Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Hoe: Clear parts lijmen

Gestart door Peter, 10 november 2019, 11:20:29 AM

Peter

Hoe doorzichtig plastiek lijmen zonder witte wasem na te laten
Met vriendelijke groeten
Peter

Chrisrail

#1
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

ERVIN

Ik gebruik al jaren de lijm van UHU "Plast Special" , gekocht bij Lucas in Meerhout. Ik heb er al mijn ramen mee gekleefd van mijn stationskoepel.

Herwig

#3
Microscale       Micro Kristal Klear    ? 
     ( voor kleinere dingen...)

Alberke

Kristal Klear inderdaad. Kan je zelfs ramen mee maken.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Paulogic

Onlangs via snijwerk voor een kunstproject met Plexi, gevraagd welke lijm men had gebruikt om
die Plexi (transparant) zo mooi aan elkaar te kleven. Ik dacht aan de typische, hier niet verkrijgbare,
liquide lijm die men op Youtube veelal toont en gebruikt (in the USA en...)

Echter bleek het Tec7 secondelijm te zijn. Dus even zo'n fles gekocht en inderdaad bij wat tests geen witte sporen.
Natuurlijk 2 stukken op elkaar lijmen en laten drogen in een open ruimte geeft vermoedelijk minder kans op witte
neerslag.

Zie het resultaat : http://www.casestudyo.com/2019/06/subtractive-variability-auto/

(Montage door CNC Gram, dus alle krediet voor die man !)
mvg,
Paul(ogic)

Peter

OP onderstaand model van de Rietze MAN SL200 lijnbus heb ik (misschien heb ik geluk gehad  ;)) de ruitenwissers en spiegels op het model gelijmd met de special Tamiya  "Extra Thin Cement" met lichtgroene dop . Dat is dus niet de gewone Tamiya met de donkerdere groen dop

Ohne Titel by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Boemeltrein

Glue 'n' Glaze van Deluxe Materials: kristalhelder, om ramen te lijmen!

Peter

Ook hier op mijn model van de MAN  SL 202 van de Dürener Kreisbahn (model van Rietze) staan de ruitenwissers er al op.
Met de spiegels wacht ik nog even tot de verlichting en reizigers gemonteerd zijn.

DSCN4451[1] by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN4452[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter