Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Piko 2020

Gestart door Sicco, 30 december 2019, 11:16:23 AM

Rangeerduivel

Citaat van: jodo op 30 december 2019, 16:59:38 PM
en nu maar hopen dat vanaf versie 1 de rijkwaliteiten voldoening schenken

Wat je van die kleine van Fleischmann (die met dat kieken in... ;D)niet kan zeggen, allée, toch die van mij niet...! ::)
Bar slechte stroomafname....

;)

dr3

Op de jaarlijkse persconferentie van Piko werden enkele prototypes getoond, waaronder de reeks 49:

https://www.piko.de/DE/index.php/de/piko-news/1426-pressekonferenz-2020.html

De foto's staan onderaan en kunnen vergroot worden.
 

GDE

#32
Vandaag een prijslijst gezien van piko . De 553 zou gepland staan voor februari en de 46 voor mei
Iemand een idee of die 46 met zwart/witte lijnen is of zonder tussen het rood /geel ? En eventueel welk nummer er gepland is ?

Metpetergaathetbeter

mocht het geweten geweest zijn dan had het hier vast en zeker al vermeld geweest ! Ik denk dat ze het nog wel een tijdje stil gaan houden want men heeft ondertss al wel het vuur aangestoken.......

Sicco

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 januari 2020, 08:14:00 AM
Ik denk dat ze het nog wel een tijdje stil gaan houden want men heeft ondertss al wel het vuur aangestoken.......

Wat bedoel je daarmee?

ACFI

Citaat van: geert desc op 23 januari 2020, 01:14:25 AM
Vandaag een prijslijst gezien van piko . De 553 zou gepland staan voor februari en de 46 voor maart . Iemand een idee of die 46 met zwart/witte lijnen is of zonder tussen het rood /geel ? En eventueel welk nummer er gepland is ?

Ik heb een gelijkaardige vraag over de 553. Tijdperk III kan een eenkleurige 3de klasse of een 2de klasse uitvoering zijn of een tweekleurige 3de klasse. Welke brengt men als eerste uit?

Je zou denken dat bij een levering in Februari, toch al meer gekend is dan een CAD tekening.

Mijn leverancier zou graag hebben dat ik voorbestel (en als AC rijder is dat ook aan te raden) maar ik wel eerst weten welke versie.

ACFI

Metpetergaathetbeter

't is toch beurs binnenkort waar men vaak primeurs worden voorgesteld, als men zo graag vooraf wil aankondigen hadden we toch veel meer al geweten naast het feit dat de/het  model(len) dat die in de pijplijn zitten !

mark7758

Hint. Men houdt tegenwoordig heel keurig zijn mond. Dus nieuwtjes blijven soms echt nieuwtjes.  8) 8) 8)
En als ze er echt al zijn in Maart 2020? Dan ben ik een gelukkig mens. Wat wil men nog meer?   ;) ;D
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

#38
ik had eerder al eens iets uit de neus gepeuterd en dat was spectaculair zou  geen loc of wagon zijn , dus kon alleen maar een treinstel zijn, daar ging ik van uit en dat heb ik eerder al geplaatst, ik dacht aan één type treinstel (46)en het werden er meer in de toekomst.Ik denk dat Luc wel nieuws zal brengen over wat binnenkort komt te verschijnen

mark7758

Ik zal Luc wel spreken als we in Nurnberg zijn. Zaterdag ochtend spreek ik Piko wel uitgebreid. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Alan On Track

Ik was dolgelukkig met de aankondiging van de 46. Altijd al een favoriet geweest. Toen ik een jaar of 14 was heb ik er zelf één willen bouwen uit styreen aan de hand van metingen die ik zelf heb uitgevoerd aan het stel dat lange tijd in Maredsous te zien was. Nu zag dat zelfgemaakte model er niet fantastisch uit en verder dan de kap ben ik nooit geraakt, dus ben ik zeker blij dat er nu een deftig piko-model komt.
Ik hoop dat ze hem ook in tijdperk III uitvoering uitbrengen. Maar ik ben vooral benieuwd naar de prijzen. Ik heb mezelf voorgenomen om dit jaar minder uit te geven aan rollend materieel, maar deze kan ik toch niet laten liggen.
Modelbouw is een kunst

traxx2837

Als je benieuwd bent naar de prijzen, kijk dan maar eens naar de voorintekenprijzen bij Hünerbein in Aachen:
Ze beginnen "al" vanaf € 309,- !!! voor de Piko reeks 46.
Natuurlijk moeten we voor sound nog wat dieper in de buidel tasten.
Mijn "goede-voornemens" budget ligt al aan diggelen !! :-\




VBS

Als je de prijzen binnen belgie ziet is ze er ruim onder de 300 euro voor een standaard dc model ,
https://www.facebook.com/mchuenerbein/photos/pb.194934190520529.-2207520000../4191320710881837/?type=3&theater

en het ziet er al aardig af uit toch?!!
Bert.
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

mardig23

Er staat op facebook dat hij in maart leverbaar is trouwens... ;)
Mvg Karl

Michiel

Voor Belgisch schaal-N is het bij Piko zoals gewoonlijk een heel kort verhaal, of ze zouden in Nuremberg verassend uit de hoek moeten komen.

https://www.piko.de/KAT_PDF/99690.pdf
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)