Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Scheldeland

Gestart door Fred, 07 december 2019, 22:36:52 PM

vanmiegroet

Citaat van: Fred op 17 augustus 2021, 23:48:47 PM

Bedankt voor de leuke commentaar.  Het is eigenlijk wel een idee om Scheldeland in Stoom op mijn baan uit te beelden...   Eerst het gepaste materieel vinden.

Ik kijk overigens vol bewondering naar het immense werk dat jullie verrichten om de lijn in stand te houden evenals de indrukwekkende collectie rollend materieel.
[/quote]
Dikke merci :) Als je eens langskomt als we aan het werken zijn op de lijn, zeg dan meer zeker eens goeiendag  ;D
Voor een Scheldeland in Stoom na te doen heb je eigenlijk al héél veel keuze van materieel wat je kan doen. Door de jaren heen is er al heel wat op bezoek gekomen:
Stoom:
Een type 64 (64.169)
Een type 29 (29.013)
Poolse OL-49
Diverse industrielokjes
Diesel:
HLR 91 (9105/9109)
HLR 84 (8463 en 8467)
HLR 85 (8509)
HLR 82 (8228)
HLR 80
HLD 59
HLD 54 (5404)
HLD 62 (nen groenen en gele)
HLD 51
HLD 52 (202.020)
Rijtuigen:
GCI
I2
L
M1
M2 (groen)
K1/K3 (mochten die laatste al in model bestaan)
N (heeft nooit gereden)
I5 (verblijfrijtuig)
Motorwagens
AR43 (als het in model zou bestaan)
AR46 (ééntonig groen 544.14 - Rood-geel 4602)
Goederenwagons:
GLMS
KS
GBS

Ik weet dat ik hier en daar wat types heb overgeslagen (kwestie van mijn bericht niet al te lang te maken  :P )
Maar hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen in de "hulp" naar het gepaste materieel voor een SIS na te bootsen. Maar opnieuw: een zalig baantje en ik hoop meer foto's te kunnen zien want ik ben echt wel curieus er naar.

Allé, hopelijk tot binnenkort in één van onze treinen  ;D

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Fred

L-Rijtuigen by frederic214, on Flickr


De L-rijtuigen zijn net gearriveerd voor Scheldeland in Stoom. Nu nog een (stomende) Duvel en we zijn vertrokken  ;)
Frederic

Floris

Citaat van: Fred op 07 maart 2021, 20:41:59 PM
IMG_7004 by frederic214, on Flickr
Citaat van: Fred op 17 augustus 2021, 23:39:49 PM
garage by frederic214, on Flickr

hm. Had dit draadje duidelijk beter in de gaten moeten houden want zie deze heerlijke plaatjes nu pas. Wat n sfeertje!

Fred

Bedankt Floris.

Ondertussen nog mijn verdwaalde havensleper van Van Biervliet een lichte weathering gegeven, evenals enkele ketelwagens van Piko.

Deze zien jullie in actie in volgend filmpje:

https://youtu.be/8XnnUTC0W3Y
Frederic

Jappy

Het is crimineel dat dit baantje niet vroeger hier werd getoond!  ;) Mooie foto's en een schitterend filmpje, het schept echt de sfeer van een warme, doordeweekse zomerdag waar de zaken al wat meer rustig gebeuren. Ik ben een  grote fan van de hoeveelheid ruimte die het landschap krijgt.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Floris

uitermate prettig filmpje! ook fraai gedaan met t geluid erbij enzo. En ik zag zelfs even een vogel voorbij vliegen! :P

Cozzy

Zalige modelspoorverwennerij...
Prachtige baan en leuke montage!

Mijn dag is goed begonnen 😉
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

1885


SirGresley

Een Engelse saddletank "Austerity" mag ook niet ontbreken
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Fred

wensen by frederic214, on Flickr




GELUKKIG NIEUWJAAR IEDEREEN

Aan iedereen hier op het forum een gelukkig en vooral gezond 2022 gewenst met heel veel modelbouwplezier!

Vergeet niet te relativeren en blijf vooral positief, creatief en constructief.  Wees  niet te streng voor jezelf en de anderen.

Ik kijk uit naar de voortgang van jullie lopende projecten en deze in de pipeline en bedank de forumleden die hun kennis en ervaringen hier delen.





Frederic

Fred

Beste forumleden,

Wegens een verhuis naar een andere woning zal ik binnenkort helaas afscheid moeten nemen van Scheldeland.   De mij toebedeelde ruimte zal net te klein zijn.

Mocht iemand interesse hebben om de twee modules over te nemen, dan lees ik het bij voorkeur in een PM.   De afmetingen van de modules zijn, 2m20 en 2m35.

Uiteraard zal ik na de verhuis een nieuw draadje starten in de rubriek: "ooit zal het klaar zijn" (voor zover mijn dochters van anderhalf en vijf dit toelaten)  ;)

Vele groeten,

Frederic

Rangeerduivel

Citaat van: Fred op 23 september 2021, 21:27:31 PM
Bedankt Floris.

Ondertussen nog mijn verdwaalde havensleper van Van Biervliet een lichte weathering gegeven, evenals enkele ketelwagens van Piko.

Deze zien jullie in actie in volgend filmpje:

https://youtu.be/8XnnUTC0W3Y
Citaat van: Fred op 07 februari 2022, 22:51:49 PM
Mocht iemand interesse hebben om de twee modules over te nemen, dan lees ik het bij voorkeur in een PM.   De afmetingen van de modules zijn, 2m20 en 2m35.

O wat prachtig!

Jammer om twee zaken,
Ik woon wat ver weg, en ten tweede, krijg zoiets maar door het gat van een trektrap van 1 x 0,5m....anders was ik je man!  :(

;)

adrievans

De zaag erin.   ( in de trap natuurlijk) 8)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

vanmiegroet

Citaat van: Fred op 07 februari 2022, 22:51:49 PM
Beste forumleden,

Wegens een verhuis naar een andere woning zal ik binnenkort helaas afscheid moeten nemen van Scheldeland.   De mij toebedeelde ruimte zal net te klein zijn.

Vele groeten,

Ai, das nen jammeren  :o

Hopelijk vindt het baantje een leuke 2de thuis en ik kijk uit naar het volgende project (hopelijk opnieuw iets met L52M  ::) ::) ::))
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

hanske

Hallo iedereen

Ik ben de gelukkige nieuwe eigenaar van scheldeland
Ik en mijne maat zouden met scheldeland tentoonstellingen willen doen zo dat iedereen deze prachtige baan kan bewonderen
http://www.de-pijl.be/http://www.pfttsp.be/pft-tsp.htm