Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM 196

Gestart door Bonaza, 25 oktober 2019, 14:25:29 PM

Bonaza

Beste,

Bij deze een beangstigend vraagje. Komt er in oktober 2019 geen nummer uit ? Modelspoormagazine 195 was toch eind september. Nu lees ik op de site van modelspoormagazine dat nummer 196 uitkomt op 21 November 2019. Is dit juist ?

Groeten

Marcel

doomslu

Dat zal een foutje zijn.
MSM 196 is eergisteren naar de drukker verstuurd en ligt, met een beetje geluk (1 november-weekend?) eind volgende week in de brievenbus.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Bonaza

Luc,

Oef wat een geruststelling ik dacht al dat we deze maand ons geliefkoost blad moesten missen.

grts

Marcel

Rangeerduivel

Citaat van: Bonaza op 25 oktober 2019, 17:55:20 PM
Oef wat een geruststelling ik dacht al dat we deze maand ons geliefkoost blad moesten missen.
Citaat van: Bonaza op 25 oktober 2019, 14:25:29 PM
Dus het was enkel een beangstigend vraagje. ;D

;)

Johnnytrein

Ik heb juist het fantastische nummer in de brievenbus gevonden weeral leesplezier voor morgen tijdens de dialyse. jaja zelfs op feestdagen gaat de dialyse verder helaas.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

svvander

Citaat van: Johnnytrein op 31 oktober 2019, 10:51:46 AM
Ik heb juist het fantastische nummer in de brievenbus gevonden weeral leesplezier voor morgen tijdens de dialyse. jaja zelfs op feestdagen gaat de dialyse verder helaas.

Sterkte! (Maar ook vooral veel leesplezier).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Geert

Ik kan niet wachten totdat ik thuis ben, hopelijk heeft de postbode me niet vergeten. 3 dagen wachten is lang zé.

Ik hoop dat de MSM kalender voor november ook snel on line staat.  (Kan deze soms niet wat vroeger, ja ik ben veeleisend  ;) )

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Jurgen

Hier niks, zal voor maandag zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

WVA


erwin9

Wat mij vooral kan boeien is de beschrijving in  "Kort getest", waar een model van een wagon of lok met beetje geschiedenis en wat feiten over afmetingen, doel, beschrifting, nummering, kleur, enzomeer.
Het zou tof zijn om van ieder nieuw model een dergelijke vaste rubriek te maken met de nodige info over het model in 1/1, enkele foto's en wat info over gebruik, periode, enzomeer.  En waarom ook niet over de modellen die al op de markt zijn! 
een rubriek die volgens mij makkelijk meer dan 200 nummers kan vullen voor de toekomst  :)

Uiteraard zal het weer het eeuwige probleem zijn; wie kan/wil dit doen, wie beschikt over voldoende info, foto's, kennis ...?

Gewoon even een voorstelletje dus  ;)
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

svvander

Citaat van: erwin9 op 01 november 2019, 17:22:02 PM
Wat mij vooral kan boeien is de beschrijving in  "Kort getest", waar een model van een wagon of lok met beetje geschiedenis en wat feiten over afmetingen, doel, beschrifting, nummering, kleur, enzomeer.
Het zou tof zijn om van ieder nieuw model een dergelijke vaste rubriek te maken met de nodige info over het model in 1/1, enkele foto's en wat info over gebruik, periode, enzomeer.  En waarom ook niet over de modellen die al op de markt zijn! 
een rubriek die volgens mij makkelijk meer dan 200 nummers kan vullen voor de toekomst  :)

Uiteraard zal het weer het eeuwige probleem zijn; wie kan/wil dit doen, wie beschikt over voldoende info, foto's, kennis ...?

Gewoon even een voorstelletje dus  ;)

+1 (trouwens ooit hier op het forum ook eens geprobeerd... alleen was het geen succes)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

ERVIN

Ik wil mij gerust kandidaat stellen voor dit idee erwin9 , maar het probleem is dat ik , voor velen , een té moderne rijder ben. Tijdperk V-VI.

Jurgen

+1 hier voor de geschiedenis en inzet van het grote voorbeeld van een model.

Een overzicht van de opeenvolgende stelplaatsen zou ook leuk zijn. Van de meeste van mijn locs heb ik die info wel, maar de websites waar ik het vandaan haalde zijn zo goed als allemaal verdwenen. Voor nieuwe modellen zal het dus wat moeilijker worden om die info te vinden.

Maar zelfs als dat niet kan in MSM ben ik al meer dan tevreden met de info die wel vermeld wordt hoor.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

svvander

Citaat van: ERVIN op 01 november 2019, 19:53:03 PM
Ik wil mij gerust kandidaat stellen voor dit idee erwin9 , maar het probleem is dat ik , voor velen , een té moderne rijder ben. Tijdperk V-VI.

Daar heb ik alvast geen probleem mee... misschien vullen andere collegae wel aan?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

C.B.

Citaat van: ERVIN op 01 november 2019, 19:53:03 PM
Ik wil mij gerust kandidaat stellen voor dit idee erwin9 , maar het probleem is dat ik , voor velen , een té moderne rijder ben. Tijdperk V-VI.

Ik ben ook zo Erwin , je bent niet alleen , trouwens heb zelfs enkele recentere lok's verbouwd en verbeterd naar de huidige stand , maar dat is weer een ander verhaal. :D

Groetjes.
Claudio.