Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Puerto de Los Speculos.

Gestart door Luc, 23 oktober 2019, 17:13:53 PM

Luc







Weldra meer nieuws en uitleg!  8)
Oufti!

steamdriven

Zeer interessant. Wachtend op meer...
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Gerolf

Als teaser kan dat tellen  ::)  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jappy

Een tropische baan! Dat zie je niet zo veel.... Ik ben benieuwd! Vooral hoe dei palmbomen zijn gemaakt interesseert me.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Dreha


Luc

Nog eentje met de Shay:



Maandag komt al de informatie!  :)
Oufti!

59erke

serieuze verkanting van het spoor, benieuwd naar meer...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Heel apart! Het zig-zag traject naar boven, de vegetatie en sfeer... Erg creatief en "anders". Ik ben benieuwd naar het verhaal dat hierbij hoort.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

RD25

koekje met kopje koffie om de rest van het verhaal te kennen
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Luc

Het verhaal:

beneden van de bergpas is het de jungle. Enkele hardnekkige landbouwers hebben daar plaats gemaakt voor plantages, onder meer van bananen.

De oogst moet de berg over, want de zeehaven is aan de andere kant. Dus rijden korte treinen met krachtige machines de helling op; er is geen plaats genoeg om bochten te leggen, en dus moeten de treinen "switchback" in wissels (dat kan ik in het Nederlands niet uitleggen!  :) :) :) )

Boven op de pas ligt het dorpje "Los Speculos". Het klimaat is veranderd, hier is het droger en woestijnachtig, het is "altiplano". De trein rijdt naast het dorp, op zijn weg naar de rest van de wereld.
Oufti!

Luc

De schrijnwerkerij:



Dat was in december 2018.

Het is ongeveer een kubieke meter.
Oufti!

Luc

Het is "point to point"; aan elke einde een schaduwstation met drie sporen.



De scenery is bijna afgewerkt.



Weldra een filmpje met bewegingen!
Oufti!

steamdriven

Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

svvander

Leuk... en vooral de Shay is super!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Ronald