Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Euromodelbouw Genk

Gestart door marctje, 17 oktober 2019, 12:46:12 PM

raf

ach de beurs is geweest en Belgium .Model Schip Association heeft er een goed gevoel over gehouden.
ja we stonden er met RC en we hadden een exclusieve boot bij die veel  belangstelling trok .
een boot zoals deze komt normaal nooit meer uit de studio maar wij hadden de toestemming van de regie om deze alsnog mee te brengen en naar Affligem en naar Genk
dan ook op zaterdag de regiseur en de co writer op bezoek gekregen wie kan zeggen dat deze mensen tijd vrij maken om naar een beurs te komen 

de ruwe telling die thomas reeds gedaan had we er een die beter was dan de laatste beurs die de HTC gedaan had
dus voor een eerste keer niet slecht

thomas leert uit de gemaakte fouten en we hopen gewoon dat de volgende beurs in 2021 beter gaat zijn als deze
en komaan hé jongens Dortmund eerlijk dat is een lijk dat niet in zijn kist wil om begraven te worden
heel de beurs afgezocht naar 4 koppelingen die in de hoogte verstel baar waren ;zonder succes
standen waar je wel iets kon bekijken maar online bestellen en daar dan zover voor rijden en zoveel inkom te moeten betalen
ook op RC gebied aan het uitsterven
gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

heb je dat over Roco koppelingen verstelbaar ?

oebr

Dortmund is aan het minderen, daar heb je absoluut gelijk in.
Internet knabbelt natuurlijk aan de marktkant van combi-expo's...
Tijden veranderen.

alhoewel, ben er dit jaar niet heen gegaan en daarom enkele schroefjes via een site besteld.
Dankzij B-post perikelen heb ik daar uiteindelijk 50 ipv 15 euro voor betaald,
dus bespaard heb ik dan alvast zeker niet  ::)




On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Metpetergaathetbeter

iedereen koopt online en klaagt dan over (het)minder(e)modeltreinwinkels,(interessante) beurzen waar ook minder gekocht wordt en veelal gekeken :-\

marctje

Ik vond Genk een geslaagde expo. Mijn baantje is bij veel mensen in de smaak gevallen en zou hierbij ook de buren van MSc de Kempen willen bedanken om af en toe een oogje op mijn baan te houden zodat ik ook eens wat water weg kreeg. De boot van Raf is uniek en ben blij dat ik deze heb kunnen fotograferen voor de opening van de deuren. Ook leuk om de mensen van mobov, het spoor, Oostende tegen te komen en nog eens bij te praten. Ook leuk gesprek gehad met een dame die modelwinkeltjes maakt met interieur ( vind ik ook mooie modelbouw) en met een paar mensen van de rc wereld.
Tevens de uitnodiging gekregen voor 2021, maar hier twijfel ik nog wel. 2020 staat URHA op de nieuwe USA conventie in Aalten Nederland en dan daarna terug in België? Ik denk dat ik nu eerder wil uitwijken naar het buitenlands circuit want hier heeft iedereen URHA ondertussen bekeken en is het bekent.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

raf

inderdaad ik heb met sommige mensen een korte babbel kunnen hebben
ik wou dat het soms mogelijk was om dit wat langer te laten duren maar je dan waren er weer mensen die geen vragen hadden maar ze toch wel stelden nadien
ik heb zelf niet door de hallen kunnen lopen tijdens maar wel de dag daar voor
en ik heb toch wel mooie zaken in opbouw gezien
ach 2021 is nog een eind weg hoor er kan nog zoveel gebeuren

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Jurgen

Ik ben nog vergeten te melden dat de parking op zaterdag om 11u al volzet was.
Op zich niet zo'n probleem, want dan moest ik elders parkeren en was het gratis.

Maar voor zo'n evenement mag men wel wat meer parking voorzien.

Al was dat ook al een probleem bij de vroegere edities van deze beurs, dus echt nieuw is dit probleem niet.

En 15 euro was inderdaad wel veel, 605 oude Belgische Franken. (Al mag je dat niet meer omrekenen wegens totaal niet meer representatief)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 oktober 2019, 16:23:33 PM
iedereen koopt online en klaagt dan over (het)minder(e)modeltreinwinkels,(interessante) beurzen waar ook minder gekocht wordt en veelal gekeken :-\

Die discussie hebben we al enkele malen gehad dacht ik. Zolang de vlaamse (*) modelspoorwinkels niet verder gaan kijken dan hun neus lang is zal het enkel slechter gaan.

En beurzen? Kijk, iedereen hier klaagt erover dat er zelfs maar verkoop is want iedereen hier wil enkel banen zien. Moet je niet kagen dat er niet gekocht wordt als je ook niet naar de beurs gaat om te kopen.

(*) geen idee hoe het in Brussel zit sinds "Maison Brandt" dicht is en in de waalse kant ben ik zelfs nooit naar een modelspoor winkel geweest.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

Ik ben nog vergeten te melden dat de parking op zaterdag om 11u al volzet was.

men wil dicht tegen het station zitten met de hallen en +- 800 meter wandelen is voor sommige reeds te ver
de hallen zitten bijna in het centrum en dus zijn er parking problemen
de oplossing is een verdieping er op leggen maar 5 euro betalen is reeds te veel ;wat gaat het dan kosten

wat sommige niet weten is dat het weinig heeft gescheeld of de hallen waren afgebroken voor een nieuw shopping center
dus dag beurs gebouw denk ik dan zo
en echt nog een vierde shopping terwijl er reeds drie half leeg staan kunnen we missen

maar jongens dit zijn allemaal zaken waar de inrichter van de beurs niets aan kan doen
dit gaat buiten zijn contract met de hallen zelf

een vestiaire ok heb ik reeds door gegeven aan dipro
volgende keer in het contract laten zetten dat voor de standhouders de toiletten gratis zijn is ook eentje
maar daar hebben bezoekers dan weer niets aan

maar aan wat en hoe komt te staan is zuiver dipro die dat beslist
de inkom prijzen is ook dipro

maar als er blijft gezeverd en gezaagd worden dan zou het wel eens kunnen zijn dat er een tijd komt dat je niets meer te zeveren hebt om dat er gewoonweg geen beurzen maar gaan door gaan
het enige waar je het dan nog kunt over hebben is dat er geen beurzen meer zijn

voor B.MSA was het een geslaagde beurs en we hebben ons ding kunnen doen en met de boot uit de film torpedo een mooie bijdrage kunnen leveren aan de beurs

gr raf


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

eddy

100% gelijk Raf.
Misschien nog een puntje voor de organisatie, laat de beurs sluiten  zondag om 17U. Men merkt de leegloop vanaf 16U. En een uurtje vroeger afbouwen scheelt een pak voor de standhouders en zeker voor diegene die naar de andere kant van het land,of buitenland moeten.En wat de beurs betreft,ieder zijn smaak. Deze beurs is opgezet voor het grote en kleine publiek en niet alleen voor de modelspoor liefhebber . Kinderen kijken wel naar de in onze ogen prachtige banen,maar zien liever spaghettibanen met veel geflikker en kermistoestanden. Ook de stand van Marklinn had veel succes,daar konden ze hun uitleven met My World treinen.Mijn kleinzoon had het meest interesse voor de RC trucs en boten.
groeten Eddy

Herwig

Waarschijnlijk heb 'k er toch nog overgekeken ... en m'n reserve dus  niet  kunnen aanvullen.
Welke handelaar had in aanbieding:
Roco-KKK's (nabouw-kortkoppelsysteempjes),  gewone simpele DC-asjes,  profi's,  roco-koppelingetjes, KD's, en dergelijke ...... ?
( 'k heb bij PB wel wat dingetjes gevonden, o.a. fine-scale assen-met-spaakwieltjes, maar ..... )

raf

zo heeft iedereen  wel zijn op en aanmerkingen

de ipms beurs in affligem als voorbeeld nemende dan maar om een vergelijk te kunnen maken

een beurs zo groot als in genk de B hal
inkomsten geen enkel idee
80% verkoop standen en wij staan daar als enige RC club
maar nu de kloe
een groot deel van de bezoekers bestellen hun materiaal bij de buitenlandse handelaren in messing ets werk BV of die nog oude stock hebben aan vintage bouwdozen
die mensen komen dan binnen gaan naar de handelaar en vertrekken terug richting thuis
zonder ook maar de rest van de beurs te bekijken
is het dat dan waar we uiteindelijk naar toe willen
een "pickup and ride" beurs zoals de Mack do of de kwik
sta je daar met je reeds 2 of 3 jaar oude baan en er komt geen kat naar kijken want de bezoekers hebben er gewoon geen interesse in
en sta je daar met een gloed nieuwe baan ben je geen zak beter af dan de vorige

affligem is nog steeds een plezante beurs hoor dat niet weg maar ook hier gebrek aan parking die wel gratis  is als je de parkeer schijf zet ;anders komt ze iets duurder uit

ik denk gewoon dat het klaag en zaag gehalte een piek heeft gekregen
er waren meer dan 7000 bezoekers in genk dus dipro heeft het beter gedaan de de laatste HTC beurs
dipro heeft enorm samen gewerkt met HTC en ook veel ondersteuning gekregen
maar nieuwe bazen andere wetten zullen we maar zetten

en ja Peter dat waren van die verstelbare roco koppelingen.
ik heb ze uiteindelijk wel gevonden na de beurs (op de HTC club had iemand er mee gebracht )
maar ook de roco wielen heb ik in dortmund 2 zakjes kunnen vinden (dus 1 wagon kunnen ombouwen)

rabouche stond ook op de beurs met assen en propellors
kopen kon je niets het moest via de website want ze hadden niets bij
ja komaan hé dat word het zelfde liedje zoals in dortmund

en is het dat wat we dan uiteindelijk willen
inkom betalen om te gaan kijken wat ze op de website bieden

gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Driesel

Wij van de MSKK hebben alvast genoten van de beurs. We stonden er met de 'Paradebaan 2.0' en konden ons terug uitleven met lange realistische samenstellingen op de baan. Het publiek kon er duidelijk ook niet genoeg van krijgen. Voor ons dus een geslaagde beurs met veel belangstelling voor de baan, en aangename babbels met toeschouwers en met de andere deelnemers.

En hier dan enkele foto's van de samenstellingen:







mardig23

#58
De samenstellingen op jullie baan waren TOP!!

Er was maar 1 probleempje, de treinen reden een beetje snel om deftige foto's te trekken met mijn aifoon...
Maar om te kijken was het een zaligheid. Op geen enkele andere baan reed deze kwaliteit van modern materiaal. ;D

En die Europorte... 8) :P 8)
Mvg Karl

SuSke

Als ze bij Dipro de datum binnen 2 jaar goed kiezen, kan Vaerwegh Dok er ook staan met lekker lange treinen en een wisselend treinverkeer met met een 30-tal stammen over 3 doorgaande sporen en een kaai.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.