Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

senioren flat

Gestart door Peter, 21 november 2019, 10:37:47 AM

Peter

Een kennis van ons (nee ik niet hé) staat binnen afzienbare tijd de verhuis te wachten naar een senioren flat en zal zijn verzameling rijdend materiaal dus van de hand moeten doen, vermits er op die flat onvoldoende ruimte is. (Nee geen baan enkel verzameling in glazen kasten),
Zijn hier in Belgie fatsoenlijke handelaars die zo'n verzameling overnemen voor een faire prijs.?
Advertenties staan er op internet genoeg
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 21 november 2019, 10:37:47 AM
Zijn hier in Belgie fatsoenlijke handelaars die zo'n verzameling overnemen voor een faire prijs.?

NEE!
En da's maar logisch ook, ze moeten het materiaal doorverkopen, kunnen dat niet doen aan de nieuwprijs en moeten er nog (liefst zoveel mogelijk) aan verdienen ook.
Dus hun winst zit hem niet in het duur verkopen maar in het (spotgoedkoop) aankopen... :(

;)

Metpetergaathetbeter

Wetende dat je als je een verzameling opkoopt met(heel wat) onverkoopbare zaken blijft zitten zullen de fatsoenlijke handelaars niet de faire prijs willen geven wat je/hij er zou voor willen

Peter

Dat is dan waarschijnlijk de minder leuke zaak van onze hobby die, toch de meesten onder ons, ooit te wachten staat
Want zoiets zal wel door verschillende oorzaken (seniorenflat, overlijden enz) voor ieder van ons of de nabestaanden weg gelegd zijn.
Gelukkig moeten de meesten van ons daar nog niet aan denken (ik inklusief)
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Zolang je die nabestaanden niet laat weten wat het allemaal nieuw gekost heeft denk ik dat ze daar geen bal mee inzitten. Als het meeste al niet gewoon in dozen op het stort gaat.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

#5
Citaat van: Havoc op 21 november 2019, 11:24:38 AM
Zolang je die nabestaanden niet laat weten wat het allemaal nieuw gekost heeft...

En dan nog!
Er lopen hier op dit forum al een paar draadjes over het feit of een verzameling treintjes al dan niet een "belegging" op zich is
Een voorbeeld hiervan...
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,21798.msg290277.html#msg290277

Niet dus... :(

;)

doomslu

Peter, ik zou aanraden om de spullen aan te bieden op een beurs, best samen met iemand die een beetje kennis van zaken heeft.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Koen

Citaat van: doomslu op 21 november 2019, 13:25:40 PM
Peter, ik zou aanraden om de spullen aan te bieden op een beurs, best samen met iemand die een beetje kennis van zaken heeft.

Of waarom niet op dit forum?
Ik denk dat de forumgenoten toch fair genoeg zijn om een juiste prijs te geven voor de aangeboden materialen, niet?

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Michiel

Persoonlijk zou ik nog liever de hele handel schenken aan een club, dan het nalaten aan kinderen die er totaal geen interesse in hebben of verkopen aan een opkoper voor een habbekrats.

(Clubs mogen mij vanaf 2040 aanschrijven...  ::) ;D )
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

zoals ik al op een paar mails heb geantwoord.
Ik geef de informatie gewoon door aan die kennis
Voorts ga ik me er NIET mee moeien. Als er per ongeluk iets verkeerd gaat ben ik anders de schuldige en ik wil er geen ruzie
over krijgen. Persoonlijk vind ik op een beurs gaan staan (BV Merksem) een goed oplossing, maar ik beslis er niet over
Met vriendelijke groeten
Peter