Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Belgische Stoomloc type 12

Gestart door Koen, 12 november 2019, 11:24:23 AM

Koen

@Peter,

Ik weet niet goed wat te denken.
Ik heb destijds moeten dreigen om na 1 1/2 jaar in herstelling zijnde treinstel terug te krijgen. En zelfs na deze periode was er niets aan mijn treinstel gebeurd.
Wijlen Loebaske had eveneens een probleem met zijn treinstel (break) en we zouden dit samen oplossen. Helaas heeft dit niet mogen zijn.
Je begrijpt dat ik niet sta te springen om daar nog een loc te kopen maar anderzijds zijn zij de enige die deze loc hebben.

@Erik,

Het probleem van te krappe bochten heb ik niet, dus dat mag geen issue zijn.
Het lijkt mij niet zo gezond als een loc van 1m40 naar beneden dondert  :o.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

Koen,
Ik kan je alleen eerlijk mijn ervaring meedelen. Ik heb nooit een probleem met Guido gehad (nu met Ine trouwens ook niet)
Mijn Break reed heel behoorlijk, ook in de bochten op mijn (oude) baan waarvan er 1 toch niet al te groot was (R3 dus 84 cm)
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

Uiteraard Peter.
Het is zeker niet mijn bedoeling om Guido hier te gaan berechten of af te breken.
Ik probeer duidelijk te maken waarom ik de vraag hier stel. Verder probeer ik te weten te komen wat jullie ervaring met deze stoomloc is.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

Eens van de andere kant bekeken. Het is toch een super model hoor.
Wil je 100% zeker spelen, rij dan even naar Diepenbeek en laat het model een paar rondjes rijden.

P1210130 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

guy holbrecht

Mijn exemplaar, eentje uit het 'goedkopere' segment (dus geen messing) rijdt als een soepel draaiende machine. Nog nooit problemen mee gehad. Ik gebruik hem telkens op de tentoonstellingsdagen van de club en daar draait hij twee volle dagen op de (vlakke) stoombaan.

gr.
Guy

Koen

Zo te lezen zit dit allemaal goed  :). Bedankt iedereen voor jullie reacties.
Als ik hem aankoop, ga ik inderdaad naar de winkel om hem te zien rijden.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren