Euromodelbouw Genk

Gestart door marctje, 17 oktober 2019, 12:46:12 PM

bollen neus

Hier gaat het niekskes worden dit jaar, 2 onstekingsremmers en een 2 à 3 pinstillers per dag staat er voor het ogenblik op het menu.
Den Eric.

jodo


Jurgen

Ten opzichte van de vroegere Euromodelbouw vond ik het een pak minder.

Zowel bij de modeltreinen als bij de andere modelbouw was er flink gesnoeid had ik de indruk, alleen Lego was goed vertegenwoordigd.

En bij LS heb ik op zaterdag niemand zien staan, ben er 3 keer langs geweest. Wou hem eens vragen hoe het zit met een herstelling van 1 van mijn rijtuigen, ik wacht al 2 jaar op een onnozel trapje dat ondertussen al op verschillende modellen die ondertussen verschenen zijn gebruikt wordt. Service nihil ja! Misschien wist hij dat ik langs kwam en was'm gaan lopen ofzo.
Maar bon, er komen nog beurzen, ik krijg hem wel te pakken.

Oh ja, en bij Olaerts heb ik mijn portemonnee ook nog eens leeggeschud. Dat was dan toch weer wel iets leuk.


Euromodelbouw 2019 was nu de eerste keer in organisatie van Dipro, ik geef hen het voordeel van de twijfel en wacht af wat 2021 zal brengen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

renstimpie

Net terug van Euromodelbouw.   Ook gehoord dat 2021 doorgaat.  Ik ben benieuwd wat dit gaat brengen.

Wat betreft de banen:  idd veel dat al eens gezien is..  maar is er nu niets leuker dan sommige banen terug opnieuw te bestuderen en te praten met de bouwer ..  dieper ingaan op details over de bouw?  Of zijn we een beetje te goed,verzorgd de laatste jaren...kortom.

Ik ben benieuwd naar de volgende editie...😉

raf

de beurs is ten einden en morgen alles na zien en opbergen voor de winter .bij de boten is het seizoen zo goed als voorbij .
veel belangstelling voor de boot van torpedo en ja ik heb veel kunnen uitleggen
maar ik denk wel dat het de moeite was want velen willen de film gaan zien
de mensen die op de foto wilde die konden ook nog een in de film gebruikte torpedo in de hand houden
ook het 3D print gebeuren trok veel aandacht
anetje stond daar deeltjes te printen dat het een lieve lust was als ook nog 3 andere printers
alleen een file van 10 uren was een beetje veel dus die is niet helemaal geprint kunnen worden

al met al een geslaagde beurs en ja voor dipro is dit de eerste keer en een kok die voor meer dan 7000 monden moet koken die moet nog uitgevonden worden

ik wens het dipro team alle succes toe om in 2021 de volgende editie te doen met meer ervaring in dit sort beurzen


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Hopen dan dat men de datum van de MTD tentoonstelling niet neemt. Ze kennen de data bij Dipro tot in 2025.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

't veel vanaf hangen wanneer de hallen vrij zijn :-\

mardig23

Vandaag Euromodelbouw afgelopen, en ik heb er een zeer leuke dag beleefd.

Desondanks de hoogstaande banen bij MTD, was er toch nog wat te beleven. ;D
Er waren inderdaad wel veel banen die je al eens eerder kon bewonderen, maar dat is overal zo.
Er komen niet elk jaar 20 nieuwe banen bij ;)

Verder was er zelfs op zondag na de middag nog heel veel tweedehandsspul te koop.
Dat kan ook liggen aan een tegenvallende verkoop natuurlijk, maar toch...

Ook mogen we Dipro bedanken dat ze dit willen verder zetten. Het is een mooie beurs, die met een beetje meer ervaring het gevoel van Leuven zou kunnen evenaren.
Wel moet je echt een vestiaire voorzien, zeker als het giet. Iedereen loopt met kletsnatte jassen tussen de banen. Geen goed plan :-\
Misschien is ook 15€ inkom en 5€ parking een beetje te veel van het goede, maar ik vond het al bij al de moeite.
Ik weet niet of de opkomst naar verwachting was.

Ik heb vele leuke gesprekken gehad, en er was ruimte zat voor mooie foto's. Geen gedrum!

Hierbij wat "sfeerbeelden":





























Mvg Karl

Jappy

Ik ben de zondagochtend geweest, en was blij nog eens in de Limburghallen te zijn geweest. Altijd fijn, zo'n grote beurs niet ver van huis!

Wat betreft de banen, ook ik had de meeste banen al eerder gezien, maar dit stoorde me niet echt. De getoonde banen waren pareltjes, en heb enkele leuke gesprekken gehad met de makers ervan. De meeste verkopers had ik ook al vaker gezien, en het aanbod was jammer genoeg niet helemaal mijn smaak. Al geef ik toe dat ik een héél lastige ben, met mijn smaak voor Belgisch en Frans n-spoor hoor ik meer thuis op de Franse beurzen! ;) Toch heb ik enkele leuke spulletjes op de kop kunnen tikken, dus wie zoekt...

Het enige écht jammere, was dat het traditionele hoogtepunt niet aanwezig was, met de toppers van baantjes in de kleine zaal rechts van de ingang. Dit is waar de Lego zich nu bevond. Ik heb wel enkele toppers gezien in de grote hal, toch was het jammer dat er van dit gebruik was afgestapt. Was toch altijd een leuke afsluiter. Maar ja, ik ben een man van traditie.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

oebr

#39
het is natuurlijk een has been expo.
Vroeger was dit iets wat je niet mocht missen, maar de laatste edities misten al wat sfeer en werden
geplaagd door standhouders die mekaar koeieneerden, verschuiven naar het te warme september ook eens,  enz... 
MSM heeft de ritmiek en het gevoel dat je er bij moet zijn ingepikt met een voorbeeldige expo die dan ook
nog eens alleen de spoorhobby engageert, en een waar modelspoormekka geworden is dus.
Gevoelsmatig is Genk niet langer the place to be, zeker niet omdat je ondertussen ook nog eens een aantal
must see expo's in Utrecht, Rijsel, Sedan en Sint Niklaas hebt die het aanbod aan topbanen ook verdelen.
En in het generalistische kamp zit je met concurrentie uit Dortmund en van IPMS die toch ook hun merites aangetoond en
plekje in het hart veroverd hebben.
Genk terug op de kalender krijgen zoals voorheen lijkt me dan ook schier onmogelijk.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

mardig23

Ben je er geweest Red, dit weekend?

Als ze volgende keer B-models en Roco nog tot daar krijgen, heb je toch menig grote speler aanwezig.

Marklin was er, Piko was er, LS Models was er, Rocky Rail was er, enz...
Qua verkoop CC-Rail, Olaerts, een paar grote Nederlands shops, de Hunerbein, enz...

Als het op Modelspoor aankomt heeft deze beurs alles om het terug tot een succes te maken.

Onderschat die mannen (en vrouwen) van Dipro niet, die hebben in het verleden al meermaals verdronken kalveren gereanimeerd ;)
Mvg Karl

Havoc

Citaat van: mardig23 op 21 oktober 2019, 13:22:48 PMOnderschat die mannen (en vrouwen) van Dipro niet, die hebben in het verleden al meermaals verdronken kalveren gereanimeerd ;)

Weet dat nog zo niet, het zijn eerder zombies dan gereanimeerde kalveren. Als ik kijk naar de andere Dipro beurzen waar ik regelmatig naar toe ga, dan zie ik die toch keer na keer slinken. De fotografiebeurs is mager geworden. De cd/platen beurs ook. PC beurs zelfde verhaal. Vroeger waren dat aparte beurzen in Antwerpen, nu zijn die tegelijk en dan krijgen ze nog amper een zaal vol. HTC was 2 dagen en 2 zalen, die is er nu niet meer. Enige waar volk op af komt is de militaria beurs.

Heb de indruk dat ze altijd maar andere beurzen er moeten bijnemen om een zaal rendabel te krijgen. Maar zo'n allegaartje is ook nefast. Het is goed dat ik het leuk vind om zowel tussen fototoestellen, pc's en cd's te rommelen want voor slechts 1 van die 3 zou ik niet meer naar Antwerpen rijden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

oebr

juist niet he Karl, terwijl ik er vroeger geen enkele durfde missen. 
Exactly my point. Ben geen fan, noch tegenstander- zeg gewoon dat het must see gevoel weg is.

De expo zelf zal wel OK geweest zijn neem ik aan,
heb daar dan ook niks over gezegd he.




On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

mardig23

Citaat van: Havoc op 21 oktober 2019, 13:51:41 PM
Citaat van: mardig23 op 21 oktober 2019, 13:22:48 PMOnderschat die mannen (en vrouwen) van Dipro niet, die hebben in het verleden al meermaals verdronken kalveren gereanimeerd ;)

Het is goed dat ik het leuk vind om zowel tussen fototoestellen, pc's en cd's te rommelen want voor slechts 1 van die 3 zou ik niet meer naar Antwerpen rijden.

Hoi Johan, daar geef je gelijk een deel van het probleem, en ook een stuk van de oplossing. Je hebt uiteraard gelijk, en ik heb geen aandelen van Dipro ofzo, maar toen ze er aan begonnen, lang lang geleden, waren enkele van die platenbeurzen steendood. En ik ben in de beginjaren van Dipro naar enkele van die gereanimeerde evenementen geweest, en ik heb daar zeer goede herinneringen aan. Ondertussen doe ze er volgens mij alle aan om te overleven, en is dat momenteel niet gemakkelijk.
Geef toe, Genk terug op de kaart zetten, je moet er maar aan durven begonnen... ;D
Mvg Karl

mardig23

Citaat van: oebr op 21 oktober 2019, 14:02:04 PM
juist niet he Karl, terwijl ik er vroeger geen enkele durfde missen. 
Exactly my point. Ben geen fan, noch tegenstander- zeg gewoon dat het must see gevoel weg is.

De expo zelf zal wel OK geweest zijn neem ik aan,
heb daar dan ook niks over gezegd he.

Hey Red, Dat must-see gevoel is natuurlijk iets heel persoonlijks maar ik kan het wel begrijpen dat je het niet speciaal had voor Genk.

Ikzelf dacht, toen ik het hoorde dat het dit jaar weer zou doorgaan (en dan nog samen met MTD), dat ik het ook maar zou laten passeren. Het is tenslotte voor mij weer een eindje rijden, en ik zit al heel de week op de baan. Maar toen ik de deelnemerslijst zag, ben ik toch van gedacht veranderd. Ook het feit dat de Duikboot van Raf er stond, die ik hier al een tijdje volgde op het forum, heeft geholpen ;D
Ik ben blij met mijn keuze. ;)
Mvg Karl