 society is het probleem opgelost.
Hij heeft de informatie gevonden op de site van NGRM.
Het lukt mij helaas niet de bijbehorende foto's bij dit bericht mee te sturen maar als er belangstelling voor is stuur mij maar PB dan kan ik de mail van Ted doorsturen.
Hugo