Auteur Topic: BidiB  (gelezen 49949 keer)

Offline Loko

• Forumlid
  • Voornaam: Thierry
BidiB
« Gepost op: 21 november 2019, 22:04:42 pm »
Hallo,
ik ben sinds een jaar of twee begonnen met het ombouwen van mijn baan naar het BidiB-systeem.
Persoonlijk vind ik dit systeem één van de meest vooruitstrevende  die er op dit ogenblik op de markt te vinden zijn.
Zijn er nog mensen hier op het forum die met BidiB werken?
Het zou leuk zijn om ervaringen hierover uit te wisselen.

vriendelijke groeten, Thierry

Offline nmbssncb

• Forumlid
  • Voornaam: Willy
Re: BidiB
« Reactie #1 Gepost op: 22 november 2019, 12:26:38 pm »
nmbs < Willy > sncb
===============

Offline Loko

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 22 november 2019, 17:57:34 pm »
Dag Willy en alle forumleden,

Uit de eerste reacties lijkt BidiB niet zo erg gekend in ons Belgisch modelspoor midden, wat me eigenlijk niet zo verwondert.
Op het BidiB forum (DE)  kom ik weinig of geen Belgische leden tegen, toch is het systeem wereldwijd steeds meer aan het bekend geraken.
Het mooiste aan BidiB is dat het een open-source systeem is, gemaakt door modelspoor-freaks.
Persoonlijk leerde ik het kennen omdat ik net op zoek was naar een onafhankelijk (niet merk gebonden) systeem en op de beurs van Dortmund leerde ik dus BidiB kennen.
Het loont de moeite om er zich even in te verdiepen, ik ben er na twee jaar mee bezig te zijn enorm enthousiast over, wie zich digitaal (in de volle betekenis van het woord) wil uitleven met een modelspoor baan (en autobaan) komt met BidiB volledig tot zijn trekken.
Mijn baan is twee-rail,  draait op  I-train / BidiB onder Linux, ik gebruik interfaces van Lenz en BidiB door elkaar (DCC-open source !)
Dus nu ben ik op zoek naar andere BidiB gebruikers hier in België of Nederland, om ervaringen te delen,
Vriendelike groeten, Thierry

Offline raf

• Forumlid
  • Voornaam: raf
« Reactie #3 Gepost op: 22 november 2019, 19:21:39 pm »
dus gewoon een nieuw bus systeem met ongekende mogelijkheden en kortere bekabeling en bla bla

eigenlijk een veredelde can bus

gr raf 
Na 5 herseninfarcten kan het raar zijn wat ik schrijf .Dat is niet mijn fout maar je bril kuisen kan helpen en eens twee keer overlezen .Versta je het nog niet kan ik altijd de Ierse versie er nog van geven die leest misschien iets makkelijker

Offline Loko

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 22 november 2019, 19:34:44 pm »
Dag Raf,

dit dus jouw ervaring met BidiB?

vriendelijke goeten, Thierry