Piko 2020

Gestart door Sicco, 30 december 2019, 11:16:23 AM

doomslu

Citaat van: jodo op 30 december 2019, 16:59:38 PM
en nu maar hopen dat vanaf versie 1 de rijkwaliteiten voldoening schenken
Piko heeft behoorlijk wat ervaring met kleine motorwagens.
Ik heb er het volste vertrouwen in.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

henry

Zitten hele mooie loks tussen zeker de V60 of 260 ben helemaal gek van die modellen.
Helaas was die van mij niet goed ingesteld en rij eigenschappen waren daar door belabberd.
Gister mee terug gegaan en direct even wat geshopt natuurlijk, had nog een kadobon liggen en die even verzilverd.

ACFI

Citaat van: 1885 op 30 december 2019, 17:24:29 PM
Zijn die HLR 82's enkel in DC te krijgen?
Neen, die waren/zijn beschikbaar in AC ook.

ACFI

svvander

Diene Raildox 285!!! Da is het machien waarmee ze onlangs terug testen hebben gedaan (staat momenteel een mooi artikel van in Spoorwegjournaal).

Mooi materiaal... we worden verwend.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Peter

#19
Prachtig, prachtig van Piko om met die motorwagens op de markt te komen.
Wel een ontgoocheling, vermoed ik, voor Paul Bellon die nog niet zo lang geleden er de bouwdozen van op de markt bracht, die waarschijnlijk duurder zijn (en dan ook nog eens te monteren wat niet ieders zaak is)
Maar ondertussen horen we NIETS meer van de de 630 die op de markt zou gebracht worden, maar als ik aan de prijs van de vloeibaar staal wagen denk zal de 630 waarschijnlijk niet voor mijn geldbuidel geschikt zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

Floris

zo'n 46 heeft ooit als excursietrein op de sporen van cockerill gereden, dus excuus genoeg om er een te kopen toch?  8)

Metpetergaathetbeter

Paul Bellon bedoel je zeker? ;D

Thommy

Dat is nu es 1 waar ik blij mee ben. De 46 is al jaren 1 van de dingen die ik wou.
Dikke duim voor Piko. We zijn het enige land die dit model had en dan nog beperkt aantal nummers.
Greetz

Thommy

Jurgen

Citaat van: Thommy op 31 december 2019, 08:15:46 AM
Dat is nu es 1 waar ik blij mee ben. De 46 is al jaren 1 van de dingen die ik wou.
Dikke duim voor Piko. We zijn het enige land die dit model had en dan nog beperkt aantal nummers.


Wat betekent dat we alle nummers mogen verwachten waarschijnlijk, net zoals bij de reeks 28.

Opgepast, ik zit niet in het hoofd van de fabrikanten hé, wat ik hier vertel kan pure onzin zijn. Maar toch, men moet uit de kosten geraken, dus lijkt het me logisch dat er verschillende varianten en nummers zullen komen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

Citaat van: Floris op 31 december 2019, 00:31:28 AM
zo'n 46 heeft ooit als excursietrein op de sporen van cockerill gereden, dus excuus genoeg om er een te kopen toch?  8)
Ik denk dat de vraag retorisch is, maar anders is het enige antwoord: uiteraard  ;D

Sicco

Citaat van: Jurgen op 31 december 2019, 09:03:44 AM
Citaat van: Thommy op 31 december 2019, 08:15:46 AM
Dat is nu es 1 waar ik blij mee ben. De 46 is al jaren 1 van de dingen die ik wou.
Dikke duim voor Piko. We zijn het enige land die dit model had en dan nog beperkt aantal nummers.


Wat betekent dat we alle nummers mogen verwachten waarschijnlijk, net zoals bij de reeks 28.

Opgepast, ik zit niet in het hoofd van de fabrikanten hé, wat ik hier vertel kan pure onzin zijn. Maar toch, men moet uit de kosten geraken, dus lijkt het me logisch dat er verschillende varianten en nummers zullen komen.

En dan de markt verzadigen en zorgen dat we de 46 allemaal kotsbeu zijn?  :o  ;)

Maar wat serieuzer, 20 is wel wat meer dan 3 en hoewel er wel wat varianten te maken zijn, niet zoveel dan dat dat niet tot onnodige herhalingen zal leiden
Maar met een beetje goede wil moet de helft wel lukken  ;D


Metpetergaathetbeter

Citaat van: Thommy op 31 december 2019, 08:15:46 AM
We zijn het enige land die dit model had en dan nog beperkt aantal nummers.
sssssssssssssssssssssssssttttttttttttttttttttttttttttttt zie dat ze niog van idee veranderen ! ;)

Floris

@ sicco   8) 8) 8)

Maar ik denk zelf dat zo'n modelletje best weleens lekker kon verkopen. Past perfect op baantjes van het type klein maar fijn en tis een ding dat goed sfeer neerzet.

loco

@ Flolis
Van de reeks 46 zijn inderdaad vele varianten te maken. Ik vraag me af of ze bij Piko ook meerdere matrijzen voorzien. Als dat niet het geval is, zouden de verschillende versies die ze kunnen aanbieden wel beperkt worden.
Op basis van de reeks 49, kan je mits zagen en plakken ook een kleine Brossel maken. Een uitdaging voor de echte modelbouwers.
Dat wordt genieten.

Peter

CiteerPiko heeft behoorlijk wat ervaring met kleine motorwagens.
Ik heb er het volste vertrouwen in.

Wat de kwaliteit en rij eigenschappen van de Piko motorstellen betreft heb ik ook het volste vertrouwen.
Heb van Piko de schienenbus VT 98 en na inbouw goede schakeling van verlichtings keuzes

DSCN4262 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter