Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Hydrofibre

Gestart door Peter, 29 oktober 2019, 10:02:17 AM

Geert

Bedankt,

ik weet genoeg, internet dus...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Ronald

Citaat van: thor op 29 oktober 2019, 11:23:23 AM
sorry,  ik plaats geen foto's, op geen enkele site trouwens.

Geen last van paranoia? ;)

Citaat van: evan op 29 oktober 2019, 15:14:07 PM
Algemene opmerking en niet persoonlijk,

Neem nu gerust van me aan dat m'n advies op het forum geplaatst van harte is zonder enig commercieel doel.  Echter wordt het advies vaak in twijfel getrokken door toetsenbordridders die ik nog nooit een deftig werk heb zien afleveren.   

En zo is het helemaal, Evan. Het is niet erg om het beter te weten maar dan is enig bewijs van die ridders wel noodzakelijk om hun woorden kracht bij te zetten  :)

Sculptamold is meer dan prima spul, licht, sterk, gemakkelijk in de verwerking. Eigenlijk kent het geen nadelen voor ons modelbouwers. Wij (Wanda en ikzelf) maken graag gebruik van dit materiaal en zullen dat blijven doen.

mahtoska1

Ik heb deze week voor de eerste keer Hydrofibre gebruikt. Het product kan niet gebruikt worden als eindlaag voor het landschap. Het is veel te spons achtig.

Koen

Citaat van: mahtoska1 op 31 oktober 2019, 15:14:25 PM
Ik heb deze week voor de eerste keer Hydrofibre gebruikt. Het product kan niet gebruikt worden als eindlaag voor het landschap. Het is veel te spons achtig.

Nog nooit last van gehad. Zoals Evan al aangaf, kan je best houtlijm toevoegen aan het mengsel. Op deze manier wordt het een smeuïge brei en is het totaal niet sponsachtig.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

evan

Koen,  Pieter heeft het over Hydrofibre ;) 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

Citaat van: evan op 31 oktober 2019, 16:55:34 PM
Koen,  Pieter heeft het over Hydrofibre ;)

Oeps, niet goed gelezen. Tja, komt er van als je het forum tussen de sporadische binnenkomende telefoons aan het lezen bent  ;D.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Klaas Zondervan

Een poosje geleden kwam ik op een beurs een zak Hydrofibre tegen. Omdat het heel goedkoop was heb ik het gekocht. Op mijn baan een stukje geprobeerd. Nou, dat gaat het dus niet worden, wat een raar spul is dat. Geen behoorlijk resultaat mee te behalen.