Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Wat treinen in Brussel-Noord in 1989

Gestart door Peter, 28 november 2019, 17:53:50 PM


59erke

zalig, nostalgie ten top.
Bedankt voor de link, Peter
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Dreha


Michiel

Duidelijk een NMBS in identiteitskrisis. 3 generaties livreien door elkaar met nog een maar uitzonderingen en afwijkingen... Wat een heerlijjk thuisgevoel!  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

chef garde

Heerlijke foto's!!

Wat was het verleden toch kleurrijk!

Andress24

Fantastisch, uit het jaar dat ik in Brussel begon te studeren!!  :D
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Herwig

citaat Drehscheibe:         "....Und alles noch ganz ohne Graffiti ...."

mahtoska1


Havoc

Met de Martini building er nog op, geen uitbreiding van het CCN er bovenop maar de gevels van de rue d'aerschot zijn nog altijd hetzelfde.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

svvander

En het gebouw met de Mercedes-Ster! Ja de Rue d' Aerschot is nog niet veel veranderd: nog altijd veel neonverlichting in de vitrines :-)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Citaat van: svvander op 01 december 2019, 20:25:16 PM
En het gebouw met de Mercedes-Ster! Ja de Rue d' Aerschot is nog niet veel veranderd: nog altijd veel neonverlichting in de vitrines :-)

Dat gebouw is de Martini toren. Martini (ja, die van de aperitief) had toen bovenaan prachtige receptiezalen met schitterend uitzicht over Brussel. De vitrines van de Rue d'Aerschot ken ik zo goed niet, enkel hoe de gevels er uit zien vanop de trein ;)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

svvander

Haha... 't was van horen zeggen :-)

Ah, ik wist niet dat dit de Martini-toren was. Als kind was het altijd, de Mercedes-toren. Als we in de Nieuwstraat gingen shoppen (meestal rond deze periode), dan was de ster het oriëntatiepunt voor mij. (Dan wist: nog ff en dan kan ik naar huis ;-) )
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

#12
Citaat van: Havoc op 01 december 2019, 23:26:19 PM
De vitrines van de Rue d'Aerschot ken ik zo goed niet,

Naar 't schijnt was het toen reeds allemaal dubbel geisoleerd glas Johan, anders hadden "de bewoners" wel dikkere kleding gedragen... ;D

En als je op de ruit tikte en vroeg "hoeveel??" dan deden ze teken: '500frank'
en dat was toen echt géén geld voor dubbel glas!  ;D

;)

Alan On Track

De fantastische variatie aan livreien en kleuren is toch iets wat ik graag had willen meemaken. Zoveel variatie aan treinen, rijtuigen en locomotieven bovendien.
Modelbouw is een kunst

oebr

#14
goeike Rudy  ;D


Als kleuterke kwam ik daar ook eens voorbij gewandeld en vroeg me natuurlijk af wat die - toen meestal voluptueuze - dames met breiwerkjes op de schoot daar zaten te doen. Reactie van m'n ouders:"dat zijn naaisters". Gezien de breiwerkjes klopte dat al. En waarom ze zo weinig kleren droegen dan ? Omdat het onder die rode lampen zo warm was... All questions answered.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992