Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Euromodelbouw Genk

Gestart door marctje, 17 oktober 2019, 12:46:12 PM

ceuleer

#15
Zopas terug van de beurs in Genk.
Veel volk bij de treinen, de rest was vrij kalm.
Enkele forumgenoten gezien. En ook enkele aankopen gedaan.
Maar wat me opviel, vrij veel van hetzelfde als vorige beurzen, en de 2dehands prijzen zijn zeker niet laag.
Voor de LS Models fans, er stonden 2 modellen van de reeks 13 in de vitrine.
Wordt dit een rerun van de 1304 en 1313, of hadden ze die nog ergens in't schap staan.

Rangeerduivel

Citaat van: ceuleer op 19 oktober 2019, 17:51:20 PM
Voor de LS Models fans, er stonden 2 modellen van de reeks 13 in de vitrine.
En toen je vroeg  naar de rerun van de M6, wat antwoordde hij?

"Rond nieuwjaar ongeveer..."  ::)

;)

chef garde

Zie de 18(I) ook op het schap staan, mag ook een rerun van komen, ééntje in de grijs/donkerblauwe kleurstelling ontbreekt nog in mn collectie.

rgp

Hallo,

Ook naar Genk geweest, met de trein.  Asse-Genk: 2 uur en 1 overstap.

De beurs zelf: mager !

Een aantal bekende tegengekomen, veel déjà vu (sommige banen x keer op korte tijd*)
Tweedehands beurs in HO was duur, wel in 0 nog iets gevonden aan zeer schappelijke prijs.

Van Olaerts vernomen dat mijn 29 klaar is (daar gaat mijn rekening)

En bij LS: aan de pipo gevraagd wanneer de M6 uitkwam: november-december.  Toen ik vroeg van welk jaar sloeg hij groen uit.  De rerun van de 18² is al uit.

Roland

* nieuwe baantjes moet op iedere beurs laten zien, strijk het uit over meerdere jaren.

Rangeerduivel

Citaat van: rgp op 19 oktober 2019, 19:16:01 PM
En bij LS: aan de pipo gevraagd wanneer de M6 uitkwam: november-december.  Toen ik vroeg van welk jaar sloeg hij groen uit.

Zoals ik eerder al zei Roland, en daar bedoel ik niks persoonlijks mee ten opzichte van U,
hij lacht ons gewoon in ons gezicht uit!
Zoals iemand eerder op dit forum zei, het liedje zal duren tot iemand een een kwaliteits-vergelijkbaar produkt uitbrengt aan een aanvaardbare prijs...
maar dan liefst geen Classix-Heris aub!!!


eddy

Ik snap het wel,iedere bezoekers wil ieder jaar andere banen zien.Maar de bezoekers realiseren niet wat een werk er is van de planning tot een toonbare baan. Zelf zijn ze jaren bezig aan hun thuisbaan,maar ze verwachten van een club dat ze pakweg om de twee jaar met een nieuwe baan naar buiten komen,en dan liefst nog een grote baan met lange treinen en een perfect afgewerkt landschap.En ja dan is het vissen in dezelfde vijver,wilt men buitenlandse deelnemers is er de verplaatsing en de overnachting wat wat centjes kost. Dus aan al de ontevreden bezoekers,maak zelf een tentoonstellings- baan of baantje en jullie worden met open armen ontvangen door de organisators.

ceuleer

Wat ik eigenlijk bedoel met "vrij veel van hetzelfde als vorige beurzen", is dat de verkoopstands vrijwel hetzelfde aanbieden als op beurzen die ik voor de zomer bezocht heb.
Als ik toen mijn goesting niet vond, dan zit het er vandaag ook niet bij.
En als er dan eens iets "nieuw" tussen de 2dehands spullen zit, dan vragen ze er stukken van mensen voor.
De tentoongestelde banen waren weer het bekijken waard, waarschijnlijk had ik er al enkele van gezien, maar terug kijken vind ik niet erg.
En Eddy zijn waterkraan vind ik nog steeds de max, spijtig dat er geen bier uitkwam.  ;D

Metpetergaathetbeter

vraag mij af waarom steeds dat gemekker moet van LS, als er iets uitkomt zijn degenen die het meest.....wel de eerste om het te kopen, wees consequent niet tevreden niet kopen hé ?

Rangeerduivel

#23
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 oktober 2019, 20:39:12 PM
wees consequent niet tevreden niet kopen hé ?

Peter,
Ik heb een sterk vermoeden dat jij daar aandelen hebt... ::)
Niet tevreden, niet kopen, je hebt er gewoon de kans niet om het te kopen want ze brengen het niet uit!
Enkel zeggen dat ze het uitbrengen, gewoon om andere fabrikanten de moed te ontnemen!
Men moest dit strafbaar maken... >:(
Een geluk dat het hier niet om voedingswaren gaat, wij stierven van de honger.... :P
Zelfs hun handelaren (die hun produkt verkopen) sparen ze niet.
Bvb; Ik had een bestelling geplaatst voor 2 set's, maar was het wachten zodanig beu dat ik geanuleerd heb, dus wie is hier de dupe? De verkoper uiteraard.
Nu kan je zeggen dat alle producten van LSModels toch verkocht worden, maar dat zal dan misschien door een andere verkoper zijn die toevallig een klant vond die niet anuleerde.... :-\

;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 19 oktober 2019, 20:41:37 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 oktober 2019, 20:39:12 PM
wees consequent niet tevreden niet kopen hé ?

Peter,
Ik heb een sterk vermoeden dat jij daar aandelen hebt... ::)  heb ik niet
Niet tevreden, niet kopen, je hebt er gewoon de kans niet om het te kopen want ze brengen het niet uit! geld gespaard om iets anders te kopen
Enkel zeggen dat ze het uitbrengen, gewoon om andere fabrikanten de moed te ontnemen!
Men moest dit strafbaar maken... >:(
Een geluk dat het hier niet om voedingswaren gaat, wij stierven van de honger.... :P Ik zou iets anders eten
Zelfs hun handelaren (die hun produkt verkopen) sparen ze niet.
Bvb; Ik had een bestelling geplaatst voor 2 set's, maar was het wachten zodanig beu dat ik geanuleerd heb, dus wie is hier de dupe? De verkoper uiteraard.bestelling annuleren van iets dat niet uitkomt
Nu kan je zeggen dat alle producten van LSModels toch verkocht worden, maar dat zal dan misschien door een andere verkoper zijn die toevallig een klant vond die niet anuleerde.... :-\ vreemde redenering, ik wacht en spaar ondertss voor zaken die wel  mochten uitkomen, trouwens jij ging al jaren stoppen met kopen dus LS helpt U zelfs nog een handje  ;D 

;)
;)

raf

sorry maar wat een gezever alhier
ja het moest er efkes uit sorry
dus omdat 1 leverancier later levert dan gepland maar heel de tentoonstelling afzeiken dus
ik heb een aantal mensen ontmoet en een kort babbeltje kunnen maken
wat de prijzen die de verkopers hanteren aan gaat ??? wat kan de inrichter van de beurs daar nu aan doen .
nu is er godverdomme na 4 jaar terug een beurs  word ze alleen maar afgezeikt
het blijft hetzelfde hoor met of zonder beurs als LS niet levert

en een baantje dat je reeds gezien hebt of 2 of 3 of 4
denk je nu echt dat een club elke keer een nieuwe baan klaar heeft
echt nie
maar door die 5 tia's die ik heb gehad is elke trein voor mij nieuw en elke baan is nieuw
zelfs een rolletje wc papier is nieuw ;alleen pinda kaas  die vind ik nu ook nog steeds niet lekker

voor dipro is dit een nieuwe beurs en die mensen proberen hun best te doen
en ja er worden fouten gemaakt maar wie maakt die niet
van je fouten kun je leren en maak je er geen tja blijf je een dommerik

ik geniet van iedereen die langs onze stand komt en een praatje maakt
want iedereen die langs komt is voor mij iemand nieuw

stop met zagen god verdomme
want je weet niet hoe goed je het hebt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Eigenlijk was ik aangenaam verrast. Her en der toch wat gekocht of gekregen van Raf bv . Aangenaam om kennis te maken Raf  ;) . De uitleg over de grote duikboot uit de film torpedo was trouwens heel interessant. Nu moet ik toch wel die film ook zien ze  :D de beurs lijkt net als voorheen . het was de verplaatsing wel waard en hopelijk komt er nog een vervolg. Op de terugweg nog eens langs geweest op de expo in Edegem van MTD die zeker ook de moeite is . Dikke proficiat aan beide organisaties , het was een leuke dag .

mardig23

Ik ga morgen kijken, vooral naar de duikboot van Raf. ;)

Mvg Karl

Gert1

Citaat van: SuSke op 18 oktober 2019, 11:25:05 AM
Die parking is betalend.


Dat is een interessant concept! Dus als ik mijn auto daar een dag stal, dan krijg ik aan het einde van de dag een leuk bedragje mee?   ;)

mvg,
Gert

SuSke

Citaat van: Gert1 op 20 oktober 2019, 00:06:10 AM
Citaat van: SuSke op 18 oktober 2019, 11:25:05 AM
Die parking is betalend.


Dat is een interessant concept! Dus als ik mijn auto daar een dag stal, dan krijg ik aan het einde van de dag een leuk bedragje mee?   ;)

mvg,
Gert

taalkunde is een leuk ding vooral als je het foutief interpreteert.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.