Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Chambéry in 2021?

Gestart door Luc, 15 november 2019, 19:15:21 PM

SuSke

#15
Citaat van: doomslu op 16 november 2019, 09:59:53 AM
;D

Even serieus: voor zo'n afstand denk ik dat de organisator beter af is met een kleine baan met 2 personen, tenzij de brave man een groot budget heeft, dat weet ik niet hé.


En toch is er op elke tentoonstelling de vraag naar grote banen om lange en realistische treinen te zien rijden.

Een klein beetje contradictorisch toch...

Bovendien maakt het alleen maar uit in het aantal banen dat je dan hebt staan.
4 kleine baantjes die elk 2,5m nodig hebben vraagt om 4x2= 8mensen, terwijl een baan van 4x2,5m = 10m meestal maar met 4 tot 6 mensen wordt gedraaid, ook het transport is meestal een stuk economischer omdat je ook geen 4 wagens op de baan hebt maar slechts 2.
Het is dus allemaal heel relatief.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Franns, je hebt gelijk, maar ik ook.  ;D
Ik verklaar: als je voor 't zelfde geld 4 banen kunt hebben in plaats van 1, dan kies je makkelijker voor 4.
Desalniettemin heb je op elke expo wel enkele grote banen nodig, dat klopt. Meestal probeer je dan om een baan te hebben uit de buurt.
Het zijn niet enkel de transporten die doorwegen op de kost, maar evenzeer de overnachtingen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 16 november 2019, 11:25:30 AM
Citaat van: Luc op 16 november 2019, 10:33:38 AM
Wij waren er met ons getweetjes, met "Bolormaa" en onze eigen wagen. We zijn donderdag morgen weggereden, een hotel in Lons-Le-Saunier, we waren in Chambéry op vrijdag begin van de namiddag, en opbouwen. Gelogeerd tot maandag morgen, en we waren maandagavond tegen 20 uur thuis.

Het is redelijk vermoeiend, en er is zeer veel volk. Ik heb 320€ vergoeding gevraagd en gekregen, en dat betaalt het hotel onderweg, een of twee maaltijden, een bidonneke ADBlue en al de brandstof (zelfs efkens meer, want de laatste halte was in Luxemburg, en er blijft nog veel van over!)

Een hotel onderweg....? da's al een serieuze kost die je kan vermijden....
Wij vertrokken indertijd om 7u 's morgens om 's anderendaags 's morgens in de omgeving van Milaan te staan, en dan waren wij de Alpen al doorgestoken in een tijd dat er ginder nog zo goed als geen snelweg lag, en dan nog met volgeladen vrachtwagen!
Wij waren dan die eerste avond Chambéry al voorbij
Of als ik op vakantie ga naar het Gardameer vertrek ik om 21u00 om ginder 's morgens om 07u30 aan te komen (1160km)
Je kan het bekijken als een aparte belevenis/avontuurtje, terwijl de (internationale) bekendheid van je baan ook ineens een flinke boost krijgt.
Maar ja, de mensen zijn niet veel meer gewoon de dag van vandaag... ::)

Maar dat die organisatie een tamelijk groot budget moet hebben klopt idd wel!

Wat wel interessant kan zijn als de organisator bv 2 banen heeft van 2 clubs/personen die dicht bijeen wonen en goed overeen komen, dan kunnen de beide clubs mekaar al dan niet wel helpen in het transport en samen rijden. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Luc

Citaat van: SuSke op 16 november 2019, 12:08:20 PMEen klein beetje contradictorisch toch...

Neen, hoor! Een tentoonstellingsorganisator ;) weet zeker dat er grote EN kleine banen moeten zijn!

En nog dit: in Frankrijk zijn er zeer veel ultra-lange paradebanen. Ik denk dat kleinere banen, zoals bv "Château Migraine", "Saint Moniat" of die van Henk Wust daartussen zeker hun plaats zouden hebben.
Oufti!


renstimpie

luc, kan jij mij in contact brengen met de organisator.  Hij had dit in Lille gevraagd, maar geen gegevens doorgegeven..  🤦‍♂️

Bedankt

Tim

Luc

Ja! Geef me AUB uw mailadres per privébericht, dan kan ik u het document doorsturen.
Oufti!

Rangeerduivel

Is het Emailadres op de affiche dan niet het juiste?

savoiemodelisme73@gmail.com  :-\

;)


Luc

O ja, zeker!  :)

EN: de organisator heeft me een inschrijvingsdocument gestuurd, dat ik kan doorsturen.

Ofwel: kan ik een document .odt hier op het forum publiceren?
Oufti!

renstimpie

Citaat van: Rangeerduivel op 24 november 2019, 21:44:24 PM
Is het Emailadres op de affiche dan niet het juiste?

savoiemodelisme73@gmail.com  :-\

;)

🤦‍♂️  Niet op het eerste blad gekeken..

SuSke

Citaat van: Luc op 24 november 2019, 21:51:20 PM
O ja, zeker!  :)

EN: de organisator heeft me een inschrijvingsdocument gestuurd, dat ik kan doorsturen.

Ofwel: kan ik een document .odt hier op het forum publiceren?

Luc, wil je dat formulier ook even  naar ons doorsturen (info (at) mtdtreinenclub.be)
Ik heb de kerel al wel een overzicht gestuurd van wat er mogelijk is, maar misschien wil hij nog andere informatie.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Luc

Oufti!

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Heeft iemand al enig antwoord gekregen van ginder uit?
Ik heb een Email gedaan op 15/11/19 en nog geen teken van leven...

;)

Luc

Wel, precies: hij heeft me gevraagd U te zeggen dat hij graag had dat U zijn inschrijvingsformulier zou gebruiken. Dus, wil U me AUB uw mailadres per privé-bericht geven, en dan stuur ik u dat formulier.
Oufti!