Meulenberg

Gestart door modeltreinbart, 23 oktober 2019, 13:06:53 PM

modeltreinbart

Dank u voor de info, nooit te oud om bij te leren blijkbaar.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

Steentje per steentje inkrassen . Vandaag tijdens de pauzes kan ik hopelijk verder doen , anders vanavond daarna de realistische touch .








forum free hosting image
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

De gevel aan de kant van de koer is bezet met concrete van AK.
upload pictures
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

De stoeptegels zijn klaar . Vanavond werk ik verder aan de koer.








Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

DFS

Mooi café,

een mens zou er dorst van krijgen...

gardevil

Bart, heel mooi werk.

Echter volgens mij liggen je stoeptegels verkeerd.   Je legt ze in de langs richting van de straat terwijl dit normaal gezien in de breedte is.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Chrisrail

#21
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

modeltreinbart

@gardevil
Sorry voor het foutje . Zal de ander voetpaden dan maken in de breedte. Bedankt alvast.
@DFS
Ik zou zeggen : "schol en doe ze nog eens vol"
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Klaas Zondervan

Ik heb in België veel plaatsen gezien waar de richting van het tegelpad wisselt. Normaal liggen de rijen dwars op de looprichting, maar ter plaatse van een uitrit liggen de rijen in langsrichting.
Hier een voorbeeld: google maps
Even inzoomen om het goed te zien.

just4fun

Volgens mij hangt het er een beetje van af welke stoepstenen er weergegeven wensen te worden.
Deze uit de post van Klaas:
Citaat van: Klaas Zondervan op 30 oktober 2019, 12:10:59 PMHier een voorbeeld: google maps
zijn eerder type "klinkers", ongeveer 20cmx20cm.
Maar vroeger werden "dals" gebruikt, stenen van 30cmx30cm.
En voor zover ik me herinner, lagen die evenwijdig met de bouwlijn (voorbeeld: https://www.google.be/maps/@51.2072787,4.4041785,3a,75y,302.45h,74.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZd6Q3fwO4hot3AdTccWtiA!2e0!7i13312!8i6656).
Paul

Klaas Zondervan

Of ze nou 20x20 of 30 x30 zijn, dat maakt voor het principe niet uit. Als ik door Belgische steden en dorpen fiets is dit een van de dingen waar ik op let, het patroon van de stoeptegels. Dat wisselen van de legrichting bij uitritten is iets wat me is opgevallen. Voor al deze modelbouwzaken geldt: ga naar buiten en kijk hoe ze het daar gedaan hebben.

stoomlokje

Dat wordt zo gedaan omdat ze anders om de andere rij met gedeelde tegels moeten leggen en nu véél minder zaag-of breekwerk hebben.
Bart , de jouwe liggen zodus economisch volledig juist , niet veranderen dus.

modeltreinbart

Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Klaas Zondervan

Citaat van: stoomlokje op 30 oktober 2019, 12:44:15 PM
Dat wordt zo gedaan omdat ze anders om de andere rij met gedeelde tegels moeten leggen en nu véél minder zaag-of breekwerk hebben.
De tegelfabrieken leveren ook halve tegels. Hoef je niks te zagen.
Je hoeft inderdaad niks te veranderen. Beide manieren komen voor.

modeltreinbart

Vandaag probeer ik de koer af te werken met piseines . En een dakconstructie voor de garage.
Mits er dit weekend van vrijdag tot zondag niet gewerkt wordt in Meulenberg. Moet er deze avond een beetje harder gewerkt worden.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)