Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Scheldeland

Gestart door Fred, 07 december 2019, 22:36:52 PM

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 08 april 2020, 22:02:49 PM
Op de site van Peter, CoolTrain vind je alle info:
De groene op de foto is voor elektrische tractie en de bordeaux is voor diesels.
Pas op hé, beide bestonden zowel in groen als in bordeaux.


Ha, vandaar de verwarring, ik dacht dat het verschil in de kleur zat, maar het zit 'm blijkbaar in het neuske...

Citaat van: evan op 08 april 2020, 21:52:41 PM

Rudy, je moet gaan brillen denk ik.

Dat doe ik al een paar jaar Evan, maar er is maar één glaaske dat echt dienst doet, misschien ligt het daaraan... :) :) :)

;)


evan

Citaat van: Rangeerduivel op 08 april 2020, 22:29:52 PM



Dat doe ik al een paar jaar Evan, maar er is maar één glaaske dat echt dienst doet, misschien ligt het daaraan... :) :) :)

;)

Das just, Sorry ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rangeerduivel

Citaat van: evan op 08 april 2020, 22:38:54 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 08 april 2020, 22:29:52 PM



Dat doe ik al een paar jaar Evan, maar er is maar één glaaske dat echt dienst doet, misschien ligt het daaraan... :) :) :)

;)

Das just, Sorry ;)

Niks te sorry....ik ben geen klein kind hoor, ik kan gerust tegen een grap!
En daarom zet ik hier ook onder elke post een smileytje dat op mij lijkt!  :)

Maar het ergste is dat we serieus off-topic aan 't gaan zijn... ::)

;)

Fred

Allen,

Bedankt voor de reacties.

Ik weet dat de combinatie niet correct is, maar ik vond niet meteen het gepaste stel rijtuigen.  Ik was al blij dat ik deze set kon aanschaffen.

Op zich lig ik er niet wakker van. Realistische reizigerstreinen kan ik door een gebrek aan lengte van opstelsporen volgens mij toch niet laten rijden (tenzij motorwagens).

Ook bepaalde locomotieven (vb. een bolle neus of vlottende cabine) die ik wil inzetten zullen wellicht op lijn 52 (Puurs-Dendermonde) nooit in "reguliere dienst" gereden hebben.   

Mits de nodige fantasie kan alles natuurlijk.

In ieder geval blijven opmerkingen/vragen/suggesties welkom.   Ik dank Michiel voor zijn opmerkzaam oog.

Vele groeten,

Frederic




   
Frederic

Rochevalien

Citaat van: Rangeerduivel op 08 april 2020, 20:56:19 PM
Citaat van: Rochevalien op 08 april 2020, 19:31:30 PM
Dat is een stuurstand voor een elektrisch stel en niet voor een diesel,

Ik dacht van wel Gerrit...
(NIET SLAAN ALS IK VERKEERD BEN!  ;D)
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjFmd2OwNnoAhWhM-wKHZ5xDlwQwqsBMAF6BAgIEAk&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D9K2bCSW4m8w&usg=AOvVaw0WEepQFT30g8m7vXc9nMgf

;)

Sorry  hoor ,maar ik doe nog maar een paar jaar Belgisch modelspoor ,ik denk van  1980 of zo en als ik zeg dat dit een elektrische stuurstand M2 is dat is dat  ook zo .  correct me if i am wrong,

een 7500 met M2 heb ik ook nog nooit gezien . misschien met M1s ,

Fred

https://youtu.be/FhLNvRSoVsI

Indien een beurs niet tot de mogelijkheden behoort kunnen wij onze exploten ook via YouTube delen natuurlijk.  Hierbij een experiment met de hier reeds bekritiseerde samenstelling 7503 - M2 (waarvoor mijn excuses ;)).  Het geluid heb ik van een opname die ik gevonden heb op YouTube (Marc Baeck)
Frederic

Fred

img]bietentrein@st-amands by frederic214, on Flickr[/img

Beste allen,

Door de geboorte van mijn tweede dochter was het even stil op modelspoorvlak.
Een van mijn eerste exploten was het maken van een bietentrein.  De wagons zijn van ROCO.  De lading is gemaakt van couscous.
Op zich past deze trein niet in het seizoen van mijn modelbaan, maar daar lig ik nu niet wakker van.
Opmerkingen en tips zijn uiteraard altijd welkom.

Vele groeten!
Frederic

evan

Knap sfeertje!  Proficiat met de geboorte van je dochter.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Fretbol

Heel sfeervolle foto, knap werk!

59erke

Couscous als treinlading, origineel idee maar het werkt wel.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Rangeerduivel

Citaat van: 59erke op 12 november 2020, 11:42:10 AM
Couscous als treinlading, origineel idee maar het werkt wel.

Maar wel droog houden hé Koen, anders is Uw wagonneke direkt te klein... ;D

;)

sdz1976

Heel realistish en sfeervol gedaan  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

steamdriven

Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Decapod

Mooi, Koen. Hoe heb je die couscous geverfd? Als je hem met verf behandelt, dan slorpt hij dat toch op en wordt hij te dik en te wak, niet? Of is dat alleen met watergedragen verf?
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Fred

Beste allen,

Ik had ook gevreesd dat de couscous vocht zou opslorpen, maar gelukkig is dit niet het geval geweest.
Eerst heb ik een structuur gemaakt van architectenkarton waarover ik een doek heb gespannen zodat ik de vorm van een hoop kon bekomen.  Na het schilderen in een okerkleur heb ik de structuur ingesmeerd met houtlijm en daar een eerste laag couscous op aangebracht.  Vervolgens heb ik nog een laag couscous aangebracht en deze met verdunde houtlijm ingedruppeld (1 deel houtlijm, 2 delen water, met afwasmiddel) (vergelijk met het verlijmen van ballast).  Na het drogen heb ik de lading gekleurd met een spuitbus.  Gelukkig is de couscous qua structuur niet veranderd. 
Voor de geïnteresseerden: de couscous is voorgekookt te koop (vb. merk Boni van Colruyt).

Vele groeten
Frederic