Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Probleempje met Mehano 7764

Gestart door Peter, 21 december 2019, 14:00:10 PM

Peter

Heb een klein probleempje met mijn recent aangekochte Mehano 7764.
Vermits ik Roco universeel koppelingen (ref. 40397) gebruik krijg ik die koppelingen niet helemaal in de schacht van het modelof ik moet de pinnen op de koppeling iets afvijlen waardoor ze makkelijk terug lossen.
Twee probleempje: vermits het model geen kortkoppelinghouder heefthaken de koppelingen bij korte bochten makkelijk in elkaar indien ik ze gebruik met de VBV ertswagens.
Heeft iemand dit ook? en event. een oplossing?
Met vriendelijke groeten
Peter

jodo

Peter,  ook ik moet uitkijken welke wagon/rijtuig ik als eerste van de sleep achter een Mehano lok hang of ze haken in elkaar in de bochten.
Heb het grotendeels opgevangen door de koppelingen van enkele merken eens naast elkaar te leggen, dan merk je dat er (miniem)verschil in lengte is van het stuk waar de beugel aanzit.
Ik heb de langste die er bijzat in de NEM houder geplaatst en nu weinig of geen problemen meer.

ERVIN

Vreemd , ik gebruik de Profi koppeling van Fleischmann en heb nergens geen problemen mee.

krispy

Ook hier geen enkel probleem , ik gebruikt de roco kortkoppeling

Mischien tikkeltje lijm indoen en dan de koppeling in plaatsen (die geveilde versie dan ),  dan zit ze vast maar kan niet meer veranderd worden he
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Rangeerduivel

Citaat van: krispy op 21 december 2019, 16:31:24 PM
Ook hier geen enkel probleem , ik gebruikt de roco kortkoppeling

Mischien tikkeltje lijm indoen en dan de koppeling in plaatsen (die geveilde versie dan ),  dan zit ze vast maar kan niet meer veranderd worden he
Hoeft niet Krispy, de schacht langs de achterkant een fractie van een mm inkorten (pas op, niet te veel anders krijg je speling) kan ook een oplossing zijn zodat de zwaluwstaart zich kan open zetten.
Alhoewel, de Mehano 77 heeft bij mij reeds gereden met alle soorten koppelingen en nooit problemen gegeven, zelfs niet met overbufferen... :-\

;)

Jurgen

Ach, gewoon een andere goederenwagen achter plakken en dat komt ook in orde.

Ik weet niet of ik dit probleem heb bij mijn 77, maar ik weet wel dat ik bepaalde locs en bepaalde rijtuigen niet vlak na elkaar mag hangen.

Daar hou ik rekening mee en verder heb ik dan ook geen probleem. Meestal is het toch een lange goederentrein die je achter zo'n 77 hangt, dus heb je keuze genoeg uit welke goederenwagen je eraan kan hangen.

Maar, inderdaad, prijs kwaliteit... 't zou in orde moeten zijn. Langs de andere kant weten we tegelijk ook dat er beperkingen zijn die je zal moeten omzeilen of verbeteren. Dat is het leven van een modeltreinliefhebber/bouwer.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.