Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Z21 en App en MM protocol enz...

Gestart door Paulogic, 29 oktober 2019, 17:59:26 PM

Paulogic

Vervolg perikelen MM vast ingestelde wisseldecoders in C-rails wissels...

Vorig weekend even kunnen testen met een geleende Z1 centrale.

Protocol DCC voor loc's en MM voor wissels is dus een werkend feit. Oef.

De WlanMuis bij de leen-set is een prima controller maar voor wissels vind ik het
nogal wat pruts (in mijn geval dan toch)
Bij instellen van de nr's (dip-switches) lag mijn plan onderste boven en dus mis-ingesteld.
Wat moest zijn 1-2-3-4-5 is geworden 2-1-3-5-4 dus telkens even nadenken enz.

Oplossing : Gebruik maken van Tablet wat initieel toch mijn bedoeling was/is.

De nieuwe Z21 App werkt prima op de iPad van mijn vrouw maar loopt regelmatig vast op een
recente Android Tablet. (Samsung Tab).Ik vind hierover niets terug op het internet maar lees wel
verwante problemen met de Android versie van de app.

Iemand hier die de A-versie gebruikt en ook die plotse foutmeldingen krijgt?

Samsung Tab verkopen is geen optie, teveel klanten met maatsoftware op Android dus ik moet kunnen testen
waar nodig.
mvg,
Paul(ogic)

Dreha

Paul,

Ik zal de nieuwe Z21 app eens testen op mijn Huawei P10lite, de oude werkte wel goed.
Dat zal wel eerst voor volgende week zijn daar ik nu aan de ze zit.

Harald

PhantomRC

Ik gebruik hier de versie 1.2.2 (4617) op mijn Samsung A3 smartphone en op mijn S3 tablet zonder enig probleem.
Ik gebruik wel de app met een Z21 logo op een zwart achtergrond en niet de Z21mobile, die met een Z21 logo en een rode trein op een blauw achtergrond.
Mijn kennis qua elektriciteit/electronica is zo goed als ... NUL :-( ... allé ja ... op 21/12/2019 schat ik het op 15% ... ik vorder :-) :-) :-)
Lid van niks. :-)

Paulogic

Beiden alvast hartelijk dank voor uw inbreng.

Ik gebruik ook al de recentste versie van de app, deze met Witte letters z21 op een zwarte achtergrond (icoon).

Op mijn tablet staat echter niets anders geïnstalleerd. Die wordt namelijk regelmatig herstelt naar de fabrieksinstellingen.
Testen van apps is altijd veiliger, duidelijker op een clean toestel en vermijd met alzo conflicten met andere software.
Het zou ook aan mijn Galaxy tab kunnen liggen natuurlijk. Het is nu niet bepaald het topmodel maar instapper met 4G functionaliteit.

Ondertussen op mijn iPhone geprobeerd : werkt prima, maar dat was te verwachten als het op de pad ook
goed werkt. Schakelplan hierop is echter wel vrij klein natuurlijk.
mvg,
Paul(ogic)