LokPilot V4.0 21 pins - configuratie door Ls Models

Gestart door ebs2650, 12 december 2019, 15:59:06 PM

ebs2650

#15
Ik ben er net uitgeraakt met onderstaande mapping.

De loc is NMBS serie 18² uitgebracht dit jaar (nieuwste versie) en uitgerust met een ESU V4.0 van LS (89243 met susi functions)

Mapping :

  • Frontlichten F0 and Niet F5 V : Licht vorne(1)+AUX1(1)+AUX2(1)+AUX3
  • Frontlichten F0 and Niet F5 R : Licht hinten(1)+AUX1(1)+AUX2(1)+AUX3

  • F1 : Sluitlichten V en R: AUX5

  • F2 : Verlichting stuurpost  V en R : AUX6

  • F3 V en R : Rangeergang
  • F4 V en R : ABV aan/uit

  • F5 and niet F0 V : Noodlichten  : Licht vorne(2)+AUX1(2)+AUX2(2)+AUX3
  • F5 and niet F0 R : Noodlichten  : Licht hinten(2)+AUX1(2)+AUX2(2)+AUX3

  • F6 : Verstralers  V en R : AUX4
Aandacht : AUX1(2) en AUX2(2) zijn geconfigureerd als Blinklicht met faze wissel aan voor AUX2(2).

Deze mapping heb ik uitgetest en werkt.

Blijft nog de vraag hoe aktiveer je de susi-functies op dit type van decoder, CV124,3 aanzetten volstaat blijkbaar niet.

ik heb de vraag gesteld aan de dealer in Duitsland waar ik de decoder gekocht heb. Hij heeft mij geantwoord dat hij LS ging kontakteren  en mij een antwoord bezorgen.

Zodra ik antwoord heb zet ik het in het draadje.

Met dank voor jullie reacties.

(De mapping 1860 die ik van jullie ontving ga ik ilv de week eens uittesten. kan je mij eventueel de bijhorende esux-file bezorgen?)


OlivierV

Bedankt Willy,

Dat werkt, ik denk dat nu al mijn functies voor mijn 1880 compleet zijn! Mijn achterlichten had ik nog niet!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

yannickvw

Ik heb hier ook nog een 13 van de 2e generatie staan die gedigitaliseerd moet worden met 21 mtc...indertijd zeiden ze mij dat ik er een speciale bij LS models moest bestellen. Kan ik hier nu nog een gewone blanco Esu insteken? Heb mij onlangs een lokprogrammer aangeschaft maar nog niet ingewerkt...

ebs2650

In mijn twee locs NMBS serie 13 + Lineas 1312 die vorig jaar uitgeleverd werden zitten gewone ESU V4.0 decoders.

bellejt


ebs2650

Functiemapping toegepast op serie 13 NMBS versie 2018  (1306 en 1312 Lineas) uitgerust met esuV4.0 DCC

Stand V : licht hinten(1)
Fährt V  : licht hinten(1)

Frontlichten : F0 V+R : AUX3
Sluitlichten  : F1 V+R : AUX4
Cabine        : F2 V+R : Licht vorne (1)
Rangeergang : F3 V+R Rangiergang (logische functie)
ABV uit       : F4 V+R : Beschleunigung (logische functie)
Noodlichten : F5 V+R : AUX1(1),AUX2(1) (Blinklicht met Phase tauch voor AUX2(1)

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 15 december 2019, 16:58:24 PM
Dat werkt, ik denk dat nu al mijn functies voor mijn 1880 compleet zijn! Mijn achterlichten had ik nog niet!

Op de 1880 kan het misschien wel kloppen, maar dan niet in kombinatie met funktiedecoder in stuurstand I11!
Daar is met geen kanon wit licht in te krijgen. (rood wel)
Bij de 1845 (1ste generatie) werkt het perfect; Al heb ik hier wel de file (dus ook de icoontjes) van een sounddecoder.
F0 + F8 is wit vooraan en rood achteraan dat perfect wisselt met de rijrichting.(F8 dient voor het doven van wit licht tussen loc en rijtuig)
Bij de 1880 is F0 goed voor wit licht op de loc en rood op de stuurstand, maar bij wisselen rijrichting heb je niets meer.
Volgens mij is het raadzaam één en ander uit te testen met een Ecos, want met de Multimaus heb je geen klare kijk op wat er gebeurt, daar mist men de icoontjes... :-\
Daarenboven heb ik bij de 1880 (Ecos) icoontjes op F0, F2, F5, F6,F7, F8, F9 en F10.
Sommige van deze Funkties geven ook geen resultaat bij indrukken.
Op de rest van de toetsen niets...
Op zich is dat niet erg, moest het tenminste werken!

Deze post niet als verwijt zien, ik kan het niet (beter), ik stel enkel vast.
Bovendien is het een warboel en enkel de schuld van het toch zeer dure LSm, dat maakt dat je een loc van de eerste generatie nooit compatibel zal zijn met de lichtfuncties van de tweede generatie (als het ooit al in orde geraakt)...
maw; je zal tussen 2 stammen nooit onderling van loc kunnen wisselen daar de funkties nu niet en ook in de toekomst niet overeen zullen stemmen.


;)


bellejt

icoontjes zijn makkelijk aan te passen met locprogrammer software. Zit onder information - functions.
Als ik die dingen hier zou hebben dan is het mss wel uit te vogelen op welke uitgangen de verschillende lichten zitten.Heb ik reeds gedaan en dan kan je alles naar wens aanpassen.

Rangeerduivel

#23
Citaat van: bellejt op 22 december 2019, 16:59:51 PM
Als ik die dingen hier zou hebben dan is het mss wel uit te vogelen

Ik ga bewuste stukken morgen nog eens mee nemen naar Amsac, zien wat er uit de bus komt, en om't even welk resultaat spreken wij daarna af dat ik eens bij U langs kom Johnny.
Is de oplossing gevonden bij Amsac dan kan jij die kopieren en vice versa,
Je hoort wel iets  in de loop van dinsdag

;)

bellejt


ronny-vdv

Citaat van: ebs2650 op 13 december 2019, 08:50:22 AM
@Bellejt,

Bij de eerste series van deze locs (1802,1860,...) kon je via de SUSI CV's 940 t/m 979 de lichtfuncties configureren naar eigen wens. Dit staat duidelijk uitgelegd in de handleiding bij deze locs. Ik heb dit veiligheidshalve nogeens nagekeken.

Willy
Welke lokpilot mogen we nu gebruiken voor deze loks 1801, 1802?
Is dit ook voor de loks 12, 21, en 27?

Bedankt,
Mvg,

ronny-vdv

ronny-vdv

Beste forumgenoten,
Aangezien we niet meer de Lokpilot V4.0 kunnen aanschaffen, kiezen we dan voor V5.0.
Kan je ook een ESU-59629 DCC gebruiken of is enkel mulitprotocol noodzakelijk?
En is dit bestand van de V4.0 ook bruikbaar op de V5.0?
Bedankt,
Mvg,

ronny-vdv

bellejt

#27
normaal moet je met programmersoftware gewoon het andere type decoder kiezen dat je gebruikt op dezelfde file.Dus file inladen in programmersoftware en andere decoder kiezen.De software doet de aanpassing

Rangeerduivel

Citaat van: ronny-vdv op 29 februari 2020, 11:40:52 AM
Beste forumgenoten,
Aangezien we niet meer de Lokpilot V4.0 kunnen aanschaffen, kiezen we dan voor V5.0.
Kan je ook een ESU-59629 DCC gebruiken of is enkel mulitprotocol noodzakelijk?
En is dit bestand van de V4.0 ook bruikbaar op de V5.0?
Bedankt,

Ronny,
In feite verandert er niets voor de doorsnee gebruiker, behalve dat de V5.0 meer mogelijkheden biedt.
Als je enkel DCC rijdt is een decoder die enkel DCC verstaat voldoende.(nogal logisch mijgedacht!)
Heb je een centrale die op Motorola draait heb je de multiprotocol decoder nodig...

Scrol in de volgende link wat naar beneden, daar staat veel uitgelegd;

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjvz5WQzfbnAhXO0qQKHcLbDUcQFjAAegQIAxAB&url=https%3A%2F%2Fwebshop.pijplines.nl%2FESU-59629-ESU-LokPilot-5-decoder-DCC-21MTC&usg=AOvVaw3QppHYSYtSP4BfIFvhnSGC

;) ;)