MSM 198

Gestart door Michael, 22 december 2019, 10:53:03 AM

Jurgen

Wow, hij stak al in de brievenbus!

Nu nog ergens tijd vinden om te lezen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

stak donderdag in de brievenbus,enigste minpuntje wat mij betreft, het lijstje met wat er allemaal te lezen stond in de MSM afgelopen jaar(ik vond het bladvulsel maar misschien denken er anderen anders over ?

Geert

Deze info is wel nuttig Peter, ik vind het wel spijtig dat deze info vroeger ook terug te vinden was op MSM link (niet het forum) en dit overzichtelijk over al de MSM nummer door de jaren heen.

En de links naar de modelspoor verenigingen, noch steeds noppes...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

stoomlokje

Nummer 198 stak hier vanmorgen ook in de brievenbus.
Mooi artikel over de Benelux Hondekop , wel jammer dat er geen foto bijstaat van de LED-PCB, en dat er geen beschrijving van de verlichting staat bij afb. 24
Verder weeral veel voer om te lezen in deze donkere dagen.

Saskia

doomslu

Citaat van: Geert op 27 december 2019, 14:00:06 PM
Deze info is wel nuttig Peter, ik vind het wel spijtig dat deze info vroeger ook terug te vinden was op MSM link (niet het forum) en dit overzichtelijk over al de MSM nummer door de jaren heen.

De link naar de volledige tabel staat nog steeds op de website hoor:
https://www.modelspoormagazine.be/ons-aanbod/modelspoormagazine/index-msm/msm-tmmindex-201912-nl-2/
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

dan toch bladvulsel? ::)

ACFI

niet iedereen heeft internet he.

ACFI.

55erke


Ik kan alleen maar bevestigen ,
Imposante coverfoto en super bijhorend praktijkartikel.
De andere artikels waren ook zeer interessant. Top.
Groetjes
Johan


Thommy

Citaat van: ACFI op 27 december 2019, 15:51:24 PM
niet iedereen heeft internet he.

ACFI.

Niet iedereen vindt zo zoeken plezant. Waarom lees ik mijn krant op papier en niet online? Waarom krabbel ik aantekeningen op kladpapier en niet in onenote? 

Nu, mooi nummer. Ik vond de verwering van de hld 55 en de 16 alvast mooi en goed uitgelegd.
Greetz

Thommy

Peter

Waarom eens geen uitgave bijvoegsel zoals vroeger een keer gebeurt is (zie foto)

MSM index by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

svvander

Persoonlijk denk ik dat extra edities, wel een meerwaarde kunnen zijn. Maar dan moeten de thema's wel heel goed gekozen zijn. Bij andere magazines (ik neem nu als voorbeeld Top Gear), spelen ze het heel simpel uit. De testen die onder het jaar werden gedaan over een bepaald automerk, bundelen ze dan in een extra nummer. Het voordeel: je krijgt dan in 1 extra editie een overzicht van dat bepaalde merk.

Stel dat je nu een editie zou uitbrengen: "Getest in 2019" met alle testen van materiaal in gebundeld. Ik zou zeker interesse hebben.

Of waarom geen editie "Beginnen met digitaal" (enkele maanden daarop kan je dan "Digitale spoorbaan voor gevorderden" of zo uitbrengen).

Ik denk dat de mogelijkheden legio zijn. Alleen: je moet de mensen nog hebben om het te realiseren. (Daar hebben we natuurlijk alle respect voor).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Metpetergaathetbeter

Modelspoor is wel iets anders dan een automagzine,  een te kleine afzetmarkt zal zeker één reden zijn(de weinige modelspoorders, het Nederlands als afzetmarkt,deel in een land dat twee-,drietalig is, de verschillende schalen en de verschillende systemen (ac-dc).In die(2) andere landsta(a)len  zijn al enkele tijdschriften om U tegen te zeggen.

svvander

Ik kan er geen cijfers van vinden... In de CIM vind ik Modelspoormagazine niet terug, dus ik kan er niet over oordelen. Anderzijds: als je een magazine kan blijven uitgeven, zou ik absoluut niet klagen van de afzetmarkt. Als ik mag stellen dat 1/3de van de leden op het forum het magazine op regelmatige basis leest, dan heb je alleen al voor het Nederlandstalige (Vlaamstalige?) een mooie afzetmarkt.

Anderzijds is het niet onze taak, laat staan mijn bedoeling, dit te achterhalen. Ik wou het maar aanhalen als voorbeeld. Wat de redactie ermee doet, is hun zaak. Doen ze het niet, even goede vrienden, het was maar een idee (en ik haalde Top Gear als voorbeeld aan, niet als ijkpunt om de marktweergave te weerspiegelen).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

PeterVG

Net wat zitten genieten van de mooie artikels in MSM 198. Ik zat helemaal in de sfeer en was gemotiveerd om mijn mening te geven na het lezen van het artikel "model van het jaar 2019". Alleen kan ik het online formulier niet vinden op de site van MSM.
Het zal wel aan mij liggen als PC analfabeet? :o
Mooie foto trouwens op de webstek van MSM, ik voelde me meteen thuis. ;D

doomslu

Citaat van: PeterVG op 29 december 2019, 17:24:54 PM
Net wat zitten genieten van de mooie artikels in MSM 198. Ik zat helemaal in de sfeer en was gemotiveerd om mijn mening te geven na het lezen van het artikel "model van het jaar 2019". Alleen kan ik het online formulier niet vinden op de site van MSM.
Het zal wel aan mij liggen als PC analfabeet? :o
...
Hier staat het : https://www.modelspoormagazine.be/ons-aanbod/modelspoormagazine/model-2018/

Citeer
...
Mooie foto trouwens op de webstek van MSM, ik voelde me meteen thuis. ;D
;D Top foto!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *