Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Relingen HLR77

Gestart door Rangeerduivel, 23 oktober 2019, 17:57:59 PM

Rangeerduivel

Hallo,
In een eerder draadje heb ik de vraag terloops al eens gesteld, maar misschien niet opvallend genoeg, vandaar dit nieuwe topic;

Paul Bellon heeft in zijn gamma messing relingen voor de Mehano 77/78.
Graag had ik eens een foto gezien van een loc die daar mee uitgerust is om te weten of het sop (kost en werk) de kool (het resultaat) wel waard is... :-\
Ergens op dit forum moet toch wel iemand zijn die zo'n loc heeft... :-\
Iedereen weet ondertussen dat die Mehano-relingen breken door er naar te kijken, en het ouder, dus brozer worden van het materiaal draagt daar nog aan bij!

;)

Peter

De relingen van Paul zijn op zich uitstekende en stevige modellen.
Ze hebben slechts 1 klein nadeeltje en dat is dat ze geen ronde (buisvormige) vorm hebben zoals bij het grootbedrijf, doch vlak geetst.
Ik weet niet of iemand er een oplossing voor heeft gevonden
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 23 oktober 2019, 18:02:55 PM
Ze hebben slechts 1 klein nadeeltje en dat is dat ze geen ronde (buisvormige) vorm hebben zoals bij het grootbedrijf, doch vlak geetst.

Afgaande op de tekening op zijn site had ik daarvan al een donkerbruin vermoeden, des te meer een reden om eerst eens een foto te zien!

;)

bellejt

heb ze hier liggen om te gebruiken.Volgens wijlen loebaske zijn ze echter niet conform de werkelijke situatie.Dus zelf solderen met messingdraad is de beste oplossing.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: bellejt op 23 oktober 2019, 18:30:49 PM
heb ze hier liggen om te gebruiken.Volgens wijlen loebaske zijn ze echter niet conform de werkelijke situatie.Dus zelf solderen met messingdraad is de beste oplossing.
bij een aantal was/allemaal waren? afwijkingen die verandering/verbouwing  stond ook in het verleden in de MSM te lezen

bellejt

en omdat jullie het zijn ff de moeite gedaan een foto te nemen :


Rangeerduivel

Citaat van: bellejt op 23 oktober 2019, 18:53:59 PM
Zelf solderen met messingdraad is de beste oplossing


Eindelijk eens iemand die met een foto afkomt, waarvoor dank Johnny,
Nu nog een foto van de geplaatste relingen en we zijn er uit!
Binnenkort gaat iemand van den Amsac demonstreren om bovenleiding te lassen met ronde staaldraad (las is onzichtbaar bij voorbeelden die ik reeds in handen had) en staal is ook sterker.
misschien kan dit principe ook toegepast worden voor die relingen.

;)

Houdini

Hopelijk lukt het met de foto's want heb het mobiel gedaan.

Dit zijn messing relingen, normaal van Paul dacht ik.








ERVIN

Wow die zien er erg strak uit , misschien ook eens overwegen om ze aan te schaffen.

SuSke

Mooi en de koppen zijn ook strak geplooid en gesoldeerd.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Ho maar, dat ziet er veel beter uit dan verwacht, ik weet wat nu!
Het zal moeilijk worden om dit te evenaren, laat staan te verbeteren met staaldraad... :-\

Bedankt voor de foto's Jelle :P

;)

jodo

mooi resultaat ,dat mag gezien worden !