Messerschmit KR 200 in model

Gestart door Peter, 01 november 2019, 10:59:02 AM

Peter

Gisterenavond op televisie Discovery, een prachtige restauratie gezien van van een Messerschmit KR200 van 1959. Gewoonweg super dat ze zo'n oude auto helemaal kunnen restaureren en dan nog verkopen voor ......25.000 euro aan een Zweedse jongedame. Nee, ik heb er het geld niet voor :'(
Heb ooit tijdens onze vakantie in Mittenwald (Bayern) tijdens een autoshow een kort ritje van enkele minuten, (als passagier) even meegereden. Tof, een leuke ervaring.
Dat deed me denken dat ik ergens in een doosje zo'n modelletje in H0 van Busch had liggen dat ik ooit eens wou superen en licht in bouwen.
Op aandringen van de eega, modelletje opgezocht en ga er dus na zoveel jaar werk van maken
Het modelletje

DSCN1922 by Peter Verlooy, auf Flickr

de glazen kap afgenomen

DSCN1926-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

Nummerborden aangebracht (zo ver was ik toen geraakt :-[ :-[)

Ohne Titel by Peter Verlooy, auf Flickr

Ohne Titel by Peter Verlooy, auf Flickr

En dan wordt het eindelijk tijd om de verlichting in te bouwen.
De benodigde Ledjes had ik toen van Evan gekregen. Waarvoor mijn dank

DSCN4423[1] by Peter Verlooy, auf Flickr

Het zoeken in nu achter geschikte gereedschappen en zeer kleine boortjes.

Wordt vervolgt


Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt

kleine boortjes bij onze vriend ali.Spotgoedkoop.

Peter

Ik heb ze wel, Moet ze alleen vinden  ;D ;D ;D
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

vroeger laatste jaars op de piva in antwerpen kwamen er twee broers met zo een auto naar school
was toen reeds een rariteit
mooi model en je gaat er zeker iets mooi's van maken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

svvander

Ik weet er nog zo eentje staan (rijden doet hij volgens mij al even niet meer). Altijd leuk gevonden. Je had deze en BMW had de Isetta 250 of 600 (meer een eitje). Alleen zijn ze in schaal 1/1 quasi niet meer te betalen.

Mooi model overigens.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be