Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

straat breedte

Gestart door argilla, 09 december 2019, 15:22:18 PM

argilla

Vraag ; wat is de straat breedte inclusief fiets pad van een gewone gewestweg (bv N 187 -weg) op schaal H0 ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Dirky

Volgens wegen en verkeer 3m30 per strook m.a.w. 6m60 = 76mm in H0


SuSke

En een fietspad maak je zo breed als je zelf wil. Van moordstrook-breedte van 0,5m tot een dubbelrichtingsluxepad van 4m breed.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Klaas Zondervan

50 cm een moordstrookbreedte? Ik ben in Belgiƫ eens aangesproken door een agent van politie waarom ik niet op het fietspad reed. Mijn wedervraag: waar is dat fietspad dan? Hij wees naar een strook van 1 tegel breed (30 cm) die bijna onzichtbaar was door het hoge gras. Gelukkig is er in Vlaanderen op gebied van fietspaden veel verbeterd.

Maar om terug te komen op het onderwerp, als ik wil weten hoe breed iets is ga ik er naar toe met een rolmeter. En dan delen door 87. Dat hoef je niet uit je hoofd te kunnen, daar zijn machientjes voor.