Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Belgische Stoomloc type 12

Gestart door Koen, 12 november 2019, 11:24:23 AM

Koen

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze loc (sound uitvoering) van Olaerts qua rijden, afwerking, ...?
Ik overweeg om deze aan te kopen maar ik heb een nogal negatieve ervaring met een treinstel van hen.
Vandaar, ik kan mij beter eerst informeren alvorens een beslissing te nemen.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

Koen,
Ik heb deze lok ooit gehad, maar verkocht omdat ik stopte met Belgische modellen.Om eerlijk te zijn, ik heb er spijt van gehad dat ik dat ooit gedaan heb.
Ik vond het een uitstekend model met zeer goede sound en rijeigenschappen, zelfs door al mijn wisselstraten die met Roco Line
Hierbij alvast een foto van het model op mijn oud stuk Belgisch

OLYMPUS DIGITAL CAMERA by Peter Verlooy, on Flickr

P2090132-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

Bedankt voor de info en foto's Peter.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

mardig23

Hoi Koen,

Is het voor 2-rail of 3-rail te rijden?

(Indien je er ééntje in drierail zoekt, of meer info wilt over de rijeigenschappen zowel van de oude als de nieuwe versie van de 3 rail geef je maar een gil ;))

Ik kan alvast zeggen dat het juweeltjes zijn, zeer mooi afgewerkt zijn, en een lust voor het oog 8)

Mvg Karl

Koen

Citaat van: mardig23 op 12 november 2019, 12:02:54 PM
Hoi Koen,

Is het voor 2-rail of 3-rail te rijden?

(Indien je er ééntje in drierail zoekt, of meer info wilt over de rijeigenschappen zowel van de oude als de nieuwe versie van de 3 rail geef je maar een gil ;))

Ik kan alvast zeggen dat het juweeltjes zijn, zeer mooi afgewerkt zijn, en een lust voor het oog 8)

Voor 2-rail.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

mardig23

#5
Ok Koen,

dan kan ik alleen zeggen dat het heel mooie loc's zijn, en dat ze heel mooi afgewerkt zijn. Dat zijn die stomers van Olaerts eigenlijk allemaal wel.

De laatste versie, die beduidend lager geprijsd is, is ook dat geld wel waard...

Mvg Karl

Koen

Bedankt voor de info.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Olivier77

Beste Koen,

Ik heb ook een Olaerts type 12 rijden.
De zgn. goedkopere versie.
Rijden is zeker ok, geluid ook maar daar de lok maar 2 grote aandrijfwielen heeft (en daarop steunt)
moet je wel een vlakke baan hebben (dus heel vlakke sporen of heel goede overgangen).
Anders schokt de lok omhoog en niet iedereen heeft/zie dat graag.
Mvg
Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

bellejt

heb ooit de eerste versie ervan gehad en reed niet over wissels marklin k rail.Was blijkbaar gekend door maker en kon hem geen reet schelen.Sindsdien helaas niks meer van die mooie locs.Keuze genoeg bij andere merken en er zal er ooit wel eentje dat type uitbrengen.

SirGresley

Het probleem met de eerste versie (messing model) is dat de motor in de tender zit dus moet duwen en trekken. Daardoor duwen de voorloopwielen niet goed op de rails en ontspoort hij gemakkelijk op de wissels.
Ik heb het tweede model (diecast) gehad en die had, zoals al gezegd op vlakke baan, geen problemen.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Koen

Bedankt voor de reacties. Ik heb van een aantal mensen het aanbod gehad om te testen en te komen kijken.
Fantastisch hoe iedereen bereidwillig is om te helpen. Bedankt.

@Johnny,
Ik heb hetzelfde probleem met de break gehad  :(. Vandaar ik heel terughoudend ben want het probleem met dit stel is nooit opgelost.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Gerolf

Er werd me gemeld dat dit draadje op een verkeerde plek stond (waarvoor dank) ...
het staat nu niet meer bij de "buitenlandse modellen"  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Bedankt Gerolf. Dat had ik niet gezien  :-[.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

erik de noorman

Koen,

Ik heb een 3 rail van de eerste versie. Bij mij doet hij het uitstekend ook op K wissels geen problemen. Wel iets te weinig trekkracht op hellingen en krappe bochten.  Ik heb  de indruk dat dit pas is nadat ik de lok heb opgestuurd voor reparatie. De lok is eens van 1.40 m. naar beneden gedonderd het resultaat kan je je wel inbeelden. Niet alle functie's doen het nog op de geluidsdecoder dus misschien ook de lastenregeling niet meer.

Erik.

Peter

Ik moet eerlijk zeggen dat is slechts met 1 model, het dubbel motorstel 45 problemen heb gehad  (aandrijving) en dit is door Guido hersteld geweest en volgens mij nog steeds in uitstekende staat in dienst bij onze MSM moderator Luc Dooms
Met de andere  (type 12, type 53, Break 3 delig en reeks 15) nooit problemen heb gehad
Met vriendelijke groeten
Peter