Modelspoor, Algemeen en H0 > Testervaringen rollend materieel

B-Models Metal Edition

(1/4) > >>

ERVIN:
Vandaag zijn er twee prachtige wagons aangekomen van B-Models van de " Metal Edition" serie , één wagon heeft twee 45 Ft DHL containers en de andere twee 40 Ft. MSC koelcontainers.

Dit zijn de eerste twee wagons van een hele nieuwe reeks die B-Models gaat uitbrengen , maar er kunnen toch nog heel wat verbeteringen aangebracht worden , hieronder even wat opmerkingen maar ook positieve zaken.
Ik heb enkel de DHL onder de loep genomen , maar voor de MSC gelden dezelfde opmerkingen.

Twee prachtige containers waarvan de gele kleur heel goed is weergeven , ik heb verschillende wagons met DHL containers , maar de meeste zijn té ( kanarie) geel. Deze B-Models voldoet volledig naar mijn zin.

Maar kijk eens op onderstaande foto hoe hoog hij op zijn poten staat , véél te hoog volgens mij , er is een serieuze doorkijk tussen de draaistellen , hierdoor durft het model al eens te waggelen als hij over wissels rijdt.

De koppelingshouder staat een heel stuk hoger dan de andere wagon ( Roco model) , hierdoor kan , als de rails niet goed liggen , de wagon loskomen van de sleep. Ook veert de koppeling niet terug naar het midden , alles gaat nogal stroef.

B-Models Metal Edition 1 by Erwin Janssens, on Flickr

Beide wagons hebben hier nu meerdere uren in verschillende slepen mee gereden , bij mij zijn er geen ontsporingen of losgekomen wagons geweest , maar als je beide wagons voor je ziet voorbij komen vallen die grote gaten tussen de draaistellen en de wagon zelf héél erg op , en dat zou niet mogen vind ik voor een wagon van 80€ , bollen doen ze als de beste en ze zien er echt héél erg goed uit , maar dus de koppeling en de draaistellen staan véél te hoog en de koppelingshouder veert niet mooi terug naar het midden.

Ik hoop dat B-Models bij hun volgende wagons van deze serie hier rekening mee gaat houden?

evan:
Ja inderdaad, geen vertrouwd gezicht zo hoog op z'n poten.  80 Euro zeg je?  Dat kan tellen.
Ik hoop dat je ze eenvoudig kan aanpassen, maar het zou eigenlijk niet mogen voor zo een prijs.  Er lijkt me een aparte en ongewone constructie te zitten tussen chassis en bogie.  Zo met die blanke schroefjes?

Groetjes

ceuleer:
Amai, die wagons staan echt hoog, en de buffers zijn ook nogal lomp gemaakt.

55erke:

Is er geen fout gebeurt bij de producent ? ,  verkeerde draaistellen eronder gezet of zo.

Metpetergaathetbeter:
zou die diameter van de wielen/assen wel de juiste zijn ?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie