Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Meulenberg

Gestart door modeltreinbart, 23 oktober 2019, 13:06:53 PM

modeltreinbart

Nu zelfs al bovenleidingsmasten in productie.
Binnenkort de de foto's.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

Zoals beloofd. Binnenkort nog onderdelen bij kopen.








Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

evan

Bart,

-Bij je eerste paal zal je de zijwaartse bevestigingen moeten omkeren als je het correct wil doen.  Je moet altijd de rijdraden trekken naar de buitenkant van een bocht en nooit duwen of steken.
Indien je het correct wil doen en je constructie niet wil aanpassen, kan je de paal aan de andere kan van het spoor zetten en dan is het correct.  Vergeet ook niet dat deze paal 2 trekstangen zal nodig hebben tussen paal en je console (dwarsbalk)
Bovendien mag de paal nog wat verder gezet worden want er moet nog een extra paal tussen je je eerste en tweede komen

-Er moet dus ook, zoals gezegd bij vorig puntje, nog een extra constructie komen tussen je eerste 2 palen ter hoogte van de wissel zelf.  Dit ongeveer ter hoogte halverwege de lengte van de wisseltongen.  Deze constructie bestaat ook uit een paal met console (dwarsbalk) en 2 ophangpunten waarvan de zijwaartse bevestigingen naar elkaar toe zijn gericht.
Je achterste 2 palen zijn correct .

Nota: De zijwaartse bevestiging is de buis of stang die je rijdraden vastneemt.  Deze bevestiging hangt aan de stoel en de stoel is dat Y vorige stuk dat aan je console of dwarsbalk hangt.

Je doet er natuurlijk zelf mee wat je wil, maar ik deel graag m'n kennis van zaken met je ;)  Als je wil stuur ik je wel een schets.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

modeltreinbart

Dat zou fijn zijn Evan , dat is ook gemakkelijker te begrijpen voor mij. Waarvoor dank.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

evan

Ik breng dat straks in orde ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Bart,

Ik heb de schets via Messenger (FB) gestuurd.  Ik ga hem hier niet plaatsen omwille van het omslachtige upload gedoe via Flickr en ik wil m'n flickr album ook wat overzichtelijk houden.  Je mag hem wel zelf plaatsen als je wil.

Succes en als er vragen zijn, lees ik t wel...

Groetjes,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.