Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

I6 op de sporen; VANDAAG

Gestart door Rangeerduivel, 21 november 2019, 17:52:07 PM

Rangeerduivel

Hallo,
Zoals jullie wellicht reeds gemerkt hebben ben ik een stam van 5 stuks I6 rijtuigen New Look aan het samenstellen.
3 x 2de klas rijtuigen zijn besteld, een 2de klas met enkel blauwe lijn en een 1e klas met blauw/rode lijn heb ik al, dus het moet een tamelijk recente sleep voorstellen.
Nu is mijn vraag, met wat kan ik dat slepen....?
MAW, de enige loc die ik nog over heb is een 2813 (Angeltrain)
In het verleden heeft hij I6'n gesleept maar ik weet niet of dat heden ten dage nog het geval is.
Het is ook de enige loc die daarvoor op Youtube te vinden is...
Ik heb behalve een hoop diesels allerhande nog een paar blauwe loc's, 20,16 en 23, maar die spelen nu niet meer mee (of toch? :-\)
Dus moet ik terug kosten maken in de vorm van een 13 of 18² of heb ik een alternatief?

;)

Metpetergaathetbeter

http://www.beluxtrains.net/indexnl.php?page=searchrollingstock bekijk eens I6 maar voeg er misschien maar andere wagons toe want een homogene I6 stam ?

gm567c

Misschien een Vectron ombouwen tot 18? Verschillen zijn niet dramatisch, wordt
alleen wel omspuiten... 8) En enige I 10 rijtuigen mengen met de i 6 is goed mogelijk...

Vriendelijke groet, Tis

Rangeerduivel

Citaat van: gm567c op 22 november 2019, 14:28:55 PM
Misschien een Vectron ombouwen tot 18? Verschillen zijn niet dramatisch, wordt
alleen wel omspuiten... 8) En enige I 10 rijtuigen mengen met de i 6 is goed mogelijk...

Vriendelijke groet, Tis

Het idee van de I10ijtuigen lijkt realistisch, da's op te maken uit de link van Peterbeter, maar als er een 18 of 13 voor komt zal het een LSmodels zijn, van die zelf gespoten modellen, dat zie je (bijna) altijd...

;)

mardig23

En waarom zou je een vectron ombouwen als Marklin dat al gedaan heeft?


Mvg Karl

Rangeerduivel

Citaat van: mardig23 op 22 november 2019, 19:59:48 PM
En waarom zou je een vectron ombouwen als Marklin dat al gedaan heeft?

tja, gewoon omdat ik tweerail rij en Marklin heeft er bij mijn weten  nog geen Trix-versie van uit...

Maar wees gerust, het zal niet gebeuren want die Marklin versie geven ze ook niet gratis weg!

;)