Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Een handig stukje gereedschap

Gestart door Peter, 19 november 2019, 09:48:08 AM

Peter

Net mijn nieuwste aanwinst ontvangen
Een handig malletje voor het plooien van handgreepjes in messing of nieuwzilver draad.
Heb het net geprobeerd en......funktioneerd uitstekend, en voor die prijs moet je het niet laten

handgreep plooier by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Dat ziet er echt handig uit als je dat vaak nodig hebt! Had zelf zoiets gemaakt voor 4 maten voor mijn railbus te maken, maar dat heeft meer aan boortjes gekost dan de mal hierboven. Voor de liefhebbers: http://www.h0fine.com/Shop2/product_info.php?products_id=78
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bollen neus

Ik gebruik altijd een stukje hout, is nog goedkoper om messing en zilverdraad te plooien.
Den Eric.

wilgo

Dag Peter

ziet er handig uit dank u
maar verzendingskosten naar Belgie kosten tweemaal zoveel dan product zelf spijtig

Groeten
willy

erwin9

Peter,
Dat is inderdaad een erg leuk hulpmiddel.  Alleen, probeer dat in BelgiĆ« maar eens te vinden in een "modelbouw" winkel !!!  ze kijken je aan alsof je van Mars komt!   Doosjes en startsets verkopen, dat wel, maar "deftig" en bruikbaar hobby gereedschap ... dat is moeilijk te vinden hier.  Gelukkig zitten wij erg vaak in UK, en daar kan je op zowat elke grote beurs dergelijke hulpmiddelen kopen. Van goedkoop plastic van enkele ponden, tot de roestvrijstalen exemplaren die uiteraard ook een stuk duurder zijn.
In Belgiƫ word helaas te weinig "echte" modelbouw gedaan, als we vergelijken met England of Frankrijk ... :-\ :-\ :-\
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

Peter

Willy, de verzendingskosten hier in Belgie zijn bij de meeste modelspoor handelaars nog duurder
Bij mijn voorlaatste bestellingkje moest ik bij een Vlaamse modelspoor handelaar 10 euro verzending betalen, en dat terwijl (ik verstuur met DPD) dat hier maar 6 euro zou kosten (en dat is dus niet van uit het buitenland  :-[ :-[)
Met vriendelijke groeten
Peter

755philippe

#6

Peter,
Ik vermoed over welke handelaar het gaat maar die verzend nog enkel aangetekend waardoor de verzendkosten hoger zijn maar waarbij zowel jij als de handelaar zeker zijn dat het aankomt. Geraakt het pakket verloren bij de post dan is de handelaar hiertegen verzekerd en jij bent je geld niet kwijt. Soms beter een paar euro's meer te betalen en zeker zijn van je aankoop.
Mvg



Peter

Over die aangetekende zendingen, zowel bij de post als bij DPD, PostNL enz zullen we maar zwijgen
je zet een kribbeltje op de digitaal aparaatje en klaar is kees.
Vorige week twee zendingen ontvangen voor mijn echtgenote, beide geleverd door BPost, in een verkeerde straat
Gelukkig waren die mensen zo eerlijk om het bij ons af te komen geven. Voor hetzelfde geld verdwijnt zo'n zending voor altijd. Aangetekend?? Onzin
Met vriendelijke groeten
Peter

Thommy

Citaat van: Peter op 20 november 2019, 20:11:51 PM
Over die aangetekende zendingen, zowel bij de post als bij DPD, PostNL enz zullen we maar zwijgen
je zet een kribbeltje op de digitaal aparaatje en klaar is kees.
Vorige week twee zendingen ontvangen voor mijn echtgenote, beide geleverd door BPost, in een verkeerde straat
Gelukkig waren die mensen zo eerlijk om het bij ons af te komen geven. Voor hetzelfde geld verdwijnt zo'n zending voor altijd. Aangetekend?? Onzin

Heb ik nog gehad van dpd ofzo ook hoor. Pakje van 1200 aan de deur gezet.
Neefke heeft 2 weken terug ook zoiets gehad. Pakket van 600 voor de deur. Afgetekend door de chauffeur in opleiding  :o
B-post mag ik niet klagen sinds ik bezorgopties heb ingegeven en steeds de pakjes laat versturen met dat mailadres
Greetz

Thommy