LokPilot V4.0 21 pins - configuratie door Ls Models

Gestart door ebs2650, 12 december 2019, 15:59:06 PM

ebs2650

Ik heb in een van mijn nieuwe locs Serie 18² NMBS een door LS speciaal voor dit model geconfigureerde Esu - decoder V4.0 21 pins fonction SUSI ingeplugd.
Resultaat : de verlichting werkt niet.

Ik hoopte dat al de verlichting met deze decoder zou werken en dat ik enkel de mapping via de CV's 940 en volgende naar mijn hand zou moeten zetten.
Als ik de functie-mapping nakijk dan merk ik geen onderscheid met een gewone esu-decoder. De CV's 940 en volgende kan ik niet uitlezen met de lokprogrammer.

Geen documentatie bij de dekoder, geen documentatie op de website van Ls Models.

Heeft iemand ervaring met dit type van dekoder?

Bedankt op voorhand voor jullie tips en hulp.

Willy

755philippe


Ik zou gewoon terug gaan met de decoder waar je hem gekocht hebt indien deze nog in garantie staat. Dat er bepaalde cv niet uitleesbaar zijn met een programmer is waarschijnlijk een beveiliging zodat deze niet copieerbaar is.
Mvg


755philippe

ERVIN

Je bent dus verplicht om een ESU decoder in deze lok te steken??  >:(
Ik vind het maar niets zo , dat is dan ook de reden waarom ik nog geen derde 18² heb aangeschaft.

OlivierV

Citaat van: ERVIN op 12 december 2019, 16:18:33 PM
Je bent dus verplicht om een ESU decoder in deze lok te steken??  >:(
Ik vind het maar niets zo , dat is dan ook de reden waarom ik nog geen derde 18² heb aangeschaft.
Ik denk het wel ...
Helaas heb ik ondank de aangepaste functiemapping mijn achterlichten nog niet goed gekregen voor wanneer ik mijn set rijtuigen duw ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bellejt

ooit gekregen als info :

Voor de licht-mapping van LS loco's HLE 18² / HLE 13
moet je de AUX3 mappen als omschakelfunctie !
(dit doet VanBiervliet ook op zijn HLD 55)
dus voorzie volgende 4 mapping-lijnen ;  (wis de andere)

F0 - voorwaarts / AUX3
F0 - achterwaarts / AUX3
Stand - voorwaarts / Licht hinten (1) (witte lichten)
rijden - voorwaarts  / Licht hinten (1) (witte lichten)

Rangeerduivel

#5
Citaat van: OlivierV op 12 december 2019, 16:31:28 PM
Helaas heb ik ondank de aangepaste functiemapping mijn achterlichten nog niet goed gekregen voor wanneer ik mijn set rijtuigen duw ...

Nogtans werkt die van mij perfect.
Ik duw/trek mijn stam M6 met een 1845 (Esu-lopi) en daarop zijn de files geladen met de locprogrammer van Amsac, door mijn privé-oplader  ;D
Dat bestand is ter beschikking gesteld door onze ondervoorzitter LDH.
Behalve dat het bestand diende voor een loso en ik een lopi heb, werken de lichten perfect, met het enige verschil dat alle emblemen van de sound zichtbaar zijn op mijn Ecos.
De lichten schakel ik vanouds aan met F0, maar dan branden automatisch de lichten tussen loc en rijtuig mee, die worden dan uitgeschakeld met F8.
Ze wisselen uiteraard ook, in samenwerking met die van de stuurstand, correct van rijrichting
Loc wit = stuurstand rood en vice versa.
Er wel bij vermelden dat de 1845 van de eerste reeks 18² is en die van u van de tweede reeks.
Ik weet niet of beide reeksen hetzelfde zijn... :-\

;)


ERVIN

Nee Rudy , de nieuwste generatie 18ers zijn verschillend t.o.v. de oude generatie , ik heb hier ook twee oude generaties rijden en daar heb ik al die problemen nooit mee gehad. Daarom mijn twijfel om een derde ( nieuwe generatie) aan te schaffen , ik heb er al veel over gelezen en allemaal dezelfde problemen , die verdomde voorgeprogrammeerde ESU decoder. >:(

Versta mij niet verkeerd hé , ik heb absoluut niets tegen ESU , altijd héél tevreden over geweest , maar van deze praktijken hou ik niet van , ik vind dat iedereen zelf mag beslissen welk type decoder en decoder fabrikant hij daar wil insteken , het lijkt wel of LS Models een exclusiviteits contract met ESU heeft afgesloten?!!

bellejt

je kan hem dus niet uitlezen met een locprogrammer ? Kan je eens de CV lijst bezorgen waar je CV 940 vind ? Nog niet tegengekomen want de uitgangen AUX en licht zitten in een heel andere reeks.

Break302

Voor de nieuwste generatie 18.2 van LSM komen de cv instellingen overeen met die van de 15-11-12-21 of 27 .

Jos

ebs2650

@Bellejt,

Bij de eerste series van deze locs (1802,1860,...) kon je via de SUSI CV's 940 t/m 979 de lichtfuncties configureren naar eigen wens. Dit staat duidelijk uitgelegd in de handleiding bij deze locs. Ik heb dit veiligheidshalve nogeens nagekeken.

Willy

ebs2650

Goede middag,

deze voormiddag nogmaals getest.

Probleem : verlichting werkt niet met de gewone mapping op F0.

Vorwärts F0 : Licht vorne (1)
Ruckwärts F0 : Licht hinten (1)


Pas na toevoeging aan beide lijnen van AUX1(1), AUX2(1) en AUX3 werkt de verlichting.
AUX1(1)( schakelt enkel het frontlicht rechts), AUX2(1) (schakelt enkel het frontlicht links) en AUX3 (schakelt enkel  het derde licht). Ik heb dit getest door telkens de twee andere te verwijderen°

Zelfde probleem als ik de speciaal voor deze loc door LS geconfigureerde dekoder inplug. (Esu - decoder V4.0 21 pins fonction SUSI)

Bij de locs 18² die een aantal jaren geleden uitgebracht werden kon je via de SUSI CV's 940,... de verlichting konfigureren.

Bij deze speciale decoder lukt dat niet, niettegenstaande de vermelding fonction SUSI

Is er iemand die erin geslaagd is om de verlichting aan de praat te krijgen bij gebruik van deze  decoder of bij gebruik van een gewone ESU V4.0 decoder ?

Bedankt op voorhand voor jullie tips en hulp.

Willy

trainspottingjr

Probeer eens via deze link http://www.loksound.be/15/18.htm.

Is wel enkel van toepassing op de eerste productie van LS Models.
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

ebs2650

Dag Jelle,

CV124.3 (aktiveren SUSI) stond al op 1. Het lost de problemen niet op.

Verder zoeken en wachten op wat Ls zegt is de boodschap.


bellejt

prgrammatie van de oude 1860 :

   Stop, Forward   Rear light [1]   -
   Stop, Reverse   -   -
   Drive, Forward   Rear light [1]   -
   Drive, Reverse   -   -
   Forward, F0   AUX3   -
   Reverse, F0   AUX3   -
   Forward, F1   -   -
   Reverse, F1   -   -
   Forward, F2   -   -
   Reverse, F2   -   -
   Forward, F3   -   -
   Reverse, F3   -   -
   Forward, F4   AUX4   -
   Reverse, F4   AUX4   -
   Forward, F5   -   -
   Reverse, F5   -   -
   Forward, F6   Front light [1]   -
   Reverse, F6   Front light [1]   -
   Forward, F7   -   -
   Reverse, F7   -   -
   Forward, F8   -   -
   Reverse, F8   -   -
   Forward, F9   -   Acceleration, Switching Mode
   Reverse, F9   -   Acceleration, Switching Mode
   Forward, F10   AUX1 [1], AUX2 [1]   -
   Reverse, F10   AUX1 [1], AUX2 [1]   -
   Forward, F11   -   -
   Reverse, F11   -   -

programmatie van de 12 reeks

Stop, Forward   Rear light [1]   -
Stop, Reverse   -   -
Drive, Forward   Rear light [1]   -
Drive, Reverse   -   -
Forward, F0   AUX3   -
Reverse, F0   AUX3   -
F1   -   -
F2   -   -
F3   -   -
F4   AUX4   -
F5   -   -
F6   Front light [1]   -
F7   -   -
F8   -   -
F9   -   Acceleration, Switching Mode
F10   AUX1 [1], AUX2 [1]   -

mss dit eens proberen.Is beide voor een lopi v4. Overgezet van een loso v4

Rangeerduivel

Citaat van: Break302 op 13 december 2019, 00:27:22 AM
Voor de nieuwste generatie 18² van LSM komen de cv instellingen overeen met die van de 15-11-12-21 of 27 .
Jos

Ik ben sterk geneigd deze bewering van Jos te geloven.
Het lijkt mij idd logisch, geef mij 1 goeie reden waarom het anders zou zijn... :-\
Morgenavond zullen wij het weten, ik breng de nodige loc's en decoders mee naar Amsac...(locprogrammer)

Citaat van: ebs2650 op 15 december 2019, 09:03:28 AM
Verder zoeken en wachten op wat Ls zegt is de boodschap.

Als ge daar moet op wachten zijn we allemaal stokoud.....of zijn we dat nu al?  ;D

;)