Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Schokkende ICE3

Gestart door ERVIN, 02 oktober 2006, 11:42:50 AM

ERVIN

Ik heb dus een ICE3 van Mehano meegekregen van mijn winkelier om hem eens te testen, er zat een goedkope decoder in uit een startset, ik heb er nu een ESU decoder ingestoken die lastgeregeld is, deze komt uit een andere loc van mij.
Nu heb ik het probleem dat de ICE zeer sterk schokt op mijn kruisingen en wisselstraten,met soms stilstand als gevolg, met de loc waar deze decoder eerst in zat heb ik dit probleem nooit voorgehad.
Ik heb alles al eens nagekeken,wielen zijn natuurlijk nog zuiver alles is nog prima in orde, hij rijd heel soepel, alleen dus niet over wisselstraten??
Weet mss iemand wat hier het probleem van kan zijn??

LokSound

Geachte,

als een de Cv's aangepast?
zie www.mist7.de/downloads/lopi.pdf

in dat bestand worden zeer veel merken van locs met mogelijke cv-instellingen opgenomen.

Het kan niet dat je niets moet aanpassen: een motor van Mehano is geen Roco enz...
Als niet lukt: breng hem mee naar ModelspoorExpo te Mechelen: stand Train Service Danckaert (normaal 61)

Patrick

n/a

Bedankt Loksound. Hier hebben ook veel andere mensen wat aan.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ik heb dus een ICE3 van Mehano meegekregen van mijn winkelier om hem eens te testen, er zat een goedkope decoder in uit een startset, ik heb er nu een ESU decoder ingestoken die lastgeregeld is, deze komt uit een andere loc van mij.
Nu heb ik het probleem dat de ICE zeer sterk schokt op mijn kruisingen en wisselstraten,met soms stilstand als gevolg, met de loc waar deze decoder eerst in zat heb ik dit probleem nooit voorgehad.
Ik heb alles al eens nagekeken,wielen zijn natuurlijk nog zuiver alles is nog prima in orde, hij rijd heel soepel, alleen dus niet over wisselstraten??
Weet mss iemand wat hier het probleem van kan zijn??
====================================================================
Ervin
Eigelijk zeg je het zelf al.
De lok waar de decoder inzat........................
Dus niet de decoder.
Last regeling.
Lijkt mij ook niet
En je wil het wel niet weten[:D][:D] maar volgens mij is het gewoon slecht contact met de rails.
Probeer eens op de lok wel op alle draaistellen stroom neemt.
Doe dat met een draadje op de wielen.
of wellicht wipt() hij wat op bij de wissels.
Eigenlijk ben ik er van overtuigd dat het daar zit.

wim ysbeer



ERVIN

@Loksound, op deze site ben ik gisteren al eens aan het kijken geweest en ik heb al wel wat verandert, maar nog steeds zonder resultaat, t'ja, ik kan hem mss wel eens meebrengen naar de expo, goed idee.[;)]

@Ysbeer, je schrijft toch zo klein tegenwoordig [:I][:D], het zou idd kunnen dat hier het probleem ligt, ik ga dat even uitproberen.Bedankt.[;)]

ysbeer

Bescheidenheid natuurlijk[:0][:)]

Wim ysbeer

ERVIN

Ha Ysbeer,dat is al wat beter.[:D]