Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Euromodelbouw Genk

Gestart door marctje, 17 oktober 2019, 12:46:12 PM

Peter

Wij bestalen voor een standje van 4 meter op de kerstmarkt (oei dat mag niet meer het is nu Wintermarkt >:( >:( >:()  van Antwerp) Expo als liefhebber 180 euro voor 2 dagen. Voor een vouwstoel zouden we  nog 6 euro, en voor parking 12,00 euro.
Wij, gierig als we zijn  ;) ;) brengen onze eigen vouwstoeltjes mee en onze wagen staat gewoon op de openbare parking (+- 50 m verder te voet)
Dit jaar zal het waarschijnlijk de laatste keer zijn want Antwerp expo zou helemaal omgebouwd worden met enkel ruimte voor handelaars en niet meer voor liefhebbers (handelaars betalen VEEL meer)
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 25 oktober 2019, 15:44:53 PM
Wij bestalen = verleden tijd van "bestelen"!!! ;D ;D
Ik zou daar toch zelf niet mee lachen als dat zo was! ;D ;D
Citaat van: Peter op 25 oktober 2019, 15:44:53 PM
Wij, gierig als we zijn  ;) ;)
Hier een cursus; "ken jezelf!"  ;D


;)

ceuleer

Citaat van: rgp op 25 oktober 2019, 14:42:14 PM
Na de "treinenafdeling" gezien te hebben had ik een globaal gevoel: "ontgoocheld" aangaande de kwaliteit en kostprijs/aangebodene "te duur".

Dat vind ik ook !
Ik ga naar de beurs om tussen de loco's, wagons, rails, en digitale componenten te zoeken of er iets tussen zit wat ik kan gebruiken.
De rest is bijzaak, en ik denk voor vele bezoekers.
Toen de deuren om 10 uur opengingen, en de wachtende mensen binnen lieten, gingen die bijna allemaal naar de verkoopshal.
In de verkoophal was het dus zaterdag voormiddag vrij druk, en in de hal met andere modelbouw was opvallend weinig volk.
Misschien dat er toch meer volk op de beurs was om één of ander bepaald model op de kop te kunnen tikken.
En zoals Roland schrijft, en ik hierboven citeer, als het een Belgische model is, dan was de prijs veel te duur.
Vroeger ging je naar een beurs om een 2dehands model voor een goede prijs aan te kopen, nu vragen ze er nieuwprijzen voor.
Maar dit houd mij niet tegen om de volgende beurs in Genk en andere beurzen te bezoeken, misschien vind ik volgende keer wel wat ik zoek voor een goede prijs.

raf

als een club niet antwoord dan heb je inderdaad het gissen naar wat er verkeerd loopt
en de aanmelding van dipro moet ik eens na kijken want voor clubs heb ik niets gevonden over BETALEN om te mogen staan


de tijd die voor een modelbaan of andere stand berekend is geeft de algemene duur van het beurs bezoek weer dit gedeeld door het aantal deelnemers
maar inderdaad tijd waar men het meeste spendeert is onberekenbaar zelfs

de prijs die de verkopers vragen daar kan de inrichter van de beurs niet aan doen
ik heb toch mensen gesproken woensdag die wel degelijk mooie koopjes gedaan hadden
ik heb BV 2 euro meer betaald voor iets van bruder .maar anders 14 dagen wachten was de tweede optie
dus toch maar gekocht

een collega heeft daar ook een 3D printer gekocht maar ????

der is iets mis mee

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Als je naar een beurs gaat om enkel iets te zien of om enkel iets te kopen dan kom je meestal van een kouwe reis terug.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Ik doe altijd de volledige beurs hoor, zelfs de afdelingen waar ik helemaal niets mee heb.

Ik vind het altijd leuk om ook eens andere dingen te zien, tenslotte heb ik ook betaald om de hele beurs te zien en niet alleen de treintjes.

Uiteraard doe ik wel eerst de treinen en pas daarna de rest.
Neem nu Dortmund, de allereerste keer ben ik daar bijna een hele dag aan het rond wandelen geweest, waarvan toch nog een uurtje of 2 in de andere afdelingen dan de treinen. Moesten mijn voeten niet zo'n pijn gedaan hebben zal ik wel meer bekeken gehad hebben, maar het werd te veel en dus heb ik opgegeven.
Toegegeven, ik wandel sneller verder in de andere afdelingen van de hobby, maar ik kan er wel van genieten ook al is het niet mijn dada.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

SirGresley

Eén vraag: wat is de naam van de beurs/tentoonstelling?

Euromodelbouw, is dit alleen treinen?

En vraag maar eens aan de andere inrichters van beurzen/tentoonstellingen om zoiets te organiseren en wat een moeite en tijd het allemaal kost?

Voor enkel verkoop kun je elke maand terecht in Woluwe Shopping Center, 4 x per jaar in Hoeselt en nog op verschillende andere beurzen.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Havoc

Citaat van: Jurgen op 25 oktober 2019, 17:49:41 PM
Ik doe altijd de volledige beurs hoor, zelfs de afdelingen waar ik helemaal niets mee heb.

Ik vind het altijd leuk om ook eens andere dingen te zien, tenslotte heb ik ook betaald om de hele beurs te zien en niet alleen de treintjes.

Niet alleen dat, maar als je met oogkleppen enkel naar treintjes kijkt, dan zie je niet wat er van andere hobby's bruikbaar is voor waar je zelf mee bezig bent.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

stoomlokje

Citaat van: SirGresley op 05 november 2019, 15:06:04 PM
Eén vraag: wat is de naam van de beurs/tentoonstelling?

Euromodelbouw, is dit alleen treinen?

En vraag maar eens aan de andere inrichters van beurzen/tentoonstellingen om zoiets te organiseren en wat een moeite en tijd het allemaal kost?

Voor enkel verkoop kun je elke maand terecht in Woluwe Shopping Center, 4 x per jaar in Hoeselt en nog op verschillende andere beurzen.

Volgens dat ik vernomen heb , is er vanaf 1 januari 2020 géén ruilbeurs meer in Woluwe Shoppingcenter. >:( :(
Saskia