Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Scheldeland

Gestart door Fred, 07 december 2019, 22:36:52 PM

Fred

Allen,

Dank voor de complimenten.

De linkerhanden heb ik proberen te compenseren met enige wilskracht om het station toch naar mijn gading te maken.  De gebreken zie je wel wanneer je het station van dichtbij bekijkt.  Hetzelfde geldt overigens voor de rest van de modelbaan.

Het schilderen en bouwen van het station (de gekende Kibri-set) was mijn allereerste exploot.

De kleuren en voegen heb ik vele malen dienen te herdoen (tot mijn frustratie).  Idem wat de kleur van de dakpannen betreft.  De samenstelling van de kit was ook niet evident.  Het bijgebouw met plat dak diende ik van positie te veranderen zodat de toiletten zich aan de perronzijde zouden bevinden.  Volledig passen deden de onderdelen ook niet.

Ik voeg nog twee foto's toe zodat jullie al een eerste idee hebben, namelijk een van de brug over een zijrivier van de Schelde (het zou de Durme kunnen zijn) en een van de kade van een fabriek.

@Wim (Kautenbach):  Ik ben vereerd, maar ik ben technisch verre van onderlegd.  Integendeel heb ik veel van het forum opgestoken, waarvoor dank,  maar de uitvoering was niet altijd een succes...  Uw modelbaan Kautenbach was overigens een inspiratie (zeker de video van Dloc).

Frederic

Frederic

Fred

Frederic

Fred

Frederic

Gerolf

Knappe foto's. Je kleurenpalet is zeer geslaagd  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Erg mooi en herkenbaar, en knap gebouwd!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Top hoor!

En nu zijn we natuurlijk benieuwd naar het totaalplaatje (of een plannetje).
Sorry, hoor, 'k ben gewoon nieuwsgierig.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Pierre

Ik vind het allemaal zeer geslaagd! Zeker de overgang(en) naar de achtergrond. Mooi gedaan! ;)
Groet Pierre.


erik de noorman

Mooi werk leuk sfeertje. Wil het geheel wel eens bewonderen.

Erik

mardig23

Ik volg ook.

Proficiat met de prachtige baan Frederic en welkom terug!

Ikzelf vind ook de overgangen naar de achtergrond heel erg geslaagd.
Op de foto onder de brug door is het bijna niet te zien 8)
Mvg Karl

steamdriven

Belichting, kleur en sfeer zijn zeer gelukt. Heel erg knap debuut, dit!
Ik hoop ooit ook om dit niveau te kunnen benaderen.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Fred

Beste allen,

Hierbij vinden jullie enkele foto's die een overzicht bieden van de baan.


Het fictieve station Sint-Amands ligt aan de enkelsporige lijn 52 op het vak Dendermonde-Puurs.
De lijn is tussen Sint-Amands en Puurs (tijdelijk )buiten gebruik zodat reizigerstreinen vanuit Dendermonde tot Sint-Amands rijden en terugkeren.
Het station telt twee sporen en perrons, maar slechts een perron is voor reizigers in gebruik, namelijk het perron aan het doorgaande spoor.IMG_7004 by frederic214, on Flickr


Richting Puurs gaat lijn 52 onder een verkeersbrug.   Het spoor kan in de coulissen aansluiting maken op een schaduwstation, maar dit dient nog gebouwd te worden.
IMG_6999 by frederic214, on Flickr


Richting Dendermonde, bij het uitrijden van het station, kruist lijn 52 een zijrivier van de Schelde (het zou de Durme kunnen zijn).
Over de brug is een aftakking voorzien naar Den Briel, een fictieve wijk waar enkele bedrijven gevestigd zijn.  Op mijn baan heb ik een bedrijf in halfreliëf gebouwd, nv Scheldemolens, dat aan een kaai gevestigd is. 
Na de aftakking verdwijnt lijn 52 achter een bos de coulissen in.  Er is een beperkt schaduwstation bestaande uit twee opstelsporen.  Ook hier is de mogelijkheid om aan te sluiten op een (echt) schaduwstation . 
IMG_7005 by frederic214, on Flickr
IMG_7010 by frederic214, on Flickr




Frederic

evan

Knap sfeertje.

Ik vind de kleuren mooi passen bij elkaar.  De scene rond de brug met het slijk of slib langs de oevers is zeer geslaagd.

Bedankt om jouw foto's te delen met ons.

Groetjes
Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ACFI

Fred,

Ik vind dit een mooie interpretatie van Klein-Brabant. Fictief zeg je maar toch heel herkenbaar.

ACFI.

mahtoska1

Zeer mooi gedaan. Ik vind de sfeer enorm goed geslaagd.