Modelbaan Rod Stewart

Gestart door gardevil, 13 november 2019, 13:24:47 PM

ERVIN

Och Rudy , dat heb ik allang opgegeven , het heeft geen zin je dik te maken in dingen die je toch niet kan veranderen.
Je moet eens op mijn werk komen zien , in de refter word er geen woord meer gezegd , hoofd omlaag en allemaal op dat stomme mobieltje. En daar zit ik dan , gewoon voor mij uitkijkend mijn boterhammetjes op te eten.
Ziekte van de tijd zekers?? Of ik word oud dat kan ook. :'(

Geert

#31
En deze wijze woorden komen van een man die zich duivel noemd, geen leeftijd en woonplaats heeft, en een profielfoto heeft van iemand waar hij graag eens zal willen op zitten.  ;)   (edit: ik heb het niet over Erwin)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

svvander

Goh het is vooral storend dat mensen zonder punten en kommas schrijven dat is moeilijk te volgen voor iedereen en dan het vergeten van hoofdletters daar stoor ik mij verschrikkelijk aan jullie niet ik wel hoor  ;D

Neenee, ik snap het maar al te goed, maar dit zijn nu eenmaal niet de zaken waar ik mij druk in maak. Geniet van het leven en het feit dat we zo'n leuk forum hebben om alles te delen over onze hobby.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

bollen neus

En de Rod? Hewel hij zong nog steeds verder in do kruis kleinen drets. 8)
Den Eric

gardevil

Ik denk dat er weleens wordt vergeten dat niet iedereen lang en veel onderwijs heeft kunnen genieten en dat niet iedereen perfect de Nederlandse taal beheerst.  Op zich stoort het mij niet wanneer iemand fouten schrijft, zolang de tekst maar duidelijk is.
Waar ik me meer aan erger is aan het feit dat men geen leestekens gebruikt of af en toe een witregel.
Dat leest moeilijk.
But then again, niet iedereen heeft eenzelfde opleidingsniveau en dat is iets om te respecteren niet om mee te spotten of belachelijk te maken.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Metpetergaathetbeter

maar ging dat draadje weeral over ?

Rangeerduivel

Citaat van: Geert op 14 januari 2020, 11:41:15 AM
En deze wijze woorden komen van een man die zich duivel noemd, geen leeftijd en woonplaats heeft, en een profielfoto heeft van iemand waar hij graag eens zal willen op zitten.  ;)   (edit: ik heb het niet over Erwin)

Geert

Wat heeft dat nu met het verbasteren van taal te maken...? :-\

Citaat van: gardevil op 14 januari 2020, 12:38:04 PM
Ik denk dat er weleens wordt vergeten dat niet iedereen lang en veel onderwijs heeft kunnen genieten en dat niet iedereen perfect de Nederlandse taal beheerst.  Op zich stoort het mij niet wanneer iemand fouten schrijft, zolang de tekst maar duidelijk is.
Waar ik me meer aan erger is aan het feit dat men geen leestekens gebruikt of af en toe een witregel.
Dat leest moeilijk.
But then again, niet iedereen heeft eenzelfde opleidingsniveau en dat is iets om te respecteren niet om mee te spotten of belachelijk te maken.

Men schijnt het nog steeds niet te (willen) begrijpen... ::)
Het heeft niets met opleidingsniveau te maken, maar met gemakzucht, er gewoon hun kl** aan vegen!
maw, weinig of geen respect voor diegenen die hun gebrabbel moeten lezen.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 januari 2020, 12:52:56 PM
maar ging dat draadje weeral over ?
Ja Peter, wie het schoentje past...
Over de modelbaan van Rod Stewart natuurlijk!

;)

bollen neus

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 januari 2020, 12:52:56 PM
maar ging dat draadje weeral over ?

Ben niet moeilijk maar is het niet "Waar ging dit draadje weeral over?"
8)
Den Eric.

gardevil

Citaat van: Rangeerduivel op 14 januari 2020, 12:58:15 PM
Citaat van: Geert op 14 januari 2020, 11:41:15 AM
En deze wijze woorden komen van een man die zich duivel noemd, geen leeftijd en woonplaats heeft, en een profielfoto heeft van iemand waar hij graag eens zal willen op zitten.  ;)   (edit: ik heb het niet over Erwin)

Geert

Wat heeft dat nu met het verbasteren van taal te maken...? :-\

Citaat van: gardevil op 14 januari 2020, 12:38:04 PM
Ik denk dat er weleens wordt vergeten dat niet iedereen lang en veel onderwijs heeft kunnen genieten en dat niet iedereen perfect de Nederlandse taal beheerst.  Op zich stoort het mij niet wanneer iemand fouten schrijft, zolang de tekst maar duidelijk is.
Waar ik me meer aan erger is aan het feit dat men geen leestekens gebruikt of af en toe een witregel.
Dat leest moeilijk.
But then again, niet iedereen heeft eenzelfde opleidingsniveau en dat is iets om te respecteren niet om mee te spotten of belachelijk te maken.

Men schijnt het nog steeds niet te (willen) begrijpen... ::)
Het heeft niets met opleidingsniveau te maken, maar met gemakzucht, er gewoon hun kl** aan vegen!
maw, weinig of geen respect voor diegenen die hun gebrabbel moeten lezen.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 januari 2020, 12:52:56 PM
maar ging dat draadje weeral over ?
Ja Peter, wie het schoentje past...
Over de modelbaan van Rod Stewart natuurlijk!

;)
Dit toont volgens mij enkel maar aan hoeveel 'respect' jij hebt voor anderen. Jij kan onmogelijk weten waarom iemand op die manier schrijft of wat het opleidingsniveau is, als je je eigen 'grote' gelijk maar haalt.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Klaas Zondervan

Ik kan Rudy toch wel bijtreden. Sommigen hebben misschien een laag opleidingsniveau, maar ik zie op forums ook wel bijdragen van mensen waarvan ik weet dat ze een hoog opleidingsniveau hebben maar toch d/t fouten maken bij de vleet. Als je daar dan wat van zegt is de standaard reactie: je moet niet zeuren, je snapt toch wel wat ik bedoel? Nou, van zulk weerwoord heb ik mijn zakken vol. Mijn protest is dan een stil protest, op zo iemand reageer ik gewoon niet meer.
En wat Rudy Rangeerduivel zelf betreft: ik ken hem, maar hij gelijkt beslist niet op zijn profielfoto. 8)

perk

Ik heb een goed opleidingsniveau, maar een technische hogere opleiding geeft geen garanties naar taal toe.   Ik maak dt fouten bij de vleet sinds mijn jeugd, 'k heb die regels nooit goed begrepen.
Een voltijdse baan in een Engels sprekende omgeving helpt ook niet.   Vroeger op de technische dienst trokken we ons ook niet veel aan van grammatica, zolang we maar verstaanbaar waren naar de klant toe (die meestal hetzelfde probleem had als wij)
(Dit is niet vanuit gebrek aan respect naar anderen.)

Waar ik me dan wel aan erger -zoals iedere ouder? - is het taalgebruik bij de jeugd.   We grappen erover dat ze hier geen Nederlant spreken, of Engel of Franz - maar iets van een mikmak. (spellingsfouten waren hier met opzet  ::) )

Ik gebruik ook terug meer dialect, waarom weet ik niet.   Ik denk dat het met stress te maken heeft.  Hoeveel druk, hoe sneller ik blijk terug te grijpen naar mijn 'oertaal'.  Recente gezondheidsproblemen hier thuis verergeren de zaak.

Ik heb de laatste 5 jaar geleerd dat er veel mensen met beperkingen zijn en we niets zomaar mogen aannemen als eerste indruk over het internet.
We mogen eigenlijk al blij zijn dat iedereen hier zijn kennis wil delen en ervaringen wisselen.   

liever een dt fout in een bijdrage dan de zoveelste selfie he  :)





Metpetergaathetbeter

#41
je 3de persoon meervoudverleden tijd kennen en je hebt de oplossing voor d of t    zij slaagden niet in hun examens             ik ben geslaagd
                                                                                                                                                    zij visten gisteren tot 23.00                    ik heb gevist

Klaas Zondervan

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 januari 2020, 15:17:06 PM
je verleden tijd kennen en je hebt de oplossing voor d of t   
Peter, daar gaat het nou juist fout. Vaak past men de regel voor de verleden tijd ook toe op de tegenwoordige tijd, en daar worden de meeste fouten gemaakt.

Om bij jouw voorbeeld te blijven: hij is geslaagd, daar maken ze van: hij slaagd. Maar dat moet zijn: hij slaagt.
Ander voorbeeld: hij heeft ondersteund >> hij ondersteund. Moet zijn: hij ondersteunt.

Het frappante is dat de regels hiervoor heel duidelijk zijn en eigenlijk geen uitzonderingen kennen. En toch worden daar de meeste fouten gemaakt.

Metpetergaathetbeter

#43
3de persoon enkelvoud in de tegenwoordige tijd is altijd met t achteraan

en voor VD  neem je 3de persoon  meervoud verleden tijd als je dan nog mist heb je nog een probleem nl een spraakgebrek

chef garde

Hoe zou 't nog zijn met Rod vraag ik mij af ...