Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Database voor modeltreinen

Gestart door ronny-vdv, 18 november 2019, 11:50:23 AM

SuSke

Ooit begonnen in een XLS-bestand en nooit aan verder gedaan nadat de reeks loc's en rijtuigen er in stonden.
Of dat ooit verder uitgebreid gaat worden...?? geen idee, maar voorlopig heb (maak) ik daar geen tijd voor.
Is het naar mijn zin?? Niet helemaal maar het was toentertijd het beste wat ik kon doen ans IT-nitwit.

Wat staat er dan in de lijst:
het volgnummer, merk, artikelnummer, maatschappij, type, loc-nummer, korte beschrijving, toegewezen stam, tijdperk, UICnr, NEM schacht, Wiel- en koppelingstype, digitaal met nummer en decodertype, aanwezige verpakking, aankoopprijs en verkoper, opmerkingen

Wordt die nog vaak gebruikt? Alleen het loc gedeelte maar wetende dat het niet compleet is...  ::) ::) ???
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ronny-vdv

Een vraagje voor wie een Ecos van Esu heeft.
Hoe worden deze data van de lok toegevoegd aan de Ecos? Of vanwaar haalt hij hij deze gegevens?
Mvg,

ronny-vdv

Klaas Zondervan

Dat zal toch wel in de handleiding staan.

bollen neus


Rangeerduivel

Citaat van: ronny-vdv op 21 november 2019, 16:30:18 PM
Een vraagje voor wie een Ecos van Esu heeft.
Hoe worden deze data van de lok toegevoegd aan de Ecos? Of vanwaar haalt hij hij deze gegevens?

Ronny,

Hoog tijd dat jij lid wordt van Amsac!
Daar zijn mensen die de Ecos en zijn werking op hun duimpje kennen en je er met plezier wegwijs in maken....
En niet enkel met de Ecos! ;D

;)

Alberke

Citaat van: dani op 20 november 2019, 11:10:29 AM
oeverloze discussie over hoe en waar en waarom ....

@Alberke : verklaar me maar zot, gij moogt dat doen.   Voor mij is het gewoon een bijkomende hobby, IT'er zijn zit in het bloed.
Ik verklaar u niks, ik heb het grootste respect voor u!
Vroeger, toen mijn hersenen nog niet verweekt waren door den ouderdom, was ik ook fervent IT-er. Ik heb trouwens ook nog zo'n database ontworpen, compleet met foto's en rapporten, staafdiagrammen... gewoon voor de lol.
Het is pas als ge er een paar jaar niks aan doet, en ge compleet niet meer weet wat er nu wel en niet in staat, en ge dat dan moet nakijken, dan pas denkt ge, tiens, ik heb misschien iets beter te doen?! ;)
Voor de rest: alle respect! 'Tis als die tram zeventig er aan komt, dan denkt ge anders :( ;)

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Citaat van: ronny-vdv op 21 november 2019, 16:30:18 PM
Een vraagje voor wie een Ecos van Esu heeft.
Hoe worden deze data van de lok toegevoegd aan de Ecos? Of vanwaar haalt hij hij deze gegevens?
Ge moet dat spel aan een computer hangen, zo ene met Windows, hebt ge dat? :)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D


svvander

Ik ben terug begonnen met de vernieuwde aanmaak van mijn Access database, maar krijg wederom een pak foutmeldingen. Zijn hier cracks op het forum die hier heel goed mee wegkunnen? Wie kan mij helpen?

Het gaat over bijvoorbeeld het volgende: ik heb een tabel gemaakt met de maatschappijen. Deze zet ik op het scherm locomotieven achter maatschappij, beschikbaar als droplist of picklist (lijstje). Dit werkt. Maar om de één of andere bizare reden, lukt het bij de volgende ingave niet meer en krijg ik een foutmelding.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

dani

heb je indexen gebruikt en komen deze overeen ?
Heb je je relatietabel goed opgebouwd in Access ?

Als je je dB kan delen wil ik wel eens kijken !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

svvander

Ik denk dat daar het probleem zich inderdaad bevinden... bij de indexen. Ik ben opnieuw begonnen, met een nieuwe database... maar merk nu op dat ik toch al een heel pak vergeten ben, hoe het juist weeral werkte. O.a. hoe idioot het ook lijkt: de button om naar de volgende pagina te gaan: hij staat er maar doet niets.
Ik stuur je via PB een linkje.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Jurgen

Ik heb ook al verschillende keren zitten klooien met die Access-database.

Iedere keer vol goede moed begonnen, maar uiteindelijk geef ik het steeds weer op en behoud ik mijn Excel-overzichtjes.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.