Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Piko 2020

Gestart door Sicco, 30 december 2019, 11:16:23 AM

mark7758

Link link?????  (Ben niet nieuwsgierig)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

mark7758

Gevonden. 4618 op de facebook site van Hobby 2000. (Niet als reclame bedoelt)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

GDE

De foto ook gezien van de 4618 . Beter dan de 4604 dus , terechte opmerking van Sicco . Bij het bekijken van de boeken reeks 46 van tsp en Nicolas edition vond ik amper een foto met de 4604 en oude ramen .

Sicco

#63

Jurgen

Tot wanneer heeft de 4618 zo rondgereden zoals Piko hem nu maakt?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

Tot zijn buitendienststelling (8/86)

Jurgen

Citaat van: Sicco op 14 mei 2020, 15:20:44 PM
Tot zijn buitendienststelling (8/86)

Da's dan jammer (of gelukkig voor de portemonnee...), ik begin pas van 1995!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

Sja, toen reed die hele reeks al lang niet meer in de normale dienst

PeterVG

#68

Foto: Jean-Luc Vanderhaegen, Haine-Saint-Pierre 19-05-1981

Motorwagen 4618 werd in juni 1986 door stichtende leden van het TSP gekocht. De motorwagen werd in februari 1987 naar Brussel Zuid gebracht. Daar werd hij gerestaureerd om begin 1989 afgewerkt te zijn met als nummer 554.18 in een groene kleurstelling.
Voor TSP heeft hij in de roodgele kleurstelling niet gereden vermoed ik.
Daarom is het jammer dat Piko niet gekozen heeft voor de 4616. Eveneens een motorwagen met oude raam configuratie en rood gele kleurstelling. Deze motorwagen kan wel in museumversie ingezet worden. Hij reed voor de CFV3V te Mariembourg. Momenteel staat hij in Maldegem als plukmotorwagen.

Wie graag foto's kijkt:
Een Flickr themapagina met 215 foto's over de 4618 / 554.18.
https://www.flickr.com/groups/3093321@N22/pool/


Sicco

Ach, alleen maar nummers uitbrengen die museaal geworden zijn is ook niet realistisch. Bovendien is die 4616 maar heel kort rijvaardig ingezet bij de CFV3V, dus zo heel veel nuttiger was dat niet geweest naar mijn mening. Ik denk dat bij de versie met de nieuwe namen de keuze voor een 'museum'numnmer logischer is, omdat er daarvan veel meer zijn. En misschien brengt Piko de 554.18 ook nog eens uit....

Gaspar

Op de site van T2M staat dat de 46 al uitgeleverd werd, maar een foto kan er blijkbaar niet af. Vreemd! Dus maar afwachten.
 

D_Loc

Op de site van Modelshop in Luxemburg staat wel een plaatje bij "New in stock".
PS. Ik heb bewust geen link geplaatst omdat ik niet weet of dat is toegestaan aangezien het een winkel betreft.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

doomslu

Citaat van: D_Loc op 01 juni 2020, 21:29:27 PM
Op de site van Modelshop in Luxemburg staat wel een plaatje bij "New in stock".
PS. Ik heb bewust geen link geplaatst omdat ik niet weet of dat is toegestaan aangezien het een winkel betreft.
Deze?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

D_Loc

Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

mark7758

Vol verwachting klopt ons hart.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.