Märklin Traxx 2803 (36608) en Traxx met Lineas livrei (36644)

Gestart door Bart12, 07 november 2019, 06:57:25 AM

Bart12

Beste vrienden,

Ik bezit momenteel een Märklin Traxx (36608, met nummer 2803) zonder geluid. Nu overweeg ik om de Lineas Traxx van Märklin te kopen en de kappen te wisselen. De Lineas Traxx komt dan in de vitrine op het werk te staan, de 2803 is om thuis mee te rijden.

Iemand hier een idee dat dit zal lukken?

Rangeerduivel

Citaat van: Bart12 op 07 november 2019, 06:57:25 AM
Beste vrienden,

Ik bezit momenteel een Märklin Traxx (36608, met nummer 2803) zonder geluid. Nu overweeg ik om de Lineas Traxx van Märklin te kopen en de kappen te wisselen. De Lineas Traxx komt dan in de vitrine op het werk te staan, de 2803 is om thuis mee te rijden.

Iemand hier een idee dat dit zal lukken?

Voor zover ik weet heeft het geluid niets met de kap te maken, dus normaal zou dat wel moeten lukken...

;)

mardig23

Hoi Bart,

Die kan je gewoon wisselen, met 1 vijsje los en vast te draaien.

De kap van de 2803 is ook voorzien voor de sluitverlichting ook al werkt die op het chassis van de 36608 niet, en de leds van het chassis van de Lineas zijn warmwit, ipv de groengele leds die je nu ziet.

Het zal voor het rijden ook een verschil maken want de Lineas is een MFX, en die zorgt voor betere rijeigenschappen.

MAAR: Als het voor in de kast te zetten is, is misschien de Roco 186 Lineas, in volledig kale DC analoog versie een betere optie. Die gaat 200€ kosten, en zal waarschijnlijk meer detaillering hebben, en vooral een chassis van een 186 ipv een 185...

Dan heb je thuis natuurlijk wel geen sound ::)
Mvg Karl

Bart12

Bedankt voor de antwoorden.

Ik zie de lineas Traxx op eBay voor 230 euro incl verzendkosten, dus ik ga de 30 extra wel uitgeven voor de upgrade van mijn 2803 ;)

mardig23

Als je wilt kijk ik morgen eens rond in Houten. Ik heb de mijne daar gekocht, nieuw met factuur en garantie, voor eeeuuuuh... net iets minder ;)
Mvg Karl

Bart12

#5
Karl, je hem ziet staan daar, geef me dan zeker een belletje!

Edit: ik schrijf een dagje te laat zie ik nu :P

mardig23

Yep, ik ben al terug ;D

Ik heb er maar eentje zien staan, aan 209€.
Maar je ziet, das al minder dan 230€ + verzending.

Ik heb de 186 NS van Marklin zien staan tss 249€ en 175€. Zo zie je maar...
Mvg Karl

svvander

De prijzen schommelen inderdaad heel hard de laatste tijd. Het is echt wel de moeite om op het net ff rond te zoeken. Zo merkte ik zelf onlangs dat er een loc waar ik interesse in had, zomaar eventjes 20% goedkoper was, dan enkele die 2de hands werden aangeboden. Zelfde model, zelfde artikel nummer en bij verscheidene winkels.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Bart12

Spijtig, al valt de 20 euro prijsverschil nog wel mee, ik zou er nu nog niet speciaal voor naar Houten rijden.
De 186 NS van Marklin met 75 euro prijsverschil daarentegen...
Misschien dat ik volgend jaar in maart eens ga voor die 186 NS.
Ondertussen zie ik dat de 186 NS beschikbaar staat in de Marklin webshop, ik veronderstel dat 2de serie gereed is?
Dat zal de 2de handsprijs van de eerste serie wel wat drukken vermoed ik.

Ik zal hier ook nog eens zoekertje zetten voor de Lineas Traxx, wie weet dat er hier iemand hem wil aanbieden.