Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

(goed of slecht) beleggen in treinen

Gestart door Metpetergaathetbeter, 10 november 2019, 11:25:53 AM

59erke

Treinen als belegging, is een moeilijke denk ik.

Toen ik een kind was kreeg ik mijn eerste Marklin set, en werd er mij toen gezegd Marklin goed bij te houden want het ging veel geld waard zijn. Toen ik stopte met de modeltreinhobby was de realiteit anders, want mijn Duits spoormaterieel geraakte ik nergens kwijt (internet bestond niet, dus waren we aangewezen op koopjeskrant e.d). Enige uitzondering zijn de Belgische werkwagentjes van de firma Dacker die denk ik momenteel nog een redelijke meerwaarde hebben.

Anderzijds heb ik met mijn collectie 59'ers er ook wel enkele tussen zitten die voor veel meer geld aangekocht zijn dan de oorspronkelijke prijs. Meestal gaat het hier om speciale uitvoeringen. Maar ik ben er zeker van dat ik nu die hogere prijs niet meer krijg want wie zit er nog te wachten op een oud analoog model zonder sound, ledverlichting en in het geval van de Roco 59 nog met een te grote kast terwijl er nu veel betere types 59 op de markt zijn (VBV, Ma-Trix) ?

Dus beleggen in treinen ja of nee. Als je het mij vraagt nee, tenzij je een speciale uitvoering hebt of een gewild object kan je er misschien nog 'iets' meer van krijgen, maar rijk ga je er volgens mij zeker niet van worden.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Havoc

Citaat van: mardig23 op 11 november 2019, 12:20:56 PMMaar als je dat echt wilt, en je je daar op toelegt met veel passie, overvloedige ijver, geen schroom, en een zak geld, is winst maken met treinen perfect mogelijk vandaag, op voorwaarde dat je het loskoppelt van de hobby.

Klopt, als je er ooit winst mee wil kunnen maken mag je ze nooit uit de doos halen om te beginnen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.