Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Ls Models Nmbs I5 rijtuigen

Gestart door hapkin, 22 november 2019, 00:02:31 AM

hapkin

CiteerDe prijs is inderdaad hoog. Maar in 2002 betaalde je 35 euro (tot zelfs 45 euro) per rijtuig en hiervoor kreeg je iets wat er van ver op trok met veel tekortkomingen. Nu zijn we ruim 17 jaar later en de prijs is gestegen naar 75 euro. Maar je krijgt wel dubbel zoveel waar voor je geld. Het is maar hoe je het bekijkt. Persoonlijk vind ik dat dit aanvaardbaar (maar duur) is.

Ik ben het daar niet mee eens, de prijzen swingen de pan uit
de set die ik kocht koste me 139 euro ,dat is net geen 70 euro het rijtuig en rijden doen ze voor geen meter
Ze zijn aan het overdrijven zowel in detail als in prijs

kijk eens naar de set 92016 en set 92017 dat is 87,25 per rijtuig en 82,25 per rijtuig
Zijn die dan nog beter, of worden die ergens anders gemaakt...
Dat zal wel niet zeker

Thommy

Citaat van: hapkin op 25 november 2019, 21:06:40 PM
CiteerDe prijs is inderdaad hoog. Maar in 2002 betaalde je 35 euro (tot zelfs 45 euro) per rijtuig en hiervoor kreeg je iets wat er van ver op trok met veel tekortkomingen. Nu zijn we ruim 17 jaar later en de prijs is gestegen naar 75 euro. Maar je krijgt wel dubbel zoveel waar voor je geld. Het is maar hoe je het bekijkt. Persoonlijk vind ik dat dit aanvaardbaar (maar duur) is.

Ik ben het daar niet mee eens, de prijzen swingen de pan uit
de set die ik kocht koste me 139 euro ,dat is net geen 70 euro het rijtuig en rijden doen ze voor geen meter
Ze zijn aan het overdrijven zowel in detail als in prijs

kijk eens naar de set 92016 en set 92017 dat is 87,25 per rijtuig en 82,25 per rijtuig
Zijn die dan nog beter, of worden die ergens anders gemaakt...
Dat zal wel niet zeker

De details maken de prijs. Probleem is dat LSM volgens mij vooral mikt op vitrine-verzamelaars. Details die onzichtbaar worden bij het rijden, inrichtingen die hopeloos overdreven worden,... maar het zijn deze die het geld willen geven.

Nu, ik vind het spijtig. 70euro/wagon en slecht rijden ???
Greetz

Thommy

OlivierV

Citaat van: Thommy op 25 november 2019, 21:25:31 PM
Citaat van: hapkin op 25 november 2019, 21:06:40 PM
CiteerDe prijs is inderdaad hoog. Maar in 2002 betaalde je 35 euro (tot zelfs 45 euro) per rijtuig en hiervoor kreeg je iets wat er van ver op trok met veel tekortkomingen. Nu zijn we ruim 17 jaar later en de prijs is gestegen naar 75 euro. Maar je krijgt wel dubbel zoveel waar voor je geld. Het is maar hoe je het bekijkt. Persoonlijk vind ik dat dit aanvaardbaar (maar duur) is.

Ik ben het daar niet mee eens, de prijzen swingen de pan uit
de set die ik kocht koste me 139 euro ,dat is net geen 70 euro het rijtuig en rijden doen ze voor geen meter
Ze zijn aan het overdrijven zowel in detail als in prijs

kijk eens naar de set 92016 en set 92017 dat is 87,25 per rijtuig en 82,25 per rijtuig
Zijn die dan nog beter, of worden die ergens anders gemaakt...
Dat zal wel niet zeker

De details maken de prijs. Probleem is dat LSM volgens mij vooral mikt op vitrine-verzamelaars. Details die onzichtbaar worden bij het rijden, inrichtingen die hopeloos overdreven worden,... maar het zijn deze die het geld willen geven.

Nu, ik vind het spijtig. 70euro/wagon en slecht rijden ???

Over het algemeen is LS zeer mooi maar rijdt het ook zeer goed, kijk maar naar de nieuwe i10/i6/i2 rijtuigen etc .... Zelfde met de M6.
Ik heb nu gisterenavond na rijtest op de club gemerkt dat ook 1 rijtuig nogal stroef loopt. Wat mij direct opvalt is dat een messing aspotje bij het niet goed draaiend asje precies niet diep genoeg in de aspot van de boogie zit. Ik ga eens zien of het gemakkelijk te repareren valt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ERVIN

Ik heb ook nog nooit problemen gehad met mijn LS rijtuigen , niet bij mijn I11'en en niet bij mijn M6'en  ,maar er is een bestelling binnengekomen van de nieuwe M6'en en die ga ik in de winkel toch maar eens goed bekijken , normaal doe ik dat nooit , maar als ik dit nu hier lees.
Hopelijk komt het allemaal nog goed met jullie rijtuigen mannen.  :-\

loco

Bij de M6-rijtuigen is het toch oppassen om snel te concluderen dat de welen stroef lopen. Deze rijtuigen zijn reeds voorzien van contactslepers en die slepen tegen de wielen waardoor ze iets meer afremmen dan je zou verwachten. De assen draaien ook in messing busjes maar die zitten diep in het draaistel en komen nog net tegen de rand. Je ziet ze amper zitten.

OlivierV

Citaat van: loco op 26 november 2019, 15:16:10 PM
Bij de M6-rijtuigen is het toch oppassen om snel te concluderen dat de welen stroef lopen. Deze rijtuigen zijn reeds voorzien van contactslepers en die slepen tegen de wielen waardoor ze iets meer afremmen dan je zou verwachten. De assen draaien ook in messing busjes maar die zitten diep in het draaistel en komen nog net tegen de rand. Je ziet ze amper zitten.
Bij de i4/i5-en normaal ook, maar bij stroefdraaiende asjes zie je de aspotjes wel verdomd goed zitten (halve mm uitsteken ofzo). Ik heb er al wat aan geboord en het lijkt nu wel beter te draaien. Verschoot er al van waarom mijn 5408 zo warm stond na een half uur op de clubbaan. 4 assen die gewoon over de rails sleepten ipv rolden.  ;D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

hapkin

CiteerIk heb ook nog nooit problemen gehad met mijn LS rijtuigen , niet bij mijn I11'en en niet bij mijn M6'en  ,maar er is een bestelling binnengekomen van de nieuwe M6'en en die ga ik in de winkel toch maar eens goed bekijken , normaal doe ik dat nooit , maar als ik dit nu hier lees.
Hopelijk komt het allemaal nog goed met jullie rijtuigen mannen.  :-\

Ik heb ook nog nooit problemen gehad me Ls rijtuigen, blijkbaar heb ik gewoon pech met deze set
ik heb de puntjes van de assen met een vijl bewerkt en de aspotjes geruimd.
Nu gaan ze al veel beter, maar ze lopen toch niet zoals mijn andere Ls rijtuigen.
Genoeg laten rijden dan zal het wel beter gaan na een tijdje   ;D

bellejt

al eens een tipje siliconenvet geprobeerd ?

Dirk

Citaat van: hapkin op 29 november 2019, 19:26:31 PM
Citeer
Ik heb ook nog nooit problemen gehad me Ls rijtuigen, blijkbaar heb ik gewoon pech met deze set
ik heb de puntjes van de assen met een vijl bewerkt en de aspotjes geruimd.
Nu gaan ze al veel beter, maar ze lopen toch niet zoals mijn andere Ls rijtuigen.
Genoeg laten rijden dan zal het wel beter gaan na een tijdje   ;D

Zet ze op de je baan en maak kilometers, meters, cm......  ;)

grtz
Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

nmdsdiesel

Een vraagje wat voor loc zetten jullie voor de groene I4 en I5?
Ik heb wat zitten zoeken naar een goede treinsamenstelling maar kan niet direct een foto vinden waarop meerdere rijtuigen staan.
Is de groene type 20 de enigste die deze rijtuigen trok?
IB, 3 rail => 2 rail, NMBS TP III, IV & V

loco

Aangezien de periode waarin deze rijtuigen in het groen gereden hebben redelijk kort is, heb je niet veel keus. Je zou inderdaad moeten kiezen voor een groene reeks 20 of een blauwe reeks 16 zonder gele band. Je zou ook kunnen gaan voor een groene reeks 22.
Vanaf 1974 - 1975 kregen de I5-rijtuigen hun blauwe livrei met lichtblauwe banden. Dus als je een loc vindt die voor 1975 een andere dan een groen livrei heeft gekregen, zou je die kunnen gebruiken.
Voor de I4-rijtuigen heb je meer mogelijkheden. Een aantal rijtuigen bleef tot 1982 in het groen. Maar deze rijtuigen waren zelden te zien zonder I5-rijtuigen. Misschien wel in een dagtrein trein naar Keulen of Parijs. Ik heb echter niet gezocht naar foto's. De eerste I4 rijtuigen die werden herschilderd waren bestemd voor de Benelux treinen vanaf 1973. In 1979 kreeg één rijtuig een groene schildering met lichtgroene banden en was bestemd voor railtour. Daarna was het wachten tot 1982 waarbij de rijtuigen die niet gebruikt werden door Railtour of voor de Benelux een oranje schildering kregen. In 1984 kregen enkele I4-rijtuigen ook regenboogbanden voor Railtour.
Ik hoop dat ik niet teveel fouten heb gemaakt in mijn opzoekwerk.

ATBtrein

Hallo

Is het al bekend welke kleuren (of livrei) er worden uitgebracht?

of zijn de aankondigingen uit 2009-2011 nog geldig?

Dank je wel
 

nmdsdiesel

IB, 3 rail => 2 rail, NMBS TP III, IV & V

Rangeerduivel

Citaat van: loco op 02 december 2019, 10:35:57 AM
Aangezien de periode waarin deze rijtuigen in het groen gereden hebben redelijk kort is, heb je niet veel keus....een blauwe reeks 16 zonder gele band.

https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,29965.0.html  :)

;)

nmdsdiesel

Citaat van: Rangeerduivel op 04 december 2019, 14:36:20 PM
Citaat van: loco op 02 december 2019, 10:35:57 AM
Aangezien de periode waarin deze rijtuigen in het groen gereden hebben redelijk kort is, heb je niet veel keus....een blauwe reeks 16 zonder gele band.

https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,29965.0.html  :)

;)

En heb je ook de groene 20 staan  ::)
IB, 3 rail => 2 rail, NMBS TP III, IV & V