Scheldeland

Gestart door Fred, 07 december 2019, 22:36:52 PM

doomslu

En plots werd het hier stil en horen we niets meer van Frederic.  :(
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Fred

Beste Luc,

Ik weet het... Door de drukte op kantoor en de geboorte van mijn tweede dochter heb ik geen tijd gehad om actief te zijn op het forum.

Qua modelbouw is er zeer weinig tijd.  Af en toe wordt er gereden en gerangeerd in het Scheldeland, al is het maar een half uurtje.

Een volgend project zal het aanbrengen van seinen zijn zodat veilig gereden kan worden.  Ook dien ik nog materieel te verweren.  Voor beide heb ik zeker nog inspiratie/input nodig. 

Ik zal in tussentijd nog enkele sfeerbeelden posten.

Hou het veilig en gezond!

Groeten,

Frederic

Frederic

Fred

Frederic

Fred

Frederic

Fred

Frederic

Fretbol

Schitterend! Heel sfeervolle modelbaan  ;D

Michiel

Prachtig! Vooral die Schelde, lijkt heel veel op die vieze Nete van vroeger in Lier (nu veel properder). Heel knap gedaan.  8) 8) 8)

Ik vind die M2 er een beetje vreemd uitzien, maar kan er niet de vinger op leggen.  ???
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

steamdriven

Frederic, niet alleen is je baan top maar ook je fotografie-kunsten. Heel mooi wat je hier laat zien.
Ik volg je, Michiel, over de Note hier bij ons. Ik vind dat die er nog al te dikwijls zo uit ziet... ;)
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Rochevalien

Citaat van: Michiel op 08 april 2020, 11:26:21 AM
Prachtig! Vooral die Schelde, lijkt heel veel op die vieze Nete van vroeger in Lier (nu veel properder). Heel knap gedaan.  8) 8) 8)

Ik vind die M2 er een beetje vreemd uitzien, maar kan er niet de vinger op leggen.  ???

Dat is een stuurstand voor een elektrisch stel en niet voor een diesel,

Herwig

#39
aan Michiel,
citaat:    "....die Schelde, lijkt heel veel op die vieze Nete van vroeger..."

citaat uit reactie #26::    "...een zijrivier van de Schelde (het zou de Durme kunnen zijn)..."

>  'het' Scheld zelf is (in België) wel een heel klein beetje breder en niet zo triestig wat debiet betreft .


doomslu

Rudy, op het filmpje zie je inderdaad de stuurstand voor diesel. Op de foto van Fred staat een stuurstand voor elektrische tractie. Dat zal enkel werken met zijn 75 die er achter hangt als het stel getrokken wordt en niet geduwd.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Mag ik dan vragen waar jullie het verschil zien....mij lijken ze allemaal op mekaar... :-\

;)

evan

#43
Citaat van: Rangeerduivel op 08 april 2020, 21:48:54 PM
Mag ik dan vragen waar jullie het verschil zien....mij lijken ze allemaal op mekaar... :-\

;)

Rudy, je moet gaan brillen denk ik.  Het front van een M2 voor trek-duw inzet is voor Diesel en Elektrisch totaal verschillend.  De enige gelijkenis is de kleur :)

Diesel: Vlak front met een snuitje
Elektrisch: Hoekig zoals een slok reeks, 11, 12, 21 en 27.

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Op de site van Peter, CoolTrain vind je alle info:
De groene op de foto is voor elektrische tractie en de bordeaux is voor diesels.
Pas op hé, beide bestonden zowel in groen als in bordeaux.

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *