Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Nieuws van Marklin en Trix LINEAS 186 252-3

Gestart door ceuleer, 26 oktober 2019, 15:19:48 PM

ceuleer

Voor de liefhebbers, bestellen is misschien aangeraden.

ERVIN

Ik had het ook al gezien en had al mail gehad van een collega hier , ik twijfel een beetje , ik heb nog nooit een loc van Trix gehad , weet dus niet of die goed zijn??

eddy

Hoi Erwin,
heb hier wat oudere Trixxen. Rijden zeer goed,zijn zwaar en sterk,enig nadeel is dat ze luidruchtig zijn.
Over de recente modellen kan ik geen oordeel vellen.
Gr Eddy

ceuleer

#3
Ik heb vroeger een Trix loc gehad, en die had een centrale motor met aandrijving op alle wielen, reed zeer goed en zeer stil.


mardig23

Ik heb er niet over moeten nadenken. ::)

Ik heb/had hier een bataljon traxxen van Marklin.

De eerste reeksen waren inderdaad nogal luidruchtig, en het blijft een 185 ipv een 186 maar het waren dan ook start-ups.
Ik heb de instapmodellen ondertussen allemaal ingeruild voor LS/ACME of Piko, maar dat is persoonlijke smaak.
Ik heb het hier echter al eerder geschreven, het zijn best knappe locs, volledig in metaal, voor weinig geld.

MAAR: De laatste versie, de Lineas is toch wel een heel mooie loc hoor, met verbeterde detaillering, full sound, en allemaal voor een zeer schappelijke prijs.
Je kan zelfs met enkele kleine aanpassingen meer een 186 van maken.(trapjes op de bogies, bakken onder op het chassis)
Hij blijft iets luidruchtiger dan de LS of Piko, maar als je het geluid aanzet merk je dat amper.
Mvg Karl

Rangeerduivel

Qua kwaliteit is Trix/(Marklin idd zeer degelijk, laat zeggen zeer goed!
Dat hangt er vanaf of het type motor nog hetzelfde is als vroeger, dan zijn ze idd lawaaierig.
Dat is eventueel te verhelpen door er een Faulhaber motor in te plaatsen.
Ik heb dat gedaan bij mijn Trix 5907, (Peter VG deed dit ook)en het scheelt dag en nacht.
Je hoort nu enkel de overbrenging nog een héél klein beetje, maar dat is te verwaarlozen.
Voor die Faulhaber moet je dan wel +/-50€ erbij tellen...

;)

ERVIN


Koen

Citaat van: ERVIN op 26 oktober 2019, 16:12:48 PM
Ik had het ook al gezien en had al mail gehad van een collega hier , ik twijfel een beetje , ik heb nog nooit een loc van Trix gehad , weet dus niet of die goed zijn??

Hey Erwin,

Ik heb de 241 van de SNCF van Trix. Het is een prachtige loc en loopt ongelooflijk soepel. Ik heb de indruk dat ze verbeterd zijn wat luidruchtigheid betreft.
Ik kan het alleen maar aanraden.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren