Roco HO 04152 C HLD 59 zonder nummer

Gestart door Paulogic, 07 november 2019, 20:05:17 PM

Paulogic

Ik heb hier een Roco HO 04152 C loc in originele (beschadigde) doos met zelfs nog het prijskaartje van Bazar Steendam. (1595 B frank)

Deze loc heeft echter geen loc-nummer. Wijlen Loebaske had eens door die oude collectie gesnuisterd en had dit direct gezien en hij
stelde dat dit een raar geval is/was. Vooral omdat het duidelijk is dat deze in goede staat is en de letters er niet zijn afgewassen door
manipulatie.

Kortom : bizarre Roco 59 loc, zonder nummer op de front of zijkant. Kleuren zoals de 5916.

Als ik nu zoek op het internet kom ik steeds bij het model 04152 B uit met als nummer 5916 op neus en flank.
Als ik al effectief vermelding 04152 C vindt, enkel op een verkoopsite of 3, blijken de foto's ook telkens
van het type 5916 met nummers op front en flank.

(Of men gebruikt verkeerdelijk telkens een foto van de 04152 B maar dit lijkt mij zo raar als je een C variant aanbiedt.)

De vraag is nu, is deze loc een productiefoutje of een bewust uitgebracht model van Roco zelf.
Bij Roco zelf kreeg ik geen respons of mijn Engels was Chinees voor hen, kan ook.

mvg,
Paul(ogic)

bellejt

is een model dat geleverd is met de wrijfdecals erbij.Je moest deze zelf aanbrengen.Info bij cooltrain te vinden onder bouwjaar 1986 : 

https://www.cooltrain.be/index.php/kleine-treinen/modelbesprekingen/meer/reeks-59-in-ho


Thommy

Er zijn zo van meerdere zo'n gevallen. Ik heb een 29 zonder opschrift (zit nog in de doos). En heb een NS 2200 (de belgische 76) ook zonder opschriften
Greetz

Thommy

Metpetergaathetbeter

op 2dehands deze wrijfletters te koop gezien een tijdje geleden

bollen neus

Yep, die van mij mochten ze gratis afhalen........... geen respons, goed voor de vuilbak. Mooi gesorteerd. Ons miljeugastjes zuullen tevreden zijn over mijn sorteerwerk.
Den Eric.

Paulogic

Tof dank u allen voor de info.

Ok, gewoon standaard loc zonder nummerken dan.
Ik had wel zo het vermoeden dat het iets apart ging zijn. Echter denk ik dat hij ouder is dan van 1986 want
ergens halfweg de jaren 70 is mijn schoonvader gestopt met zijn treinhobby. Alles opgeborgen en pas
een jaartje geleden aan mij toevertrouwd om te kijken of er nog iets bij zat dat enige waarde had of zou kunnen
hebben. Ik zal met alles wat er in zit best eens op een beurs gaan staan of zo ofwel cc-rails, kan ook.

Enkel een gele Vectron is recent maar die heb ik hem in 2012 of zo eens cadeau gedaan voor in zijn kast te zetten.

mvg,
Paul(ogic)

Michiel

De Roco 59 zonder nummer (art 04152 C) staat opgenomen in de lijst van Taintamara, zonder productiedatum, maar in elk geval van nĂ¡ 1976, want toen kwam Roco voor het eerst met een HLD 59 in schaal H0.


(foto: Eric V.H.)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)