Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

ESU Class 66 derde frontlicht aanpassen

Gestart door ERVIN, 16 november 2019, 18:01:46 PM

ERVIN

Ik heb hier een aantal ESU Class 66 locs waarvan ik de lichtsterkte heb aangepast , maar het derde frontlicht ( licht bovenaan de cabine) krijg ik niet gedimd , iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen? Het zou een Aux uitgang moeten zijn , maar ik weet dus niet welke.

mardig23

Boven voor = AUX3         CV294
Boven Achter = AUX4      CV302

Standaardwaarde is 31.
Mvg Karl

mardig23

#2
Eigenlijk feitelijk moet voor België dat 3de licht uit dacht ik.;D
Mvg Karl

bellejt

niet altijd.Heb ze hier al zien passeren mat het koplicht aan.Omgeving wichelen :)  .Net zoals de duitsers die hier het koplicht aan hebben

mardig23

Ik weet het johnny, ik heb ze hier ook regelmatig zien rijden met de drie lampen aan, maar volgens mij mag het niet...
Mvg Karl

bellejt

zou eigenlijk niet weten waarom want de rubberneuzen rijden hier ook met 3de koplicht.

mardig23

Effe wat opzoekwerk gedaan:

Standaard is het lichtbeeld voor België dubbel wit vooraan.

Het is echter nooit verboden het derde fontlicht, indien aanwezig, aan te steken. Het is dus willekeur van de treinbestuurder.

Op de HSL is het dan weer wel verplicht het derde frontlicht aan te steken...

Komt uit het boekje van 2008, dus misschien alweer achterhaald ::)
Mvg Karl

Klaas Zondervan

Ik zie in België toch vaak treinen rijden met 3 frontlichten. Vroeger ook wel gezien dat de treinbestuurder van een trein naar België in Roosendaal de derde lamp uit deed. Maar volgens mij hoeft dat niet meer.
Als ik het goed heb is Duitsland begonnen met 3 lampen te voeren. In Nederland zijn we gevolgd omdat de Duitsers een derde lamp verplicht stelden voor grensoverschrijdende treinen.

Metpetergaathetbeter

in een heel ver verleden kregen treinbestuurders NMBS een boete wanneer er met een derde licht werd gereden(in Belgie):-\

ERVIN

Waarvoor dank Karl ( Mardig23) het is gelukt.

Je ziet deze mannen zelden met twee lampen , meestal ook het derde licht in bedrijf. ;)

Station Mol - Crossrail by Erwin Janssens, on Flickr

Station Mol - RTB Cargo by Erwin Janssens, on Flickr