Inbev

Gestart door jodo, 28 oktober 2019, 19:05:17 PM


SuSke

Mooi initiatief. ;D ;D

En die "verkeersdeskundige" zou beter de zaak promoten bij andere bedrijven in plaats van het af te doen als "een druppel op een hete plaat". Net de verkeerde houding voor een "deskundige (niet) ter zake"  >:( >:(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Break302

Inderdaad een druppel op een hete plaat  :-[
Waarom niet gelijk vanuit Leuven met de trein, of is de aansluiting aan het spoornet volledig verdwenen te Leuven ?

Jos

svvander

Blijkbaar heel moeilijk om in Leuven aan te sluiten (of toch rechtstreeks in Leuven, vermits Leuven geen goederenterminal heeft). Maar wat niet is... In elk geval: goed in initiatief. Al wat over het spoor vervoert kan worden, blijft van de baan. Minder file, minder banen die kapotgereden worden, minder ongelukken waar vrachtwagens in betrokken zijn en minder vervuiling.

Een beetje off-topic, maar stel me al heel lang de vraag waarom er in België geen RoLa (Rollende Landstraße) ingevoerd kan worden. 62% van het vrachtverkeer op de baan heeft geen halte in België en is dus enkel op doorreis vertrekkende van één van de buurlanden.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

modelbaanHO

Citaat van: svvander op 28 oktober 2019, 22:54:52 PM
Blijkbaar heel moeilijk om in Leuven aan te sluiten ...
Er zijn nog weinig bedrijven die een spooraansluiting hebben. Ik denk dat in een ver en grijs verleden er wel een is geweest.
Had "Stella Artois" geen eigen wagens ?
In model zijn er ooit wagentjes geweest, maar dat kunnen fantasiemodellen zijn.

Citaat van: svvander op 28 oktober 2019, 22:54:52 PM
... maar stel me al heel lang de vraag waarom er in België geen RoLa (Rollende Landstraße) ingevoerd kan worden...
Dat heb ik mij ook al afgevraagd. Het zou inderdaad heel wat vrachtwagens van onze wegen halen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

stoomlokje

In Leuven is er wel een goederenkoer geweest , er ligt nog een enkel spoor.
Maar waarom niet met de boot langs het water vervoeren ? Het Leuvens kanaal ligt voor de deur.

Dirky

RoLa in België? waarom niet? maar NIET door mijne tuin of zelfs NIET in mijn buurt... en da's waarom er veel dingen bij ons niet kunnen verwezenlijkt worden.

en terug naar het topic > leuk initiatief. Het mag dan wel een druppel op een hete plaat zijn, alle beetjes helpen.

modeltreinbart

Minder vrachtverkeer , zijn weer ontslagen die vallen . Essers zal het niet graag horen. Eerst duizenden euro's investeren om LZV opleidingen . Maar zolang er traffic naar de haven is, is er nog werk.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Johnnytrein

Na de eerste druppel volgen er meestal meer dus doen zou ik zeggen  :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

svvander

Citaat van: stoomlokje op 29 oktober 2019, 01:19:43 AM
In Leuven is er wel een goederenkoer geweest , er ligt nog een enkel spoor.
Maar waarom niet met de boot langs het water vervoeren ? Het Leuvens kanaal ligt voor de deur.

Die ligt er nog volgens mij, wel "verloederd". Het kanaal wordt volgens mij door Inbev ook niet gebruik voor transport. Ik zie enkel elke morgen die massa vrachtwagens aan de terminals staan. Dan vraag ik mij altijd af: waar gaat al dat bier naar toe???
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

rollende strasse in belgikistan word vooral tegen gehouden door de groene
vijvertje met kikkertjes heeft voorhang
heb het altijd gezegd van nederland naar frankrijk een spoorlijn met een aftakking van uit duitsland
en alles wat hier niet moet leveren het spoor op .

maar ja wie ben ik hé

en een druppel op een gloeiende plaat is toch maar een druppel en als het druppelt dan regent het daar na


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

#11
Het mooiste aan heel die biertrein is de Lineas 7815
Dat kleuren schema past heel goed bij deze lok.
Het Piko model van deze lok is dat een model van hun (niet al te juiste 77 model) of is dat een nieuw model?
Met vriendelijke groeten
Peter

ceuleer

Citaat van: Peter op 29 oktober 2019, 09:28:46 AM
Het mooiste aan heel die biertrein is de Lineas 7789

Op mijn beeld komt een andere Lineas loc....

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

ACFI

#14
Citaat van: stoomlokje op 29 oktober 2019, 01:19:43 AM
In Leuven is er wel een goederenkoer geweest , er ligt nog een enkel spoor.
Maar waarom niet met de boot langs het water vervoeren ? Het Leuvens kanaal ligt voor de deur.

Ik denk dat begin jaren '80 er nog een verbinding was tussen de goederenbundel en de vaartkom.

Het spoor liep achter de locomotievenloods door tot aan de Diestesteenweg. Het liep dan door onder de sporen langs de Vuurkruisenlaan, op of langs het Inbev terrein.

Ik kan me niet herinneren tot waar het verder liep. Ik denk dat er ook nog een brug over de vaartkom was waar nu de voetgangsters en fietsersbrug ligt.

ACFI.

Ondertussen op https://leuven.weleer.be/engels-plein/1072 dit gevonden van de oude Artois brouwerij met sporen :