Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Scheldeland

Gestart door Fred, 07 december 2019, 22:36:52 PM

Decapod

Thx, Fred. Goed te weten dat het om voorgekookte couscous gaat. De rest was lekker hopelijk  ;) ;D ;D .
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

DFS


Fred

Beste allen,

Op modelbouwvlak heb ik de laatste tijd niet veel kunnen uitrichten. Af en toe laat ik de treinen eens rijden en rangeer ik wat.  Zeer ontspannend toch.
Ook heb ik wat geĆ«xperimenteerd om geluid te monteren bij een opname.  Dit draagt wel bij tot de sfeer vind ik.

https://youtu.be/4bO7kG8NlhI

Ondertussen lees ik af en toe in stilte de ontwikkelingen in de vele mooie projecten hier.  De vele realisaties blijven inspireren.

Vele groeten. 
Frederic

OlivierV

Knap hoor Fred!


Heb je eigenlijk overzichtsplaatjes/Sporenplan van de baan, of overzichtsfilmpje met een trein te volgen van a tot b, kan me nu namelijk moeilijk een beeld vormen bij het spoorverloop.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

DFS

Mooie beelden, vooral de modder ziet er echt nat uit


Metpetergaathetbeter

Citaat van: Fred op 13 november 2020, 22:27:30 PM(vb. merk Boni van Colruyt).
die is dus niet te eten als ik goed versta  ;D ;)

Knap gevonden en bijzonder leuke baan ;)

Decapod

Mooi. Veel aandacht voor de landschapsdetails, kleuren en lichte verwering. Heel sfeervol, vooral die brug over de rivier.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Fred

Citaat van: OlivierV op 03 maart 2021, 21:45:29 PM
Knap hoor Fred!


Heb je eigenlijk overzichtsplaatjes/Sporenplan van de baan, of overzichtsfilmpje met een trein te volgen van a tot b, kan me nu namelijk moeilijk een beeld vormen bij het spoorverloop.


Olivier, ik zal dit weekend een aantal foto's posten die een overzicht bieden.

Dank jullie allen voor de positieve reacties.  Hoop eigenlijk dat anderen ook regelmatig filmpjes zullen posten, kwestie om het gemis van beurzen wat te compenseren.
Frederic

Fred

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 04 maart 2021, 11:22:45 AM
Citaat van: Fred op 13 november 2020, 22:27:30 PM(vb. merk Boni van Colruyt).
die is dus niet te eten als ik goed versta  ;D ;)

Knap gevonden en bijzonder leuke baan ;)

Bedankt Peter.  Op zich ben ik geen grote liefhebber van couscous, maar het is wel een oplossing om bieten te imiteren.
Overigens heb ik ook maar inspiratie opgedaan van andere modelspoorders op het net.  Het is dus zeker niet mijn vondst.
Frederic

Metpetergaathetbeter

dan knap opgenomen en gedeeld en een bijzondere baan  ;D ;)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Fred

Y Den Briel by frederic214, on Flickr

Op verzoek van Olivier hierbij enkele foto's die een overzicht geven van de baan.

Deze bestaat uit twee modules, de "Scheldemodule" (links) en de "stationsmodule" (rechts).  Centraal (op de Scheldemodule) zien we de brug.

Op bovenstaande foto zien we de aftakking van de industrieaansluiting naar "Den Briel". Rechtsboven is het station te zien.
Frederic

Fred

Den Briel by frederic214, on Flickr

Dit is een foto van de industrieaansluiting.  Ter hoogte van de loskade wordt deze tweesporig.
Frederic

Fred

schaduwstation by frederic214, on Flickr

Achter de coulissen van de fabriek van "Den Briel" bevinden zich twee verdekte opstelsporen die als schaduwstation fungeren.  Deze zijn doodlopend.

Het gebogen spoor achter de coulissen leidt in de toekomst naar twee modules met een schaduwstation die achter de huidige modules zullen worden opgesteld.

De bedoeling is om in de toekomst de mogelijkheid te hebben om de treinen rond te laten rijden.  Nu wordt gereden van de opstelsporen over de brug naar het station en terug.

Op zich is er geen haast bij.  Momenteel zijn er voldoende mogelijkheden om te rijden en te rangeren. 



Frederic